Web Analytics Made Easy - Statcounter



دراگان اسکوچیچ گفته مردم در ایران دیوانه فوتبال هستند که البته طبیعتاً این مربوط به گروه چند ده میلیونی علاقه‌مند به فوتبال است کما اینکه برخی هم در شهر و روستا به فوتبال و جذابیت‌هایش اصلاً نزدیک نمی‌شوند یا فوتبال داخلی را اصلاً دنبال نمی‌کنند و هیچ تعصب و حساسیتی هم نسبت به تیم‌های باشگاهی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اگر تصور کنیم مردم علاقه‌مند به فوتبال در ایران تعدادشان کم نیست و میزان هواداری و تعصب آنها مثل برخی کشورهای صاحب فوتبال در دنیا نظیر ندارد، اغراق نکرده‌ایم.

با این حال شاید هواداران فوتبال در ایران یک تفاوت اساسی و فاحش با هواداران فوتبال در کشورهای دیگر مثل ایتالیا، برزیل، آلمان،انگلیس و ... داشته باشند تا جایی که آنها را از سایر هواداران فوتبال در دنیا متمایز می‌کند! البته تمایزی که مثبت نیست و یک وجه منفی به حساب می‌آید.

این روزها برخی هواداران پرسپولیس که تعدادشان کم هم نیست از سر دلسوزی و علاقه از طریق صفحات اینستاگرام مربیان این تیم و از طریق دایرکت برای آنها، سیستم، ترکیب و کلی مسأله و نکته فنی دیگر می‌فرستند و از آنها تقاضا دارند به آنچه خودشان فکر می‌کنند راه درست و غلبه بر حریف قدرتمند عربستانی است توجه کنند.

از این رو هر روز و هر ساعت این مربیان با سیل پیام‌هایی مواجهند که در آن به سیستم‌ها و جزئیات عجیب فنی اشاره شده. پیام‌هایی که هواداران ترکیب و سیستم مد نظرشان را اعلام کرده‌اند و خواستار اجرایی شدن‌شان در روز مسابقه هستند. سیستم‌هایی که بعضاً عجیب و غریب است و آنقدر عدد و رقم دارد که بعید است حتی یورگن کلوپ و پپ گواردیولا و گروه فنی‌شان هم درگیر این اعداد و جزئیاتش باشند!

این مسأله حتی در مورد بازیکنان هم مصداق دارد و هر روز از سمت هواداران پیام‌هایی به دست‌شان می‌رسد که بعضاً آنها را تحت فشار قرار می‌دهد و برایشان مشکل‌ساز می‌شود. نمونه‌اش قبل از بازی جام حذفی مقابل استقلال که این پیام‌های عجیب و غریب به وضوح شرایط تیم را تحت تأثیر قرار داده بود.

حالا و در آستانه بازی مهم و حیاتی با الهلال عربستان دوباره این مسأله شدت گرفته و برخی هواداران متعصب پرسپولیس دوست دارند به مربیان تیم محبوب‌شان راه و روش شکست دادن پرافتخارترین تیم آسیا را در خانه‌اش نشان بدهند و البته هر فردی تصور می‌کند بهترین ایده را در ذهن دارد. این اتفاق البته در حالی رخ می‌دهد که هواداران پرسپولیس به شدت پای این کادر فنی و تصممیات‌شان ایستاده‌اند و از آنها حمایت می‌کنند اما عجیب است که چرا در چنین مواقعی از قالب هواداری خارج شده و خودشان را در‌قامت یک مربی و آنالیزور می‌بینند که طرح و نقشه‌های تازه و بدیعی در ذهن دارد که فقط به ذهن او رسیده و با همان ترکیب و سیستم حتماً می‌شود برنده شد.

این عده از هواداران در حالی هر روز به مشاوره‌های فنی‌شان ادامه می‌دهند که همین کادر فنی موفق شده دو بار تیم‌شان را در لیگ برتر قهرمان کند و به فینال لیگ قهرمانان برساند اما کاری که این هواداران دلسوز انجام می‌دهند و در آن مصر هم هستند مصداق بارز عدم اعتماد به کادر فنی و مداخله در امور فنی تیم است. اتفاقی که در هیچ جای دنیا و هیچ کدام از تیم‌های باشگاهی پرطرفدار نظیر ندارد یا حداقل در این حجم رخ نمی‌دهد.

بعید است هواداران لیورپول، میلان، من یونایتد، رئال مادرید، بایرن مونیخ ، بارسلونا و حتی تیم‌های پرطرفدار لیگ‌های درجه 2 و 3 اروپایی چنین جسارتی داشته باشند که برای اعضای کادر فنی تیم محبوب‌شان ارنج و سیستم بفرستند یا برای آنها خط مشی فنی شامل استراتژی بازی، تعویض‌های حین بازی و ... تعیین کنند.اساساً این قبیل مسائل در هیچ جای دنیا در حوزه امور مربوط به هواداران قرار نمی‌گیرد‌.

هوادار همان‌طور که از عنوانش پیداست تنها وظیفه حمایت و ساپورت تیمش را دارد و در هر حال به عنوان پشتیبان انسانی آن باشگاه شناخته می‌شود که می‌تواند این حمایت را با حضور در ورزشگاه، محل تمرین، خرید اقلام هواداری، شرکت در کمپین‌های هواداری و موارد اینچنینی نشان دهد اما چیدن ترکیب و پیشنهاد سیستم به کادر فنی در این دایره قرار نمی‌گیرد. شاید بهتر باشد هواداران دلسوز و متعصب پرسپولیس نیز با نزدیک شدن به مسابقه دشوار مقابل الهلال به دانش کادر فنی و تصمیمات آنها اعتماد کنند و مثل همیشه پشتیبان‌شان باشند که در این صورت حتماً به ایجاد حس آرامش در تیم کمک خواهند کرد و بیشتر به آنها کمک می‌کنند.

محمدقراگزلو

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۲۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد رجاییان پس از حذف پرسپولیس در جام حذفی با شکست مقابل آلومینیوم در مورد حواشی به وجود آمده، اظهار کرد: اولاً من که با هواداران پرسپولیس مشکلی نداشتم. قبول کنید ما با تیمی جوان که یک پنجم پرسپولیس هزینه کرده در لیگ برتر شرایط مشخصی داریم. مقابل تیم نامی، اسمی بزرگی دو مرتبه با اختلاف دو گل عقب افتادیم و جبران کردیم. تماشاگرانی که انتظار چنین نتیجه‌ای نداشتند ایجاد مسئله کردند. در نیمی از CIP ما تماشاگران پرسپولیس بودند. آنهایی که راه دادند باید جواب دهند. همه اراکی بودند، بچه‌های خود را آورده بودند و عکس سلفی می‌گرفتند. برای فوتبال اراک بد است.

مدیرعامل آلومینیوم اراک در خصوص اینکه چه شد تماشاگران پرسپولیس شروع به پرتاب اشیا کردند، گفت: فکر کنم، چون بعد از آنکه پرسپولیس پیش افتاد و تماشاگران آنها تماشاگران ما را مسخره کردند با تساوی بازی مقابله به مثل شد و اشیایی پرتاب شد که این موارد در فوتبال طبیعی است. نمی‌توانم بگویم هواداران ما آنها را تحریک نکردند. باید ببینیم در کدام ورزشگاه لیدر‌های پرسپولیس و استقلال در دو بخش تقسیم می‌شوند و تیم‌شان را تشویق می‌کنند. در کدام ورزشگاه داریم هواداران تیم مهمان می‌گویند «روبرو آماده باش». علی رغم اینکه ناظر بازی و نماینده فدراسیون خیلی تلاش کردند این اتفاق نیفتد. متأسفانه این اتفاق افتاد و تماشاگران پرسپولیس در یک نقطه ورزشگاه مستقر نشدند.  

وی ادامه داد: از طرفی بپذیرید پرسپولیسی که در نیم فصل دوم یک باخت و یک تساوی داشته و فوتبال زیبایی بازی می‌کند، اما اینجا فقط نیمه اول بازی خوبی کرد و با دیدگاه فنی مجتبی حسینی آن قدر بچه‌های ما خوب بازی کردند که در نیمه دوم بازی و وقت‌های اضافه به پرسپولیس موقعیتی ندادیم. پرسپولیس با شوت از راه دور و ضدحمله به دو گل دیگر رسید و با لطف خدا توانستیم برنده شویم.

رجاییان در مورد اینکه پس از تساوی ۲ بر ۲ به سمت بازیکنان تیمش رفت، گفت: بردن تیم‌های استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد و رفتم تا کیف خود را با آنها تقسیم کنم. استاندارد فوتبال برای لذت بردن مردم است و آنها را ناراحت می‌کند که من ناراحت هستم.  

وی در مورد اینکه بانوان اراکی می‌تواند بعد از این وارد ورزشگاه شوند، گفت: مسئولان استانی ما با وجود اینکه تحت فشار بودند ولی اولین بودند که این کار را انجام دادند. در بازی‌های قبلی با استقلال و پرسپولیس ۳ هزار هوادار خانم آمدند که شرکتی و تزئینی نبودند. بار دیگر انتقاد خود را از رفتار خارج از شأن کسانی که باعث شدند تا این بازی بدون تماشاگران خانم باشد مطرح می‌کنم.  

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم در مورد مشکل بازیکن استقلال عنوان کرد: مشکل بازیکن استقلال این بوده که پس از تخلیه زمین چند دقیقه می‌ایستد. از آن طرف هوادار خانم با سهل انگاری مأمور، خود را وارد زمین می‌کند و اتفاقاتی می‌افتد که در مملکت ما رایج نیست. این اتفاق خلاف قانون باعث شد تا فدراسیون فوتبال از زیرساخت‌های ما ایراد بگیرد و در تلاش هستیم تا این مسئله حل شود. ما با هماهنگی مسئولان سیاسی استان و یگان ویژه اجازه ورود بانوان را می‌دادیم.  

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لیموچی: شکست پرسپولیس را مدیون هوادارانیم
  • (عکس) پیام وحید امیری پس از خراب کردن پنالتی
  • حسینی: روند ناکامی‌های ما در بازی با پرسپولیس قطع شد / مقابل استقلال هم می‌شد کامبک بزنیم
  • مجتبی حسینی: شکست پرسپولیس؟ خوشگل فوتبال بازی می‌کنیم و خوشحالم!
  • عکس‌| پیام وحید امیری پس از حذف پرسپولیس
  • حسینی: پرسپولیس را بردیم ولی اتفاق خاصی نیفتاده
  • صحبت‌های سرمربی آلومینیوم اراک پس از حذف پرسپولیس
  • ۲ چیز در بازی مقابل پرسپولیس باعث خوشحالی ما شد
  • رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم
  • فوتبال اروپا مربی بزرگ کم آورده!