Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  شهابی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه طی امسال در سطح دو هزار و ۹۰۰ هکتار پیاز کشت شده است گفت : سطح زیر کشت پیاز  پارسال سه هزار و ۵۰۰ هکتار است.

او با بیان اینکه فصل برداشت پیاز در استان آغاز شده است، افزود: پیش بینی می‌شود ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن پیاز از سطح مزارع استان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید 

کلزاکاران خراسان شمالی در کشت پاییزه نباید تاخیر کنند

شهابی در ارتباط با کشت گوجه فرنگی در استان نیز بیان کرد: طی امسال در سطح دو هزار و ۱۴۰ هکتار و پارسال در سطحی حدود سه هزار هکتار از این محصول کشت شد.

به گفته او پیش بینی می‌شود امسال ۹ هزار و ۶۳۰ تن محصول گوجه فرنگی از سطح مزارع استان برداشت شود.

او با تاکید بر اینکه هنوز با توجه به وضعیت آبی استان باید سطح زیر کشت این دو محصول کاهش یابد، ادامه داد: باید سطح زیر کشت پیاز به ۱۵۰۰ و گوجه فرنگی به ۱۳۰۰ هکتار برسد.

او تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند در قبال آن کشت خود را به محصولاتی همچون دانه‌های روغنی و علوفه که از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار هستند، اختصاص دهند.

انتهای پیام/ه 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خراسان شمالی خشکسالی سطح زیر کشت گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۴۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر

به گزارش صدای ایران از ایرنا،چیدن محصول توت فرنگی به صورت دستی همه ساله از اواخر فروردین در استان گلستان آغاز و در خرداد ماه به پایان می‌رسد. این استان با محوریت شهرستان رامیان بعد از کردستان و مازندران با تولید ۹ هزار تن توت فرنگی سومین تولیدکننده این محصول کشاورزی در کشور است.

دیگر خبرها

  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • گوجه فرنگی‌ها «جهان موازی» خود را دارند!
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید