Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش درباره تشکیل نشدن برخی کلاس‌های درس دانش‌آموزان در شاد گفت: مدیر مدرسه می‌تواند کلاس‌ درس را تشکیل و معلم را به عنوان ادمین انتخاب تا او دانش‌آموزان را به کلاس اضافه کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امروز چهارمین روز مهر است و بخش قابل توجهی از آموزش دانش‌آموزان به ویژه در مناطق شهری و پرجمعیت در بستر فضای مجازی ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد همانند سال گذشته آموزش مجازی در سال تحصیلی جاری نیز بخش قابل توجهی از ساعات آموزشی را به خود اختصاص خواهد داد، استفاده از تجربیات قبلی و افزایش آمادگی برای ارائه آن با کمترین مشکل و اختلال اهمیت بسزایی دارد.

اما برخی خانواده‌ها از عدم تشکیل کلاس درس فرزندشان در شبکه شاد خبر می‌دهند که از سوی مدارس اعلام شده است، اطلاعات دانش‌آموزان به شاد منتقل نشده و فعلا باید تا پایان هفته منتظر باشند.

برخی معلمان هم از عدم تشکیل کلاس‌های درس خود در شبکه شاد خبر می‌دهند اما با این وجود کار را تعطیل نکرده و با جایگزین کردن پیام‌رسان‌های دیگر برای تدریس، منتظر حل مشکلات شاد هستند.

تعدادی از مدیران مدارس هم از تشکیل نشدن یک یا دو کلاس درس مدرسه در شبکه شاد یا عدم احراز هویت مدیر مدرسه خبر می‌دهند؛ مدیر یکی از مدارس شهر تهران می‌گوید: شاد با اجرای آپدیت، والدین و مدیران را نمی‌شناسد و احراز هویت نمی‌کند.

پیش از آغاز سال تحصیلی، برخی مدیران مدارس از نگرانی برای تشکیل به موقع کلاس‌های درس در شبکه شاد به دلیل مشکلات سامانه سیدا گلایه داشتند.

البته علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش درباره عدم تشکیل کلاس‌های درس در شبکه شاد گفت: این امکان برای تمام مدیران و معلمان فراهم شده است که به تعداد مورد نیاز کلاس درس تشکیل داده و دانش‌آموزان را اضافه کنند بنابراین اگر کلاسی به شکل خودکار ایجاد نشده است، مدیر مدرسه می‌تواند به صورت دستی کلاس درس ایجاد و معلم را ادمین کند تا او بتواند دانش‌آموزانش را به کلاس اضافه کند.

وی افزود: اطلاعات 14 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز ثبت‌‌نام شده در مدارس را به شاد منتقل کردیم و اگر دانش‌آموزی ثبت‌نام نکرده باشد اطلاعاتش در شاد نیست، معلمانی که امسال استخدام شده و مدیرانی که محل خدمت خود را تغییر داده‌اند تا زمانی که اطلاعات آنها روی سامانه سیدا نهایی و به شاد منتقل نشود احراز هویت نمی‌شوند.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش گفت: بخش دوم اطلاعات به شاد منتقل شده است و نهایتا یک یا دو روز دیگر مانند مدارس واقعی که زمان می‌برد تا کلاس بندی‌ها انجام شود کارها سامان خواهد گرفت البته این اختیار به مدیران مدارس داده شده، به موازات تکمیل اطلاعات در سامانه‌های یکپارچه در شبکه شاد کلاس درس تشکیل داده و معلم را ادمین کنند تا او دانش‌آموزان را اضافه کند بنابراین برای تشکیل کلاس‌ها و شروع فعالیت‌های درسی مشکلی وجود ندارد.

باقرزاده ادامه داد: گفت‌وگوی صوتی یکی از ویژگی‌های جدید شبکه شاد است و این امکان را به معلم می‌دهد، تمام دانش‌آموزان کلاس را با اسم، فامیل و پروفایل مشاهده کند و دانش‌آموزان می‌توانند اجازه گرفته و در مورد درس سوال بپرسند، معلم مشاهده می‌کند چه کسانی وقت گرفته‌اند و می‌تواند میکروفون آنها را فعال تا سوال خود را مطرح کنند.

