Web Analytics Made Easy - Statcounter

«غلامرضا ملکی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سه هزار تن برنج و پنج هزار و ۵۰۰ تن شکر امسال با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار استان مرکزی در راستای جلوگیری از افزایش قیمت این محصولات در استان توزیع شد.

وی ادامه داد: توزیع ماهانه یک‌هزار و ۲۰۰ تن شکر و برنج تاپایان سال در راستای جلوگیری از افزایش قیمت این محصولات در استان مرکزی در دستور کار اداره کل غله و خدمات بازرگانی این استان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با یادآوری نزدیکی فصل برداشت برنج از شالیزارهای شمال کشور خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می شود با آغاز فصل برداشت برنج در کشور قیمت این محصول کاهش یابد.

ملکی گفت: مشکلی در زمینه تامین برنج، شکر و روغن در استان مرکزی وجود نداشته و این محصولات به میزان کافی در استان ذخیره سازی شده‌است.

وی، از خرید ۸۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان مرکزی در سال جاری خبرداد و افزود: چهار هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده‌است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: با پرداخت این منابع مالی تمامی مطالبات کشاورزان استان تسویه شده‌است.

ملکی یادآورشد: خرید تضمینی گندم در استان مرکزی از ابتدای خردادماه تا پایان شهریورماه سال جاری  انجام شد و اکنون نیز اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان از آمادگی کامل برای خرید و ذخیره سازی محصول گندمکاران برخوردار است.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در قلب کشور قرار دارد. استان مرکزی به‌عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

این استان رتبه چهارم تولید بچه ماهی قزل آلا، رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم تولید گل‌ها شاخه بریده، رتبه سوم در تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید انار کشور، رتبه ششم تولید پسته، مقام هشتم تولید گل محمدی، مقام نهم در تولید انگور، رتبه سوم در تولید لوبیا و رتبه پنجم در تولید جو را به خود اختصاص داده است.

استقرار ایستگاه انار ساوه، پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات، ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین، وجود شعبه ششم تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، وجود ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی نیز از ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی استان مرکزی است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی کالای اساسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی کالای اساسی اراک استان مرکزی کالای اساسی غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی تولید گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۴۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدرضا غفاریان در آیین آغاز مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد، گفت: باتوجه به اهمیت امنیت غذایی و سفره مردم، بازرسان جهاد کشاورزی به عنوان افسران امنیت غذایی تمامی تلاش خود را در حوزه غذایی مردم انجام می‌دهند. 
وی در ادامه افزود: نظارت مستمر بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی با بهره گیری از بازرسان کارآزموده با تمام توان در سطح شهرستان یزد ادامه دارد و با هرگونه رفتار و عملکرد ناصحیح، برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد

دیگر خبرها

  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود