Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:در حال حاضر بیش از ۵۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که تا پیش از  آبان ماه این رقم  به بالاتر از ۷۰ درصد خواهد  رسید. - اخبار استانها -

مهدی قلیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  مشهد مقدس  اظهارداشت: در برخی از شهرستان‌ها مانند بردسکن،  پوشش واکسیناسیون   تا 70 درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه  بیش از 54 درصد از جمعیت بالای 18 سال استان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که تا پیش از  آبان ماه این رقم  به بالاتر از 70 درصد خواهد  رسید.

وی افزود: بهترین واکسن در دسترس ترین واکسن است و مردم منتظر واکسنی که هنوز وارد نشده و موجود نیست نباشند و بدانند که  همه واکسن‌های موجود 80 درصد ایمنی دارند و از موارد شدید در صورت ابتلا به کرونا  پیشگیری می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه  واکسیناسیون مادران باردار  نیز از ابتدای شهریورماه در خراسان رضوی آغاز شده است، گفت: کرونا میزان مرگ و میر مادران باردار  در خراسان رضوی و کشور را طی سال‌های 99 تا 1400 به میزان بیش از 70 درصد افزایش داد.

قلیان ادامه داد: وضعیت بیماری کرونا در کشور  در آبان ماه امسال دچار ابهام است و برای پیشگیری از تلفات جانی و اوج گیری موج بعدی باید پوشش واکسیناسیون در بین تمامی گروه‌های هدف فراگیر شود.

وی عنوان کرد: تعداد مبتلایان سرپایی کرونا در مناطق  زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اوج موج پنجم تا بیش از سه هزار و 750 نفر رسید که این میزان اکنون  نصف شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: همچنین تعداد بستری شدگان روزانه کرونایی در خراسان رضوی روز گذشته به 236 نفر رسید که کاهش قابل توجهی نسبت به هفته گذشته داشته است.

 وی با بیان اینکه 334 بیمار بدحال کرونایی اکنون دربخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند، گفت:  تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان نیز به 19 نفر در روز کاهش یافته که 15 نفر از این تعداد مربوط به شهر مشهد است.

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| کاهش 34 درصدی نرخ ابتلا نسبت به اول ماه / رعایت پروتکل‌ها تثبیت‌کننده روند نزولی + نقشه و نمودار جدیدترین اخبار کرونا در ایران| خروج 27 مرکز استان از وضعیت پرخطر کرونایی/ کارت واکسن برای دریافت کدام خدمات الزامی می‌شود؟ + نقشه و نمودار جدید‌ترین اخبار کرونا در ایران | رشد 24.34 درصدی تعداد مبتلایان جدید در 24 ساعت / دلتا هنوز از نفس نیفتاده + نقشه و نمودار جدیدترین اخبار کرونا در ایران| کاهش ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی/ رنگ قرمز کرونایی کم‌کم از نقشه ایران در حال حذف شدن است + نقشه و نمودار

 

قلیان افزود: با ادامه روند کاهش تعداد مبتلایان نتایج مثبت تست‌های کرونا در بیماران بستری  به 34 درصد کاهش یافته است، درحالی که این میزان در موج پنجم  بالاتر از 70 درصد بوده است.

 

انتهای پیام281/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخبار کرونا در ایران نقشه و نمودار خراسان رضوی 70 درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی

محمدرضا واحدی جو در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: واکسیناسیون زائران حج عمره از امروز آغاز شده و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: این واکسیناسیون بر طبق زمان بندی انجام شده برای ۶۹ کاروان به تدریج در این یک هفته عملیاتی می‌شود که واکسیناسیون ۳۹ کاروانی که از مشهد و دو شهر فریمان و چناران هستند در مرکز درمانی امام خمینی (ع) مشهد انجام و زائران ۳۰ کاروان دیگر نیز در ۱۱ مرکز سایر شهرستان‌های خراسان رضوی به همان روال زمان بندی شده‌ای که کاروان‌ها اعلام شده انجام می‌پذیرد.

وی بیان کرد: تزریق واکسن مننژیت چهار ظرفیتی در این مرحله از واکسیناسیون برای کلیه زائرانی که طی دو سال گذشته این واکسن را دریافت نکردند الزامی است اما آن‌هایی که ۲۲ فرودین ۱۴۰۱ به قبل واکسن مننژیت را تزریق کردند یا تزریقی نداشتند ملزم به دریافت این واکسن به دلیل احتمال افزایش شیوع این بیماری در تجمعات هستند.

واحدی جو در پاسخ به این پرسش که آیا برای سفر حج عمره تزریق واکسن کرونا نیز انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای تزریق واکسن کرونا برای حجاج وجود ندارد و سایر واکسن‌ها از جمله آنفولانزا نیز با نظر پزشک خواهد بود.

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: معاینات پزشکی بیش از ۹ هزار عمره گزاری که قرار است از خراسان رضوی به سزرمین وحی سفر کنند که چندی قبل آغاز شد به پایان رسید که با این وجود همه آماده مهیا شدن شرایط سفر هستند.
 

هاشم رسایی‌فر

دیگر خبرها

  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • صدور مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد