Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@04:03:35 GMT

پدرسالاری در جریان اصلاحات حاکم است؟

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۴۵۳۲

پدرسالاری در جریان اصلاحات حاکم است؟

یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: هر چه زودتر همان نهاد اجماع ساز با یک ترکیب دیگری که مورد قبول اکثریت اصلاح‌طلبان کشور باشد آسیب شناسی را شروع کند و منتظر دو، سه سال آینده نباشد.

به گزارش مشرق، محمدرضا خباز، چهره سیاسی اصلاح‌طلب، درباره وضعیت اصلاح‌طلبان، اظهار کرد: در این که اصلاح‌طلبان باید آسیب‌شناسی و خودشان را بروز کنند و با شرایط موجود کشور و بویژه نسل جدید خودشان را تطبیق بدهند، هیچ شکی نیست و من هم بر این عقیده هستم که ما باید در این شرایط ببینیم خواسته جوانان و جامعه بویژه تحصیل کردگان، نخبگان و فعالان سیاسی اقتصادی و اجتماعی چیست و شرایط تصمیم‌گیری‌ها را با شرایط موجود زمان و مکان تطبیق بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اما اینکه برخی متهم کنند که پدرسالاری بر اصلاح‌طلبی حاکم بوده را قبول ندارم. چون پدرسالاری به معنای آن است که یک نفر حرف می‌زند و بقیه تبعیت می‌کنند و در آن حق اظهارنظر ندارند و اگر اظهارنظر کنند با آنها برخورد تندی می‌شود و یا به گونه‌ای برخورد می‌کنند که دیگر افراد اجازه اعتراض و انتقاد  نداشته باشند هیچ کدام از این مسائل در مجموعه اصلاح‌طلبان وجود نداشته و ندارد و ان‌شاءالله در آینده هم نخواهد داشت.

خباز تاکید کرد: عالی‌ترین مقام اصلاح‌طلبی در کشور که مورد قبول اکثریت قریب به اتفاق اصلاح‌طلبان است جناب آقای خاتمی است. ایشان هیچ موقع خودشان را تحمیل نکردند حتی زمانی که رئیس دولت بودند و آن وقت‌ها یک چیزی در دولت مطرح می‌شد ایشان رای می‌دادند و دست‌شان را به عنوان رای بالا می‌آوردند و وزرای دیگر دست‌شان را بالا نمی‌گرفتند و ایشان اصلا ناراحت نمی‌شدند و می‌گفتند هرکسی رای دارد و نظری دارد؛ بنابراین اینکه اتهام برنند من این اتهام را قبول ندارم کما اینکه آخرین تصمیم‌گیری همین تصمیم‌گیری اخیر بوده که از آن زمان زیادی نمی‌گذرد و در خرداد سال ۱۴۰۰ بوده و تقریبا سه ماه از آن گذشته است.

او در پایان گفت: نظرم بر این است که هر چه زودتر همان نهاد اجماع ساز با یک ترکیب دیگری که مورد قبول اکثریت اصلاح‌طلبان کشور باشد آسیب شناسی را شروع کند و منتظر دو، سه سال آینده نباشد و هر چه زودتر از نیروهای برجسته نخبه استفاده کنند و نظرات آنها را بگیرند و در مجموع به یک جمع بندی نهایی برسند و آن را به سراسر کشور ابلاغ کنند تا دوستان عزیز با شرایط و رفتارهای جدید و با یک استراتژی جدید بتوانند، این نوعی ناامیدی که در مردم و شهروندان کشورمان رخ داده را به امید تبدیل کنند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان محمدرضا خباز اصلاح طلبان سید محمد خاتمی اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۴۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!

عضو مجمع روحانیون مبارز انتقاداتی را از مواضع مهدی نصیری، مدیر مسئول اسبق کیهان مطرح کرد.

آنگونه که جماران روایت کرده، سید محمد علی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب در انتقاد از اظهارات اخیر، مهدی نصیری مدیرمسئول اسبق روزنامه کیهان نوشت:

آقای مهدی نصیری سوپر افراطی حزب اللهی دیروز حق دارد نظراتش تغییر کند و سوپر اپوزیسیون امروز شود. اما هم برای دیروزش و هم برای امروزش توهم مضر است.

نه بولتن نویسی واظهار نظرهای تند حزب اللهی اش در گذشته توانست ریشه اصلاح طلبی را برکند و نه مواضع فعلی اپوزیسیونی اش مورد قبول اپوزیسیونی قرار میگیرد که چهل سال است در تلاش براندازی هستند و نیازی به تازه وارد از راه دور آمده ندارند.

گفته اند شکاف تاجزاده و شاهزاده باید برداشته شود. خودش می داند نه شاهزاده می تواند به تاجزاده نزدیک شود و نه تاجزاده علاقه مند به همکاری با شاهزاده است.

مهندس موسوی و نرگس محمدی و فائزه هاشمی و تاجزاده هم که آقای نصیری از آنها یاد می کند در ایران باقی مانده اند و در زندان و حصر هستند.

بد پوست خربزه ای زیر پای آقای نصیری انداخته اند تا تمامش کنند. هم از داخل حاکمیت و هم از خارج و از درون اپوزیسیون.

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!