وی متذکر شد: سرعت ارسال و دریافت فایل در شبکه شاد تقویت شده است و روز گذشته 7.5  میلیون نفر شاد را به‌روزرسانی کرده 8 میلیون و 100 هزار نفر در این بستر کار کرده‌اند و 6 میلیون نفر شامل دانش‌آموز، معلم و مدیر در کلاس‌های درس فعالیت داشته‌اند.

حضور تمام دانش‌آموزان در مدارس از آبان‌ماه/ وضعیت تشکیل کلاس‌های درس در "شاد"وضعیت تعطیلی مدارس در کشورهای مختلف/ تعطیلی بیشتر در کشورهای صاحب اقتصاد ضعیف92 درصد مدارس جهان بصورت کامل یا ترکیبی باز هستند/ ایران رکورددار بیشترین تعطیلی مدارس در دوران کرونا!بازگشایی حضوری مدارس در سه مرحله تا نیمه دوم آبان/کلاس اولی‌ها در مدارس+عکسکلاس‌اولی‌ها حضوری به مدارس رفتند/ خانواده‌ها از نگرانی‌هایشان می‌گویندحضور کلاس‌اولی‌ها در مدارس چگونه است؟بازگشایی حضوری مدارس نیازمند توزیع سرانه بهداشتی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش آموزان شبکه شاد دانش آموزان شبکه شاد تشکیل کلاس های درس کلاس های درس دانش آموزان تشکیل کلاس ها شاد منتقل شبکه شاد کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۲۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی

به گزارش خبرنگار مهر، فرقی نمی‌کند کودک و نوجوان شما دختر باشد یا پسر؛ یکی از جذاب‌ترین مهارت‌ها برای دانش آموزان نوجوان و جوانان بازیگری است.

به تازگی یک دوره آموزش بازیگری ۳۶ ساعته برای دانش آموزان مناطق ۹ و ۲ و ۵ و ۱۷ و ۱۸ و ۱۶ به همت آموزش و پرورش شهر تهران، اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران و شهرداری در حال برگزاری است که قرار است برگزیدگان این دوره به سریال‌های سدا و سیما و فیلم‌های سینمایی معرفی شوند.

این برنامه با حمایت اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان شهر تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حال برگزاری است.

این برنامه پس از رایزنی و آغاز همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران و معاونت فرهنگی و هنری منطقه ۹ شهرداری تهران آغاز شد. علاوه بر این خانه مهرآباد مکان آموزشی لازم را برای این دوره از کلاس‌های بازیگری در اختیار دانش آموزان گذاشت و کانون فرهنگی تربیتی فجر هم محیط آموزشی خود را برای آموزش بازیگری خواهران آماده کرد.

در حقیقت ویژگی بارز این دوره از کلاس‌های بازیگری، اختصاص دو کلاس کاملاً مجزا برای دختران و پسران بوده است تا همه دانش آموزان بتوانند به راحتی در کلاس‌های دوره شرکت کرده و علاوه بر آموزش بازیگری تمرینات بدن و بیان را انجام دهند.

این دوره از آموزش بازیگری در حال برگزاری است و قرار است دور جدیدی از آن در آینده‌ای نزدیک از طریق مدارس شهر تهران در سطحی وسیع‌تر برگزار گردد.

بر اساس اظهارات مربیان آموزشی این دوره که از مجموعه رسانه‌ای جنگل در این دوره حاضر هستند؛ قرار است با همکاری و معاونت مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران و سازمان صدا و سیما، هنرجویان این دوره آموزشی در سریال‌های تلویزیونی که قرار است برای صداوسیما تولید شود متناسب با سن و شخصیت‌های مورد نیاز به کار گرفته شوند.

کد خبر 6096976 علی قدمی

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه‌پرور در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه پرور در مدارس سما ضروری است
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد برگزار می‌شود
  • یاوری: دانش آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود