Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز حبیبی ظهر یکشنبه در همایش بین‌المللی «اربعین حسینی تجلی‌گاه ارزش‌های آسمانی و بشری» در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: امروز افتخار می‌کنیم که جمعی از فرهیختگان و اساتید برجسته کشوری و استانی گردهم آمدند تا با محوریت قیام سیدالشهدا (ع) بار دیگر عظمت و اقتدار این نهضت عظیم را به صورت علمی به رخ جهانیان بکشانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی همه ساله در حوزه‌های مختلف همایش‌های بین‌المللی و ملی را برگزار می‌کند که همایش بین‌المللی اربعین حسینی سرآمد این همایش‌ها بوده و قطعاً تداوم آن در سال‌های آینده به زنده نگه داشته شدن مکتب حسینی کمک خواهد کرد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: قطعاً این شهدا پیرو سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) بودند که بی‌ادعا، با روحیه بسیجی و فرهنگ عاشورایی در صحنه دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی مجاهدتی بی‌نظیر انجام دادند.

حبیبی افزود: در قالب این همایش سعی می‌شود با محوریت نهضت سیدالشهدا و اربعین حسینی مسائل به صورت علمی و پژوهشی مطرح شده و در پنج محور مباحث با حضور دانشمندان، محققان و برجستگان مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: نهضتی که امام حسین (ع) آغاز کرده همچنان در برچیده شدن نظام کفر و ظلم پابرجاست به گونه‌ای که این نهضت عظیم بشریت را از جهالت روزگار نجات داده و اجازه نداد تا انسان‌ها گرفتار ضلالت و گمراهی شوند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: در کنار انجام کارهای علمی و پژوهشی آنچه که در این حوزه مطرح است، توجه به ابعاد این نهضت ماندگار است که با انتقال پیام راستین برای نسل‌های آینده می‌توان به عظمت و عزت آن در ابعاد مختلف پرداخت تا هیچ وقت رنگ و چهره گذر روزگار به خود نگیرد.

کد خبر 5313880

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین حسینی دانشگاه محقق اردبیلی عزیز حبیبی هفته دفاع مقدس ویروس کرونا اربعین 1400 اربعین حسینی بوشهر ایلام بازگشایی مدارس واکسن کرونا آمار کرونا گرگان عکس استانها خطبه های نماز جمعه آغاز سال تحصیلی دفاع مقدس جنگ تحمیلی دانشگاه محقق اردبیلی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۴۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

رئیس دانشگاه معارف اسلامی گفت: همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در قم برگزار خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین شاکری ظهر امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای که سالن جلسات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نسبت به شخصیت مقام معظم رهبری غفلت جدی داشته‌ایم، مطرح کرد: مقام معظم رهبری در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط‌گیری بالایی دارند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش امام را گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولان استانی برگزار شده است که حدود 80 مقاله از این بستر دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 146 مقاله پذیرش شده است، خاطرنشان کرد: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان یک جلد از آن‌ها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه همایش چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مهمانان ویژه این همایش نیز آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان از اعضای بیت مقام معظم رهبری خواهند بود.

وی اظهار داشت: این همایش در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • ایران، سرآمد در حوزه دفاعی و امنیتی، با وجود تهدیدات متعدد
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • طالب‌زاده با وجود اهانت‌های گروه‌های مختلف، هیچگاه نه مردد شد و نه ترسید/زیست شهیدانه در زندگی نادر دیده می‌شد
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق می‌شود
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای