Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله حسینی همدانی روز یکشنبه در پیام تسلیت خود آورده، در ایامی که دل در حسرت فراق کربلای مولانا حسین بن علی (ع) در سوز و گداز است خبر ارتحال ملکوتی شیخنا الاستاد عالم ربانی فقیه صمدانی علامه ذوالفنون عارف و حکیم متاله مربی نفوس مستعده آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی قدس الله نفسه الزکیه سوزش دل را دوچندان کرد و جهان اسلام ذخیره علمی کم‌نظیری را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن پیام امام جمعه کرج آمده، آیت الله حسن زاده آملی استاد مجاهدی که عمر پربار خود را سراسر  به تعلیم و تعلم و نشر  معارف اهل‌بیت( ع) و علوم مختلف سپری کرد و در روزهای شروع سال تحصیلی به دیدار معلم اول شتافت.

اینجانب این ضایعه  را به حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید ، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی،  شاگردان و ارادتمندان و دوستداران و  خاندان محترم تسلیت عرض نموده، برای ایشان از خدای تعالی علو درجه، رفعت مقام و حشر با اولیاء الهی مسالت دارم.

استاندار البرز نیز در پیامی به مناسبت درگذشت علامه حسن زاده آملی آورده، رحلت عالم برجسته و فیلسوف نامدارعلامه حسن زاده آملی موجب تاسف و تالم خاطر شد. 
اینجانب این ضایعه مولمه را محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، علمای اعلام، روحانیت معظم و بازماندگان معزز و همه ارادتمندان و ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گوییم و برای آن فقید سعید علو درجات مسالت دارم.

علامه حسن زاده آملی در سن ۹۳ سالگی و پس از یک دوره سخت بیماری شنبه سوم مهر ماه ۱۴۰۰ دیده ار جهان فروبست. علت فوت علامه از سوی مسئولان درمانی عارضه قلبی ناشی از کهولت سن اعلام شده است.

حسن‌زاده آملی در اواخر سال ۱۳۰۷ هجری خورشیدی در روستای « ایرا » بخش لاریجان از توابع شهرستان آمل متولد شد. او در ۶ سالگی خواندن و نوشتن را در مکتب‌خانه آموخت و در سال ۱۳۲۳ دروس حوزوی را آغاز کرد.

علامه در سال ۱۳۴۲ش از تهران به قم رفت و به مدت ۱۷ سال در دروس علامه طباطبایی، برادر علامه و سید محمدحسن الهی حاضر شد. این فیلسوف بزرگ ایرانی پس از سکونت در قم، ۱۴ دوره شرح منظومه، چهار دوره اشارات، یک دوره اسفار اربعه و چهار دوره شرح فصوص قیصری را تدریس کرد. شرح تمهید و مصباح الانس نیز از جمله تدریس‌های اوست. او همچنین حدود ۱۷ سال دروس ریاضیات، هیات، وقت و قبله را درس داده که کتاب دروس «معرفة الوقت و القبلة» محصول آن درس‌هاست.

علامه حسن زاده آملی، کتاب‌هایی چون نهج‌البلاغه، اسفار اربعه، کشف المراد، کلیله و دمنه و گلستان سعدی را تصحیح کرده و دیوان اشعاری نیز به چاپ رساند.

برچسب‌ها عزیز الله شهبازی  امام جمعه کرج کرج آیت الله العظمی حسن زاده آملی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه کرج کرج امام جمعه کرج کرج علامه حسن زاده آملی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۴۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

معصومه حائری، عروس امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی، صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی بود که علی‌رغم رنج‌های بسیاری که در دوره‌های مختلف زندگی، غربت در روزگار تبعید حضرت امام (ره)، شهادت همسر و چشیدن مصائب این فقدان، نقش مادری و ستون خانه بودن را به‌جا آورد و تا جان در بدن داشت بر عشق خود نسبت به «مصطفی» و «امامِ مصطفی» استوار ماند.

کد خبر 747828

دیگر خبرها

  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • واکنش ابراهیم رئیسی به درگذشت عروس امام خمینی
  • تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود