Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@03:07:20 GMT

لیست احکام تحقق نیافته وزارت کشور منتشر شد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۲۳۳۰

لیست احکام تحقق نیافته وزارت کشور منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، هشتمین نامه‌ ارسالی مهرداد بذرپاش به دولتمردان سیزدهم به وزارت کشور اختصاص یافت.

در این نامه، با یادآوری اسناد بالادستی و قوانین لازم الاجرای مرتبط با این وزارتخانه، به لیستی از احکام تحقق‌ نیفتاده اشاره شده و با اعلام اینکه مبنای رسیدگی دیوان محاسبات در حوزه‌های مالی و رعایت و عملکرد، اسناد و قوانین مذکور است، به وزیر کشور توصیه شده است که تلاش جدی برای اجرای صحیح سیاست‌گذاری کلان اقتصادی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملیاتی‌ کردن رویکرد تمرکززدایی و اثربخشی مدیریت اجرایی در مراکز استان‌ها جهت زمینه‌سازی، تعادل‌بخشی، توازن و آمایش سرزمینی از جمله موضوعاتی است که نیاز به همت بیشتر دارد.

در نامه‌ رئیس کل دیوان محاسبات کشور، همچنین از برخی پروژه‌ها نام برده شده است که جهت تحقق اهداف قانون‌گذار، نیاز به پیگیری مستمر توسط دستگاه‌های وابسته در وزارت کشور دارند.

ساماندهی بازارها، ارتقای تولید و توسعه اشتغال پایدار در شهرها و مناطق روستایی، تهیه واگن برای متروهای کلانشهرها، جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروهای جدید و اجرای ماده ۱۳ قانون رفع موانع تولید در بخش خودرو و ساختمان، از مهمترین پروژه‌هایی است که در نامه بذرپاش به وحیدی به آنها اشاره شده است.

کد خبر 5313640 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: دیوان محاسبات کشور وزارت کشور مهرداد بذرپاش احمد وحیدی حسین امیرعبداللهیان هفته دفاع مقدس دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی وزارت امور خارجه ایران مجمع عمومی سازمان ملل متحد سیدابراهیم رئیسی احمد وحیدی حسین امیر عبداللهیان علی لندی ایالات متحده امریکا سعید خطیب زاده مقام معظم رهبری دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۲۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز جمعه در بیانیه‌ای که در برنامه تلگرام منتشر شد، گفت: تحت رهبری من، اسرائیل هیچ تلاشی از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه برای تضعیف حق اساسی خود برای دفاع از خود را نمی‌پذیرد.

روزنامه رای الیوم نوشت نتانیاهو در ادامه افزود: اگرچه تصمیمات اتخاذ شده توسط دادگاه لاهه بر اقدامات اسرائیل تأثیری نخواهد داشت، اما آنها سابقه خطرناکی را ایجاد خواهند کرد که سربازان و شخصیت‌های عمومی را تهدید می‌کند.

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری طبق درخواست آفریقای جنوبی، روز جمعه (۶ اسفند) احکامی موقت را علیه رژیم صهیونیستی صادر کردند. به طور خلاصه این دادگاه از رژیم اسراییل خواست تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

این دادگاه همچنین به رژیم اسرائیل دستور داد ظرف یک ماه تمام اقداماتی را که برای جلوگیری از نسل‌کشی انجام داده، به دیوان لاهه گزارش دهد.

قاضی این دادگاه گفت حکم یاد شده تعهدات بین‌المللی برای اسرائیل ایجاد می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899938

دیگر خبرها

  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • خط حزب‌الله ۴۴۱؛ بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییردهنده محاسبات
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در جمهوری اسلامی قانون است، همه پیروی کنند | دست اجانب دنبال برداشتن حجاب است
  • لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با حجاب
  • منتظری: قضات به متخلفان در بحث حجاب احکام تنبیهی صادر کنند