Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهر کرمان گفت: یکی از وظایف مهم مراکز مشاوره ایجاد صلح و سازش عمیق و ماندگار است. خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام والمسلمین محمدامیر ابراهیمی، رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهر کرمان در جلسه شورای مشورتی مراکز مشاوره استان کرمان اظهار کرد: خوشبختانه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان عزم راسخی جهت اجرای اقدامات و طرح‌ها تا رسیدن به نتیجه مطلوب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهر کرمان سپس با تاکید بر اینکه هدف ما کاهش فروپاشی بنیاد خانواده‌هاست، افزود: خوشبختانه قوه قضاییه هم اکنون به این نتیجه رسیده که در کنار دادگاه‌های خانواده باید مراکز مشاوره نیز حضور داشته باشند.   بیشتر بخوانید: ۷۱ مرکز مشاوره در سطح استان کرمان فعالیت می‌کنند وی تصریح کرد: پرونده‌های تمکین باید به مراکز مشاور ارجاع شوند و چنانچه مسئله تمکین اصلاح شود قطعا شاهد کاهش چشمگیر پدیده طلاق خواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی سپس با تاکید بر اینکه یکی از وظایف مهم مراکز مشاوره، صلح و سازش است، تصریح کرد: انتظار ما ایجاد صلح و سازش عمیق و ماندگار است و در این زمینه برخی مراکز مشاوره موفق عمل کرده و تجربه آن‌ها به سایر مراکز نیز تعمیم داده خواهد شد.

وی وظیفه دوم مراکز مشاوره را آموزش زوجین برشمرد و بیان کرد: آموزش‌های قبل از ازدواج ضروری بوده و باید در دستور کار همه مشاوران قرار گیرد؛ همچنین توجه به آموزه‌های دینی برای استحکام بنیان خانواده‌ها نیز بسیار لازم است؛ یعنی در کنار مشاوره‌هایی که با مکاتب غربی به مراجعان داده می‌شود باید به بیان مسائل دینی نیز پرداخته شود؛ چرا که جامعه اسلامی نیاز به خوراک اسلامی نیز دارد.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب اسلامی کرمان یادآور شد: سومین وظیفه مراکز مشاوره گوشزد اشتباهات زندگی افراد آسیب دیده به فرزندان آن‌ها است تا از تکرار معضلات اجتماعی پیشگیری شود، به علاوه یک مرکز مشاوره خوب باید به سیره ائمه اطهار (ع) نیز توجه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی در ادامه اظهار کرد: مرکز مشاوره‌ای که درصد صلح و سازش و توانمندی قابل قبولی نداشته باشد نمی‌تواند در جمع مراکز مورد تایید ما قرار گیرد؛ البته خوشبختانه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان اقدام موثری در زمینه غربالگری مراکز مشاوره انجام داده و آن‌ها را راستی‌آزمایی کرده است.

وی در پایان ضمن تاکید بر بومی‌سازی اسناد بالادستی خاطرنشان کرد: نیاز است از حضور مصلحین در مساجد جهت صلح و سازش در پرونده‌های خانواده استفاده شود، همچنین باید یک گزینه به سامانه تصمیم افزوده شود تا پرونده‌ها در مراحل اولیه و قبل از ارجاع به دادگاه، به مصلحین و مراکز مشاوره ارجاع شوند.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری کرمان پیشگیری از وقوع جرم صلح و سازش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری کرمان پیشگیری از وقوع جرم صلح و سازش رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب مراکز مشاوره استان کرمان صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاههای سراسر کشور از پنجم اردیبهشت ماه در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرده است.

در این نشست سخنرانان پیرامون موضوعات و اهداف همایش، سخنرانی ها و پژوهش‌های خود را ارائه کردند.

برگزاری کمیسیون نیازسنجی نیازهای بهداشت سلامت و درمان دانشجویان، کمیسیون بهداشت محیط (اماکن، بهداشت مواد غذایی پسماند و سلامت)، کمیسیون پیشگیری و مداخله در رفتارهای خودآسیب رسان، کمیسیون توسعه فعالیت‌های کانون‌های همیاران سلامت روان، کمیسیون آسیب شناسی خدمات مشاوره و راهکارهای جذب حداکثری دانشجویان، کمیسیون بررسی اجباری شدن درس مهارت‌های زندگی، کمیسیون پیشگیری از مصرف دخانیات و سوء مصرف مواد، کمیسیون دانشگاه، اشتغال و امید به آینده از برنامه های دیگر این همایش بود.

کمیسیون ایمنی و سلامت شغلی و تحصیلی(ارگونومی، ایمنی و سلامت دانشجویان)، کمیسیون راهکارهای دریافت حمایت از سایر سازمان‌ها یا خیرین، کمیسیون آسیب شناسی قابلیت‌های کارشناسان مراکز مشاوره، کمیسیون آموزش بهداشت و ارتقای دانش و مهارت‌های سلامت، کمیسیون آسیب شناسی خدمات مشاوره و راهکارهای جذب حداکثری دانشجویان، کمیسیون تکمیل و راه اندازی سامانه سام HSE مطرح شده در کمیسیون ایمنی و سلامت شغلی و تحصیلی نیز در این همایش برگزار و نتایج هر کمیسیون جمع‌بندی شد.

این همایش امروز هفتم اردیبهشت ماه با اعلام مراکز مشاوره برتر دانشگاههای کشور به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • نشست مدیران مراکز مشاوره ومراکزبهداشت ودرمان کشور درزاهدان
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • بهره فرهنگی اجلاس پیرغلامان باید در استان کرمان ماندگار شود
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته