Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان که "زهره جلالی" بازیکن کردستانی را در ترکیب خود دارد توانست در برابر تیم اردن در ضربات پنالتی 4 – 2 پیروز شود و برای اولین بار در تاریخ فوتبال بانوان به مسابقات جام زنان ملت های آسیا 2022 هند راه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ دیدار تیم‌های ایران و اردن در چارچوب مسابقات انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۲ آسیا ظهر روز(شنبه سوم مهر) در ورزشگاه بنیادکار ازبکستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  پیروزی بانوان فوتبالیست کشورمان با نتیجه 5 – 0 در اولین مسابقه مقابل بنگلادش، باعث شده بود تا تیم‌های ملی فوتبال زنان ایران و اردن در شرایطی برابر پا به میدان مسابقه پایانی بگذراند و پیروزی برای هر یک از تیم‌ها جواز صعود به جام ملت‌ها را صادر می‌کرد و نتیجه تساوی در این بازی، کار را به ضربات پنالتی می‌کشاند، چرا که 2 تیم با تفاضل گل برابر و نتیجه مشابه به این بازی حساس رسیده بودند.   تیم ملی فوتبال زنان ایران در نیمه اول آرایشی دفاعی داشت و بیشتر توپ و میدان در اختیار اردنی‌ها بود و در چند نوبت دروازه ایران را تهدید کردند که درخشش زهره کودایی در خط دروازه مانع از گلزنی مهاجم اردن از جمله میسا جباره شد؛ البته در نیمه نخست یک فرصت طلایی روی ارسال توپ از نقطه کرنر نصیب دختران ایران شد که ضربه ملیکا متولی از روی خط دروازه برگشت داده شد.   در نیمه دوم هم مالکیت توپ و میدان در اختیار اردنی‌ها بود و میسا جباره چند حمله به سوی دروازه ایران داشت که با درخشش خط دفاعی و دروازه‌بان آماده ایران توپ‌های جباره به گل تبدیل نشد و دروازه ایران در نیمه دوم بسته ماند؛ چند موقعیت گلزنی نصفه و نیمه هم نصیب شاگردان مریم ایراندوست شد که خط دفاعی اردن اجازه عبور توپ از خط دروازه را نداد تا بازی در 90 دقیقه بدون گل مساوی به پایان برسد. براساس بند 7.3.2.7 ضوابط برگزاری مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا، تیم‌ها در صورت برابر بودن تفاضل گل و دیگر نتایج در جدول، باید در صورت تساوی، در ضربات پنالتی شرکت کنند و برنده ضربات پنالتی، برنده مسابقه خواهد شد و صدرنشینی گروه را به دست می‌آورد و به جام ملت‌های آسیا 2022 هند صعود می‌کند.   در ضربات پنالتی بهناز طاهرخانی، فاطمه عادلی، زهرا قنبری و ثنا صادقی برای ایران پشت ضربه ایستادند که همه ضربات آن‌ها به گل تبدیل شد؛ اما در طرف مقابل سنگربان تیم ملی فوتبال زنان ایران، زهره کودایی عملکردی استثنایی از خود به جای گذاشت و موفق به مهار دو ضربه پنالتی اردنی‌ها شد تا تیم ملی فوتبال زنان ایران با حساب 4-2 در ضربات پنالتی به پیروزی برسد. گفتنی است؛ اگرچه "زهره جلالی" بازیکن کردستانی تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان در این دیدار از روی نیمکت ذخیره ها نظاره گر بازی بود اما نقش بسزایی در رسیدن تیم ملی به این جایگاه داشت.    

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان ضربات پنالتی تیم ملی فوتبال فوتبال بانوان جام ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس

آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی فوتسال کشورمان روز گذشته (یک‌شنبه ۸ اردیبهشت) موفق شد با برتری چهار بر یک برابر تایلند (میزبان این رقابت‌ها) در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا قاطعانه به مقام نخست این دوره دست یابد.

شیخ سلمان، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا، بعد از قهرمانی ایران در این دوره از رقابت‌ها با ارسال نامه‌ای به مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ایران این عنوان را به ملی‌پوشان فوتسال کشورمان تبریک گفت و برای این تیم در مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان آرزوی موفقیت کرد.

در پیام شیخ سلمان به تاج آمده است: من از طرف خانواده فوتبال در آسیا می‌خواهم پیام تبریکم را به فوتبال ایران بابت درخشش و قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا ابراز کنم. روحیه تیمی و انعطاف پذیری که توسط کل تیم به سرمربیگری وحید شمسایی نشان داده شد، کلید موفقیت آن‌ها بود. لطفا تبریکات من را به بازیکنان و تیم فنی به خاطر عملکرد عالی شان در تمام طول بازی اعلام کنید. برای آن‌ها در آماده سازی برای جام جهانی فوتسال ازبکستان ۲۰۲۴ بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. مشتاقانه منتظر دیدار شما در ماه آینده در بانکوک، تایلند در کنگره AFC و فیفا هستم.

جیانی اینفانتینو، رییس فیفا نیز با انتشار پستی در صفحه مجازی خود قهرمانی فوتسال ایران در آسیا و کسب سهمیه جام جهانی را تبریک گفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس
  • دستکش طلا به دروازه‌بان ایران رسید
  • ایران قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا شد
  • دختر شمشیرباز اسلحه اپه ایران از کسب سهمیه بازماند
  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی
  • صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال با مربی ایرانی
  • ضربات پنالتی، بدن دروازه‌بان تیم‌ملی را سرخ کرد
  • تاج طلسم تاریخی علیه فوتسال زنان را شکست؛ دلتنگی برای جام ملت ها به پایان رسید
  • (ویدیو) حمایت ملی‌پوشان فوتبال از تیم ملی فوتسال
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا