Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حمید رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: باتوجه به اینکه در سال جاری متولی اعزام به اربعین بر عهده حج و زیارت بوده، بنابراین آمار دقیقی در دست سازمان تبلیغات نیست.

وی با اشاره به اینکه در اربعین امسال تعداد زیادی از زائران از غافله جامانده اند، گفت: یکی از دلایل این جاماندن ها، دیر اقدام کردن مسئولان کشور و عدم اختصاص سهمیه زائر توسط عراق و محدودیت های کرونایی که کار سخت تر شد، از طرفی با تاخیر در روند اعلام شرایط تعداد کمی از افراد موفق به دریافت ویزا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه با محدود شدن سفر زمینی در اربعین سال جاری و هزینه های سفر هوایی، کار دشوار شد، گفت: براین اساس بنا داریم برای موضوع جاماندگان همچون سایر استان‌های دیگر، برنامه ریزی با ستاد استانی کرونا با همکاری هیئت ها و مردم، روز اربعین در تمام شهرستان های استان، کاروان جاماندگان پرشور برگزار می شود.

این مقام مسئول گفت: نگاهمان نسبت به اربعین صرف زیارت نیست، بلکه یک اجتماع عظیم تمدن ساز است که این اتفاق نباید فراموش شود، همچنین باید نسبت به سال‌های قبل پرشورتر شود، اما به دلیل کرونا باید رعایت صورت گیرد، اما اصل برنامه نباید تعطیل شود.

وی یادآور شد: روال به این شکل است که در هر شهرستان مبدا و مسیر مشخص می شود و در مسیر با صوت های نهادینه شده، مسیری را با نیت پیاده روی اربعین، فضا سازی شده و در مقصد عزاداری و قرائت زیارت اربعین را خواهیم داشت.

حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: مسیرهای حرکت در مرکز استان روز دوشنبه ساعت ۹ صبح از میدان شهید به سمت چهارراه باسکول و هفده شهریور و در انتها در امامزاده سید عباس اجتماع خواهند داشت.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین در شهرستان های شیروان ساعت ۹ صبح از محل آستان مقدس امامزاده نقی الهادی (ع) تا آستان مقدس امامزاده حمزه رضا، اسفراین ساعت ۹ صبح ای میدان امام خمینی تا گلزار شهدای گمنام، مانه و سملقان ساعت ۹ صبح از مسجد جامع آشخانه تا آستان مقدس امامزاده دلاور، جاجرم ۱۰ صبح از میدان امام خمینی تا گلزار شهدا، گرمه ساعت ۱۵ از مسجد جامع تا گلزار شهدا و شهرستان رازو جرگلان ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه از مسجد امام رضا تا میدان معلم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دسته روی به شیوه سینه زنی و زنجیر زنی برقرار نیست، گفت: مسیر پیاده روی است، اما اگر هیئتی برنامه عزاداری دارد، باید در زمان دیگر به صورت ثابت در فضای باز طبق رعایت پروتکل ها این برنامه را داشته باشند و شب اربعین هیئت ها همچون دهه محرم با رعایت پروتکل ها برگزاری مراسم دارند.

حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: در رابطه با دسته روی آخر صفر نیز با توجه به محدودیت هایی که مطرح شده، کاروان پیاده روی به سمت مشهد ممنوعیت دارد و در طی مسیر هیچ خدماتی برای زائران پیاده ارائه نخواهد شد.

وی یادآور شد: اگر کاروانی تمایل داشته باشد، در مشهد حضور پیدا کند، امکان برگزاری مراسم در فضای باز و خیابان های مشهد برقرار است.

حجت الاسلام رفیعی گفت: تاکنون مسیر ورودی به مشهد باز است، اما باتوجه به اقتضائات پیشنهاد می شود تا جایی که مقدور است، عزاداری در محل شهرها انجام شود، زیرا شلوغی و تجمع ممکن است باعث تشدید ماجرای کرونا شود.

وی افزود: براین اساس توصیه به هیئت ها این است که امسال نیز باتوجه به اینکه موج سنگینی را پشت سر گذاشته ایم، در مکان های شهرستانی اقامه عزا باشد تا مردم بیشتری همراهی داشته باشند و هم از شیوع بیماری خودداری شود، اما در عین حال از سمت مشهد، ممنوعیتی برای حضور هیئت ها و زائران به صورت پروتکل های ابلاغی محرم اعلام نشده است.

 

انتهای پیام./

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی راهپیمایی امام خمینی حجت الاسلام ساعت ۹ صبح هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، تا روز سه شنبه در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب در ارتفاعات، وزش باد و احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از اواخر وقت سه شنبه تا روز پنجشنبه با ورود سامانه جدید و افزایش ناپایداری‌ها، افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده باران مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: سواحل استان نیز در این مدت متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب در مناطق شمالی و ارتفاعات شرقی استان افزایش ابر، با احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور بیان کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و فردا در مناطق شمالی، ۱۰ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و فردا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل شمالی تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 6090906

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی