Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیته ملی المپیک گفت: خلق انسجام و ایثار دستاورد مهم دفاع مقدس بود، پدیده همدردی و مشارکت جویی با اقشار مختلف مردم در این دوران شکل‌گرفت.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک در مراسم تجلیل از رزمندگان وزارت ورزش و جوانان با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین اظهار داشت: آن چیزی که در دوره جهاد و دفاع مقدس اتفاق افتاد تغییر گفتمان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییر گفتمان پهلوی به گفتمان انقلاب اسلامی، تغییر پیدا کرد.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم درکی از این دوران داشته باشیم باید گفتمان دوره پهلوی را بشناسیم. در این دوره سعی شد که به فرهنگ غربی نزدیک شویم و تلاش شد مقابل حکومت و تمدن دینی یک تمدن دروغین را به وجود آید.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: نقطه آغاز تغییر در کشور ایران سال ۵۹ بود. خلق ارزش‌های اخلاقی مقابل رذایل اخلاقی در این سال و با دوران دفاع مقدس شکل گرفت و فردگرایی افراطی پهلوی جای خود را به انسجام ملی داد.

رییس کمیته ملی المپیک افزود: خلق انسجام و ایثار دستاورد مهم دفاع مقدس بود. پدیده همدردی و مشارکت جویی با اقشار مختلف مردم در این دوران شکل‌گرفت. پدیده اهدای جان و شهادت در این دوران مفهوم تازه‌ای پیدا کرد.

وی بیان کرد: گفتمان جهاد باعث انسجام ملی شد که این انسجام‌درونی و انقلابی بود. جهاد باعث خلق ارزش‌های اخلاق گرا شد و به ایران و ایرانی در همه دنیا منزلت داد.

بیشتر بخوانید: چرا نام‌نویسی از کاندیداهای فدراسیون تیراندازی انجام نشد؟

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت ورزش سیدرضا صالحی امیری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت ورزش وزارت ورزش سیدرضا صالحی امیری صالحی امیری دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدید الورود به این منطقه پدافندی، با بیان اینکه توانمندی، همدلی و یکرنگی موجود بین نیرو‌های مسلح، تأمین کننده اقتدار و امنیت کشور است، گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بروز‌ترین و مجهز‌ترین سامانه‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که نیرو‌های مسلح ما از قدرت برتر پدافند هوایی در منطقه برخوردار هستند و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانمندی جوانان و دانشمندان داخلی از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده ایم.   وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، تاکید کرد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیرو‌های بی‌ادعا در نیرو‌های مسلح هستند.   فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در پایان دوران مقدس سربازی را شاداب‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و خاطر نشان کرد: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است