Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیــرضا استـــادی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر درباره تجربه سفر به کربلای معلی در ایام اربعین حسینی مطرح کرد: «چند بار به طرق مختلف برای سفر به کربلای معلی در ایام اربعین دعوت شدم اما به‌دلیل تعهدی که به پروژه‌های مختلف داشتم، نتوانستم سفر کنم حتی به یاد دارم در دوره‌ای از جشنواره صاحبدلان کار ما برگزیده شد و یکی از جوایز آن سفر به کربلا بود که متأسفانه آن زمان هم نتوانستم پابوس امام حسین(ع) بروم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی ادامه داد: زمانی که مشغول بازی در سریال «از سرنوشت» به تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان بودم، مجتبی امیـــــنی تهیـــه‌کننـــده تلویزیون باز هم از من برای شرکت در پیاده‌روی اربعین دعوت کرد و گفت: «مطمئنم باز هم جواب تو نه است اما خواستم دوباره از تو دعوت کنم.» آن زمان چون روزهای پایانی سریال «از سرنوشت» بود، به هیچ وجه نمی‌توانستم کار را رها کنم اما با خود می‌گفتم من که ادعا دارم هرچه در زندگی دارم از سیدالشهداست، از بزرگ‌منشی آنها سوءاستفاده و هر بار دعوت آنها را رد می‌کنم به‌همین دلیل با تهیه‌کننده صحبت کردم و به لطف حضرت ارباب مشرف شدم.»

استادی با بیان اینکه تا پیش از سفر به کربلا در ایام اربعین به این مکان مقدس مشرف نشده بود، گفت: «همیشه دوست داشتم در ایام خاص و زیارتی به کربلا بروم که خوشبختانه قسمتم شد. از نظر من هر سفری حتی اگر به نیت زیارت باشد، با دلهره همراه است اما وقتی در مسیر پیاده‌روی اربعین گام برمی‌داشتم، متوجه شدم من هیچ‌کاره هستم چراکه همه چیز دست خودشان است.»

وی ادامه داد: «باید بگویم مبهوت عظمت این سفر شدم و به این موضوع رسیدم که وجود اباعبدالله جهانشمول است شاید بتوان به این نکته اشاره کرد آرامشی که در این سفر وجود دارد بیشتر شبیه یک معجزه است.»

بازیگر «آهنگ دو نفره» با اشاره به زائران میلیونی سیدالشهدا در ایام اربعین مطرح کرد: «آنقدر همه چیز در این سفر مدیریت شده که خارج از تصور همه زائران است و چه کرامتی بزرگ‌تر از اینکه میهمانی به این بزرگی ترتیب داده می‌شود که همه را اقناع می‌کند و افراد دست پُر از سفر باز می‌گردند.»

استادی ادامه داد: «هیچ چیز نمی‌تواند جای ارادت و محبتی را که یک عاشق به صاحب خود دارد، پُر کند این برای من ثابت شده است ما محبان اهل بیت باید این سرمایه پایان‌ناپذیر و اندوخته غنی را محکم نگه داریم و آن را رها نکنیم.»

وی در پایان با ذکر این بیت که «گر بشکافند سراپای من/ جز تو نیابند در اعضای من» خاطرنشان کرد: جا دارد از دوست عزیزم مرحوم علی سیلمانی که نوکر بی‌واسطه و عجیب و غریب اربابمان حسین(ع) بود، یاد کنم چراکه واقعاً جایش خالی است و ای کاش من هم لیاقت او را داشته باشم که در این دستگاه پذیرفته شوم.»

۵۸۵۸

کد خبر 1558393

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازیگران سینما و تلویزیون ایران اربعین پیاده روی اربعین ایام اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال

به گزارش «تابناک»، سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی از شمار جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز ۱۴۰۳ گفت:‌ طرح نوروزی پلیس در جاده‌های کشور از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه پیدا کرد. در این مدت نیز متاسفانه ۱۰۶۵ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه به‌طور میانگین در این ۲۰ روز، روزانه حدود ۵۳ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار در مقایسه با طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ که شمار جانباختگان ۱۱۷۵ نفر بود، ۱۱۰ نفر یا به عبارتی معادل ۹.۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور فراجا به تشریح آمار تفکیک شده از قربانیان حوادث رانندگی در معابر درون شهری و برون شهری نیز پرداخت و به ایسنا گفت:‌ در طول اجرای طرح نوروزی سال ۱۴۰۲، تعداد ۹۴۲ نفر در حوادث رانندگی رخ داده در معابر برون شهری یا به عبارت بهتر در حوزه استحفاظی پلیس راه‌ها جان خود را از دست دادند که این آمار در ایام نوروز امسال به ۸۰۷ تن رسیده و ۱۳۵ مورد کاهش داشت.

کاهش قربانیان حوادث رانندگی در جاده و افزایش قربانیان در شهرها

حسینی افزود:‌ شمار جانباختگان حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری در ایام نوروز ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۴.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد و این بیانگر این است که مسافران نوروزی توجه بیشتری به قوانین و مقررات رانندگی داشتند.

وی درباره شمار جانباختگان تصادفات رخ داده در معابر درون شهری در ایام نوروز ۱۴۰۳ نیز گفت:‌ متاسفانه در نوروز امسال شمار جانباختگان در معابر درون شهری ۲۵ نفر در مقایسه با نوروز ۱۴۰۲ افزایش داشت و شمار قربانیان با افزایشی ۱۰.۷ درصدی از ۲۳۳ مورد فوتی در نوروز سال ۱۴۰۲ به ۲۵۸ مورد در نوروز امسال رسید.

رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: در مجموع می‌توان گفت که ۲۴.۲ درصد از کل جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز در تصادفات معابر درون شهری و ۷۵.۸ درصد نیز در تصادفات معابر برون شهری یا همان جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

اعلام روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در طرح نوروزی ۱۴۰۳

حسینی همچنین درباره روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در نوروز امسال نیز گفت: آمارهای پزشکی قانونی نشان می‌دهد که بیشترین مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای سوم فروردین ۱۴۰۳ و ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ رخ داده است. 

وی همچنین درباره جنسیت جانباختگان نیز گفت:‌ ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات در ایام نوروز امسال مرد و ۲۴ درصد هم زن بودند.

رئیس پلیس راهور فراجا تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در ایام اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ را ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر  اعلام کرد و گفت: در شمار مصدومان نیز با کاهشی در حدود چهار درصد مواجه بودیم.

حسینی در پایان با تاکید بر اینکه حتی یک مورد فوتی در تصادفات رانندگی هم از نظر پلیس زیاد است و نباید رخ دهد، گفت: لازم است تمامی دستگاه‌ها به وظایف خود در این حوزه عمل کنند. ما امیدواریم که این روند کاهشی تا پایان سال و با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند و در همین راستا نیز از تمام دستگاه‌ها و نهادها میخواهیم که به وظایف قانونی خود در این حوزه عمل کنند.

دیگر خبرها

  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی بر عظمت جهان اسلام افزود