Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت هفته دفاع مقدس یادواره شهدای رسانه خراسان رضوی در مؤسسه فرهنگی قدس برگزار شد .

به گزارش خبرنگار ما این مراسم عصر روز گذشته به همت کانون بسیج رسانه با حضور جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه خراسان رضوی در سالن همایش‌های مؤسسه فرهنگی قدس برگزار شد. مدیر عامل مؤسسه فرهنگی قدس در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به مدعوین و تسلیت ایام پیش رو گفت: متأسفانه این روزها شنیدن‌ها جایگزین دیدن‌ها می‌شود و کسانی که مختصات زمانی و مکانی دفاع مقدس را درک کرده‌اند، یک به یک از میان ما می‌روند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر علی یعقوبی افزود: شنیده‌هایی که تنها به صورت روایت برای نسل امروز نقل می‌شود، ما را به این فکر وامی‌دارد که در برابر این نسل و این مسئولیت بزرگ چه کرده‌ایم؟

وی با اشاره به این نکته که ما اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر در قبال این پدیده و حماسه بسیار بزرگ که مهم‌ترین بن‌مایه قدرت نرم انقلاب اسلامی است کم‌کاری کرده‌ایم، بیان کرد: کشورهایی که جنگ‌افروز و  متخاصم بوده‌اند چه افسانه‌سازی‌هایی که نکرده‌اند، از نجات جهان صحبت کردند و از کاه کوه ساختند اما ما با داشتن سلسله‌جبال اخلاص، فداکاری، ایمان و حماسه آن گونه که شایسته بوده است از آنان نگفته‌ایم.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قدس با تأکید بر این نکته که این محفل باید تذکری باشد برای توجه اصحاب رسانه به این مقوله اظهار کرد: باید یادآور مسئولیت بزرگی که در پیش داریم، باشیم و باید از امکاناتی که از شهدا به ما رسیده است برای ایجاد تولیدات فاخر و اثرگذار استفاده کنیم .

جنگ رسانه‌ای

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی هم در ادامه این مراسم گفت: امروز در جنگی به سر می‌بریم که عمده تمرکز دشمن در بحث رسانه است. امروز اهالی رسانه یک تکلیف مهم و بزرگ بر عهده دارند که نباید در این جنگ مغلوب  باشند ؛ چرا که پدران و بزرگ‌ترهای ما در جنگ سخت توانستند پیروز شوند .

محمدمهدی خیرجو با اشاره به گوشه‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب افزود: در جنگ نرم سختی‌هایی وجود دارد که در جنگ سخت نیست. در جنگ سخت، جسم‌ها آزرده می‌شود ولی در نهایت نتیجه که شهادت است سبب می‌شود ارواح به بهشت بروند و جاودان شوند اما در جنگ نرم، تن‌ها در رفاه و آسایش است که اگر در این جنگ مغلوب شوند ارواح به دوزخ می‌روند .

شهید سلیمانی پرورش یافته دفاع مقدس است

در ادامه فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: شهادت مقام و مرتبه‌ای است که حداکثر جایگاهی است که انسان می‌تواند به آن دسترسی پیدا کند و افتخار آن را داشته باشد. سردار یعقوبعلی نظری افزود: شهادت در شرایط عادی و در جریان زندگی عادی اتفاق نمی‌افتد و شرط دسترسی به این جایگاه و مقام برای هر انسانی مبارزه و مجاهدت است .

وی در ادامه افزود: برای رسیدن به این مرتبه رفیع غیر از جهاد و مبارزه راه دیگری وجود ندارد. وقتی نیت خدایی می‌شود انسان از خود و دنیای خود و هر آنچه به عنوان حیات عادی و طبیعی از آن یاد می‌کنیم فاصله می‌گیرد و تعلق به نقطه دیگری پیدا می‌کند و در این مسیر برای تحقق اهداف عالیه راه مبارزه را انتخاب می‌کند و در این راه می‌کشد و کشته می‌شود و آنجاست که می‌تواند جایگاهی به نام شهادت را بدست آورد. وی تأکید کرد: در سال ۵۹ میدانی از دفاع ایجاد شد و دفاع از نظام الهی و نظام مقدس اسلامی هدف اصلی بود. شهدای ما به خاطر اهداف الهی شهادت را انتخاب کردند .

فرمانده سپاه امام رضا(ع) در ادامه خاطرنشان کرد: برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی و این امانت الهی در دنیا در حال انتشار است. در واقع نتیجه این دفاع هشت ساله انسان‌های ویژه و برتر هستند. مگر می‌شود در زندگی‌های عادی اینچنین انسان‌هایی ساخته شوند، شهید قاسم سلیمانی پرورش‌یافته دفاع مقدس است .

فرهنگ متمایز دفاع مقدس

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: هر زمان از موضوع دفاع مقدس صحبت می‌کنیم با دو مفهوم مواجه هستیم؛ یک مفهوم همانند همه جنگ‌ها است که در برهه‌ای از زمان اتفاق می‌افتد و آثار، اسناد و مدارکی به لحاظ تاریخی از آن باقی می‌ماند که در همه کشورها در قالب موزه، تصویر و فیلم نگهداری می‌شود که بسیار ارزشمند است .

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بسیج رسانه هفته دفاع مقدس مؤسسه فرهنگی قدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای دانش آموز در یزد 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بیست و نهمین یادواره شهدای دانش آموز و مسئولین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد در یزد برگزار می‌شود.      این مراسم معنوی چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹ در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد واقع در کوچه حنا، انتهای خیابان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • یادواره شهدای فردو با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • سی‌و ششمین یادواره شهدای ارکان برگزار شد
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی مازندران در بهشهر برگزار شد
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • تشییع پیکر شهدای تازه تقحص شده دفاع مقدس در اصفهان