Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@12:21:31 GMT

خفگی ماهیان اهر در داخل آب !+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۴۷۳۱

خفگی ماهیان اهر در داخل آب !+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، در حین گشت‌و‌گذار و طی حضور تصادفی در سدی واقع در مسیر اهر – تبریز در بعد از کاروان‌سرای شاه‌عباسی گویجه‌بئل در سمت راست که مردمان بومی، «آنبارگؤلی» می‌نامندش، با بی‌آبی! و خالی بودن! سد به آن بزرگی و ترک‌خوردگی گل‌های قطور کف آن مواجه شدم که بدیهی است این بی‌آبی، قطعاً به جهت آبیاری مناطق نزدیک و همراه با اخذ مجوز و صدور آن از سوی مبادی مربوط بوده که لوله‌های آبیاری به شیوه قطره‌ای مؤید آن هم در آن نزدیکی‌ها، موجود بود که اصولاً غیر از این هم نمی‌تواند باشد که با آن کاری ندارم؛ اما تا حالا ندیده بودم تمام آب سد، اینگونه خالی یا خشک شده باشد و این معمایی شد برای من.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته شاید هم به قول همراهم، حتماً می‌خواسته‌اند داخلش را تعمیر کنند؛ به خاطر همین هم، آبش را تا ته، خالی کرده‌اند که خیلی هم بعید نیست این فرضیه درست بوده باشد.

 

مسأله‌ای که مرا بر آن واداشت تا گزارش کنم موضوع را، باقی ماندن اندکی آب در حد آب یک استخر معمولی در وسط سد بود که نظرم را به خود جلب کرد؛ تکان‌های داخل آب در زیر تلألوی نور آفتاب، بیشتر کنجکاوم کرد؛ وقتی نزدیک‌تر رفتم، با منظره‌ای از ماهی‌های انبوه مرده در کنار این برکه باقی‌مانده و درست‌شده از مانده‌آب سد خالی‌شده مواجه شدم که بوی زننده‌شان، آدمی را فراری می‌داد؛ برخی دیگر از ماهی‌ها در داخل برکه، در حال جنب و جوش بودند و دنبال راهی بودند برای گریز از این وضعیت موجود. ساعاتی را به تماشا و تأسف، منتظر ماندم؛ برخی از ماهی‌ها، قبل از اینکه در داخل آب، جانشان را از دست بدهند، خودشان را به کنار برکه پرت می‌کردند و در کنار برکه، جان می‌دادند که صحنه خوشایندی نبود.

 

نمی‌دانم شاید هم با این روش، داشتند خودکشی می‌کردند؛ رفتاری که در سال‌های اخیر و در بیشتر جاها و از سوی برخی حیوانات، شاهدش بودیم. ماری در آن بیرون و در کنار برکه، به کمین نشسته بود؛ وقتی علی‌رغم تذکر همراهم، نزدیکتر رفتم، حالش را بهتر یافتم؛ طوری که توجهی به آدمیزاد نکند؛ شکمش را فربه دیدم؛ گویا انبوهی از ماهی‌های مرده و نیمه‌جانی را که قورت داده بود، او را فربه‌تر و بی‌خیال‌تر از معمول کرده بود؛ نزدیک تر رفتم و عکسی انداختم و به حرف همراهم که گفت: با سنگ بزن تا برود آن‌طرف تر، توجهی نکردم.

 

زنبورهای وحشی، منتظر ماهی‌های تازه‌ای بودند که خودشان را به کنار برکه پرت می‌کردند تا آنها هم فوراً شریک این سفره بی‌تدبیری انسان‌های مسؤول اما بی‌مسؤولیت شوند. کمی آن طرف‌تر، رد پاهای متعددی از روباه، سگ و حتی پرنده را در روی گل‌های ترک‌خورده کف سد دیدم و باز عکس‌های متعددی گرفتم تا مستند باشد نوشته‌ام و فردا، یک‌عده‌ای که حتی گاهی خورشید را هم انکار می‌کنند، نگویند داستان بوده این حرف‌ها.

من سؤال‌های سخت و زیادی ندارم؛ سؤال من، ساده است؛ تنها سؤال اینجانب از مسؤولانی که امور این سد، بر عهده آنان بوده و است، این است که: «آیا نمی‌شد و نمی‌توانستید قبل از تلف شدن این ماهی‌ها و قبل از خالی کردن آب سد، تدبیری کنید و آنها را به سد دیگری منتقل کنید؟ یا حداقل، با تور صیدشان کنید و با خودتان ببرید یا اینکه در بین چندنفر نیازمند، توزیع کنید؟ تا شاهد اتلاف این ماهی‌ها و منظره ناخوشایند اینچنینی نباشیم؟ واقعاً کار سختی بود؟»

 

نگارنده: محمدرضا باقرپور

انتهای پیام/60003

منبع: فارس

کلیدواژه: آب تبریز خفگی ماهی ها اهر ماهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان، پلیمر را دست خالی گذاشت

ایسنا/اصفهان تیم هندبال سپاهان در دیداری نه چندان سخت و با اختلاف دو رقمی حریف خرم‌آبادی‌اش را شکست داد.

تیم هندبال سپاهان در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر، امروز (دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت) از ساعت ۱۶ در سالن ۲۵ آبان مجموعه ورزشی نقش جهان میزبان پلیمر بود که سپاهانی‌ها در دیداری نه چندان سخت و با اختلاف دو رقمی ۴۱ بر۲۴ به پیروزی رسیدند.

در نیمه نخست دو تیم نسبتا برابر پیش رفتند، اما در نیمه دوم موتور نماینده اصفهان روشن شد تا رفته رفته از حریف فاصله گرفته و در نهایت اختلاف گل را به ۱۷ رسانده و پیروز شود.

مجتبی کرمیان، بازیکن پلیمر خلیج فارس پس از شکست برابر سپاهان، اظهار کرد: یک نیمه توانستیم با سپاهان بجنگیم، وقفه در تمرین ایجاد شد و مشکلاتی در تمرین داشتیم که باعث شد نیمه اول از لحاظ بدنی کم بیاوریم.

او ادامه داد: برخی مشکلات برای باشگاه خارج از ورزش پیش امده و قطعا سال بعد اگر باشد، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پلیمر در دو و بوکس نشان داده تیم لایقی است و اگر سال بعد باشد قطعا حرف برای گفتن دارد.

پارسا دهقانی بازیکن سپاهان نیز در خصوص برتری تیمش تصریح کرد: بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشتیم و صحبت‌های مربی را در زمین نشان دادیم. امیدوارم لیگ را با برد و بدون مصدومیت به پایان برسانیم.

او با اشاره به شانس سپاهان در کسب سکو ادامه داد: امیدوارم این ۳ بازی را با برد پشت سر بگذاریم تا ببینیم چه پیش پی‌آید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • سپاهان، پلیمر را دست خالی گذاشت
  • مهار تمساح با دستان خالی!
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • قلک پورشه خالی شد