Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:45:28 GMT

جهاد و خدمت در سنگر محرومیت زدایی

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۴۸۰۱

جهاد و خدمت در سنگر محرومیت زدایی

طرح بسیج سازندگی حاصل اندیشه والای رهبر معظم انقلاب اسلامی است که به‌منظور هویت بخشیدن و شخصیت دادن به جوانان و برنامه‌ریزی برای مشارکت دادن آنان در سازندگی و توسعه عرصه‌های عمرانی، کشاورزی و منابع طبیعی روستاها و مناطق محروم با همکاری مشترک وزارت جهاد کشاورزی و نیروی مقاومت بسیج است.

این طرح با اهدافی چون بهره‌گیری از اوقات فراغت جوانان و فراهم کردن زمینه و عرصه مناسب جهت فعالیت آنان، تسریع در اجرای فعالیت‌های بخش کشاورزی ، آموزش و افزایش مهارت جوانان و دانش آموختگان این بخش و در نهایت افزایش تولید و درآمد روستائیان برنامه ریزی شده که اثرات اقتصادی و اجتماعی بسیاری  حاصل این حرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای طرح، از بعد اجتماعی سبب تقویت فرهنگ مشارکت، برقراری ارتباط شغلی و تحصیلی، ایجاد روحیه مسئولیت پذیری، تقویت انگیزه‌های معنوی، ایجاد محیطی سالم برای گذراندن اوقات فراغت و ایجاد حس اعتماد به نفس در بین جوانان می گردد.

اجرای این طرح از منظر اقتصادی باعث افزایش بهره‌وری نیروی کار، تقویت فرصت‌های شغلی، توسعه بخش کشاورزی، بهبود نظام اجرایی و اداری با توجه به سیاست‌های دولت و جهت گیری‌های برنامه چهارم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، بهبود تشکیلات دولتی و واگذاری امور به مردم، افزایش فعالیت‌های سازندگی، صرفه جویی در هزینه‌های اجرایی با بهره‌مندی از نیروهای بسیجی می‌شود. 

بسیج سازندگی تبلور جهاد برای آبادانی کشور است 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بسیج سازندگی شالوده مکتب انقلاب اسلامی و تبلور جهاد و فداکاری برای محرومیت‌زدایی، گسترش عدالت اجتماعی و در نهایت آبادانی و توسعه کشور است. 

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران از ضلع مهمی به نام مردم برخوردار است که نقش انکارناپذیری در پیروزی انقلاب داشتند، مردمی که دین را محور و مبدا زندگی خویش قرار دادند و ولایتمداری یعنی عالی ترین مظهر نظام اسلامی را مبنای حرکت و تبعیت خود تعیین کردند. 

وی ادامه داد: تشکیل بسیج سازندگی که در نتیجه هوشمندی و درایت رهبر معظم انقلاب رقم خورد، نمونه بارز واگذاری امور به مردم است که جوانان سلحشور کشور با روحیه جهادی و انقلابی با الگوبرداری از رزمندگان دفاع مقدس توانستند خدمات ماندگاری در حوزه محرومیت زدایی و اشتغال پایدار جوانان از خود به یادگار بگذارند. 

امام جمعه اراک اظهار داشت: گروه‌های جهادی بسیج سازندگی با توجه به نقش و حضور همیشه در صحنه خود در تمامی عرصه‌ها حضور موثر و فعال داشتند و در سال‌های گذشته علاوه بر وظیفه اصلی خود در حوزه محرومیت‌زدایی، در حوادث مختلفی همچون سیلاب و زلزله حضور داشتند و دوشادوش دیگر نهادهای اجرایی برای بازسازی نقاط آسیب دیده تلاش کردند که جای تقدیر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جهادگران بسیج سازندگی خدمات مطلوبی به مناطق محروم و کم برخوردار ارایه می‌کنند که قابل تقدیر است و بسیجیان جهادگر با عشق و اعتقاد قلبی وارد میدان خدمت می‌شوند و همین مولفه باعث اثرگذاری فعالیت‌های آنان می‌شود.

امام جمعه اراک افزود: رسیدگی به اشتغال، رفع نیازهای مردم، رفاه،آموزش، فرهنگ، بهداشت و سلامت مردم که از سوی جهادگران بسیج سازندگی انجام می‌شود در زمره بهترین عبادت‌ها است.

ساماندهی یک‌هزار و ۲۵۰ گروه جهادی در استان مرکزی

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: استفاده بهینه از اوقات فراغت جوانان، فراهم کردن زمینه و عرصه مناسب برای فعالیت نیروهای داوطلب به‌ خصوص جوانان، تسریع در روند اجرایی فعالیت‌های عمرانی و کشاورزی، ایجاد زیر ساخت‌های مناسب برای تحول و توسعه در بخش کشاورزی، محرومیت‌زدایی و دستگیری از ساکنان نقاط محروم از مهمترین اهداف کلی بسیج سازندگی است. 

سردار «محسن کریمی» افزود: فعالیت بسیج سازندگی در بخش‌های مختلف منابع طبیعی ، آبخیزداری و آب و خاک، امور دام و دامپزشکی آبزیان، زراعت، باغبانی و حفظ نباتات و ترویج کشاورزی، عمران، توسعه روستایی و توسعه تشکل‌ها خلاصه می‌شود که جوانان بانگیزه انقلابی که در گروه‌های مختلف جهادی سازماندهی شده‌اند در تمامی این بخش‌ها اقدامات ماندگاری در نقاط مختلف استان انجام داده‌اند. 

وی ادامه داد: اگرچه فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی در قالب بخش‌های مختلف تعریف شده اما این نهاد انقلابی در هر شرایطی که کشور نیاز داشته باشد پیشتاز بوده و به عنوان نمونه می‌توان از فعالیت این نهاد انقلابی استان مرکزی در حادثه سیلاب سال ۹۸ در استان‌های گلستان و لرستان و بخشی از استان مرکزی اشاره کرد. 

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: بدون شک اگر حضور جهادی و انقلابی نیروهای بسیجی نبود، حوادث سیلاب سال ۹۸ در استان‌های مختلف کشور صدمات جبران‌ناپذیری بر مردم وارد می‌کرد اما وجود این نیروهای مخلص ضمن شتاب‌بخشی به بازسازی منازل و اماکن آسیب دیده در نتیجه سیلاب، کاهش آمال آسیب دیدگان را نیز به دنبال داشت. 

سردار کریمی اظهار داشت: هم اکنون بیش از یک‌هزار و ۲۵۰ گروه جهادی با تخصص‌های مختلف در نقاط مختلف استان مرکزی سازماندهی شده که علاوه بر خدمت‌رسانی به نقاط محروم استان، برخی نیز به دیگر استان‌های کشور از جمله سیستان و بلوچستان اعزام می‌شوند.  

وی اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بار حمایت از اقشار آسیب دیده در نتیجه این ویروس منحوس، از اردیبهشت ماه پارسال تا کنون بیش از ۳۵۰ هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه بین نیازمندان این استان توزیع شد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: در یک‌سال اخیر یک‌هزار و ۱۶۹ جهیزیه، ۲۵ هزار بسته نوشت‌افزار، یک میلیون و ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم، ۳ میلیون بسته بهداشتی و ۵۱۰ عدد تبلت و گوشی در استان مرکزی توزیع شد.

سردار کریمی اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا کمبود ماسک مهمترین مسئله جدی استان در مقابله با این ویروس بود که بالافاصله کارگاه‌های تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده بسیج اقشار مختلف در استان مرکزی فعال شد و در مدت زمان چند ماهه این مشکل به کلی مرتفع شد.

وی افزود: ۱۵ هزار بسیجی با رویکرد خدمت به شهروندان و همراهی با کادر درمان در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی در استان مرکزی ساماندهی شدند و از ابتدای شیوع موج پنجم اجرای مرحله جدید طرح شهید سلیمانی در دستور کار قرار گرفته و طرح موفق شهید سلیمانی در مراحل قبلی توانست کارآمدی فرهنگ و تفکر بسیجی را بار دیگر نشان دهد و این طرح موفق در مراحل قبلی توانست بیماری را به شکل نقطه ای کنترل کند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: مشارکت و هم افزایی همه  نهادها در قالب قرارگاه‌های محله محور که محوریت آن مساجد و ائمه جماعت هستند برای ادامه نهضت کمک مومنانه یک ضرورت است چراکه اینکار هم از هرگونه موازی کاری جلوگیری خواهد کرد و هم به شکل دقیق تر و موثرتر می توان برای رفع مشکلات مردم عمل کرد.

سردار کریمی افزود: در مرحله جدید اجرای نهضت کمک مومنانه توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در چهار مرحله ۲۵ هزاربسته‌ای در  استان توزیع می‌شود، که همه ادارات، سازمان‌های دولتی و خصوصی باید نقش آفرینی کنند و سهم خود را در تحقق این  برنامه ادا نمایند.

ایجاد هشت هزار فرصت شغلی در استان مرکزی با تسهیلات بسیج سازندگی

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: از سال ۱۳۹۲ تا کنون بیش از هشت هزار فرصت شغلی با پرداخت یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات این نهاد انقلابی در نقاط مختلف استان ایجاد شد. 

«امید محترمی» افزود: تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در بخش‌های پرورش دام سنگین، کاشت زعفران، صنایع دستی، پرورش مرغ بومی، تولید قارچ، کشت گیاهان دارویی، پرورش شترمرغ و بلدرچین، داربستی کردن باغات انگور، پرورش زنبور عسل، تولید ماهی، محصولات گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی به متقاضیان پرداخت شد.

وی ادامه داد: همچنین ۶۸۰ صندوق قرض‌الحسنه، ۶۵ شرکت تعاونی و تشکیل دهکده اقتصاد مقاومتی با هدف آموزش و توانمندسازی متقاضیان دریافت تسهیلات از دیگر اقدامات سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی در سال‌های اخیر است. 

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: اجرای بیش از یک‌هزار و ۵۵۰ طرح عمرانی و محرومیت زدایی در بخش‌های ساخت پل، مخزن آب شرب، کانال انتقال آب، لوله‌گذاری، مسکن محرومان، جاده سازی و لایروبی قنوات به ارزش بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال نیز از اقدامات این نهاد انقلابی در حوزه عمرانی محسوب می‌شود. 

محترمی با بیان اینکه یک‌هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه در یکسال گذشته از سوی سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی به زوج‌های نیازمند اهدا شد، بیان کرد: بیش از ۲۴ هزار بسته اقلام تحصیلی نیز در این مدت بین دانش‌آموزان نیازمند استان توزیع شد. 

وی در خصوص فعالیت بسیج سازندگی استان مرکزی حوادث غیرمترقبه نقاط مختلف کشور نیز، گفت: بیش از ۲ هزار جهادگر به همراه ۷۰ دستگاه ماشین‌آلات مهندسی و رزمی به نقاط سیل زده استان گلستان و زلزله‌زده کرمانشاه اعزام و شمار قابل توجهی نیز مسکن در این استان‌ها با مشارکت بسیج سازندگی استان مرکزی ساخته و تحویل افراد شد. 

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان بیان کرد: بعد از همه‌گیری ویروس کرونا در کشور این استان، کارگاه‌های تولید ماسک بسیج فعال و تا کنون بیش از ۶ میلیون ماسک و میزان قابل توجهی مواد ضدعفونی کننده تولید و به صورت رایگان توزیع شد. 

محترمی توزیع بیش از ۳۵۲ هزار بسته معیشتی، توزیع یک‌میلیون و ۴۰۱ هزار پرس غذای گرم، توزیع سه میلیون بسته معیشتی و توزیع ۵۱۰ دستگاه گوشی تلفن همراه و تبلت برای دانش آموزان نیازمند را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی استان مرکزی در یک سال گذشته عنوان کرد و گفت: بیش از ۲ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات بسیج و کمک خیران در این مسیر هزینه شده است. 

در سال ۱۳۷۹ بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری آغاز به کار کرد و به دنبال آن هم اردوهای جهادی با اعزام دانش آموزان و دانشجویان در ایام تعطیلات به مناطق محروم با هدف محرومیت‌زدایی راه‌اندازی شد. 

برچسب‌ها اراک استان مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازمان بسیج سازندگی هفته دفاع مقدس گروه های جهادی پروندهٔ خبری بسیج، پیشرو خدمت، امیدآفرین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اراک استان مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازمان بسیج سازندگی هفته دفاع مقدس گروه های جهادی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بسیج سازندگی استان مرکزی سازمان بسیج سازندگی بسیج سازندگی نهاد انقلابی استان مرکزی گفت استان مرکزی محرومیت زدایی بسته معیشتی نقاط مختلف هزار بسته یک هزار توزیع شد استان ها بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۴۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اینکه طرح جهادی آبرسانی در روستاها با جدیت دنبال می‌شود گفت: ۱۸۰ روستا در قالب طرح محرومیت‌زدایی آب‌رسانی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان صابر علیدادی امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۳ طرح در ۷۶۶ روستا و ۲۱ شهرستان استان در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی در حال اجرا بوده و نظارت دقیقی بر این موضوع اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم و توجه شخص رئیس جمهور به موضوع تامین آب شرب روستاها افزود: تاکنون بیش از ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه آبرسانی در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی در خوزستان اجرا شده است.

مدیرعامل آبفای خوزستان خاطرنشان کرد: احداث سه باب ایستگاه پمپاژ و پنج باب مخازن ذخیره بتنی به ظرفیت بیش از ۱۲ هزار مترمکعب، حفاری و تجهیز ۶ حلقه چاه آب شرب از دیگر اقدامات انجام شده در جهاد آبرسانی استان است.

علیدادی تصریح کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نیرو در دولت مردمی، آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی است که برای انجام این طرح، استفاده از ظرفیت‌های بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در دستور کار قرار گرفته تا با تلاش یکدیگر تحول مثبتی در آبرسانی به روستاهای کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به اجرای آبرسانی به ۱۸۰ روستای استان در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی، تصریح کرد: این اقدام با کمک قرارگاه کربلا و بسیج سازندگی به عنوان معین در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی استان انجام شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان گفت: طرح جهاد آبرسانی در روستاهای استان به عنوان یکی از برنامه های بسیار مهم دولت سیزدهم با جدیت دنبال خواهد شد تا مشکلات مردم در این زمینه برطرف شود.

کد خبر 749338

دیگر خبرها

  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند