Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز یکشنبه در دیدار جمعی از آتش نشانان ایلام در آستانه روز ملی ایمنی و آتش نشانی اظهار داشت: آتش نشانان در زمره جان برکفانی هستند که همه تلاش خود را برای حفظ سلامت و نجات جان همنوعان خود به کار می گیرند و در این راه حتی از جان و زندگی خود نیز دریغ نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نمونه بارز و عیان این موضوع را می توان در حادثه تلخ اما قهرمانانه آتش سوزی ساختمان پلاسکو مشاهده کرد که آتش نشانان با علم بر مخاطره آمیز بودن شرایط به دل آتش زدند و با بذل جان خود ایثارگرانه نجات بخش زندگی افراد گرفتار در این ساختمان شدند و یا حرکت شجاعانه شهید لندی نوجوان ایذه ای که جان شیرین خود را فدای نجات دیگران کرد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: افرادیکه دارای روحیه از خودگذشتگی و ایثار هستند، می توانند در مشاغل سخت و طاقت فرسایی چون شغل ارزشمند آتش نشانی دوام بیاورند چرا که این افراد همواره با خطر و حادثه مواجه بوده و سلامت دیگران را بر خود مقدم می دارند.

حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: آتش نشانان خالق حماسه های بی بدیلی هستند که هر کسی جرات و توان انجام آن را ندارد و در فرامین دین مبین اسلام آمده است که هر کسی یک نفر را از خطر مرگ و گرفتاری نجات دهد، گویی تمام انسان های جهان را نجات داده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی ایلام نیز در این دیدار گفت: شهر ایلام در سال های اخیر با مقوله بلندمرتبه سازی و احداث ساختمان های بزرگ مواجه شده که این رشد عمودی در صورت بروز حادثه ای چون آتش سوزی یا هر حادثه دیگری برای نیروهای آتش نشانی ایجاد مشکل کرده است.

نصرت الله لطفی اظهار داشت: ایلام تنها استان فاقد دستگاه اطفای حریق با نردبان هیدرولیک است و خرید و تامین این نردبان برای آتش نشانی ضروری است، چراکه در صورت وقوع آتش سوزی در طبقات بلایی یک ساختمان مرتفع فقط با استفاده از یک نردبان هیدرولیک امکان مهار آن آتش سوزی و نجات ساکنان وجود دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه های در دست بررسی سازمان آتش نشانی ایلام ارائه آموزش های همگانی به مردم است تا افراد روش های لازم در خصوص حوادث مختلف را فرا بگیرند تا در صورت بروز حوادث میزان خسارت های مالی و جانی به خانواده ها با استفاده از این آموزش های ارائه شده به شهروندان کاهش یابد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی ایلام ادامه داد: میزان حوادث رخ داده در ایلام بیانگر پایین بودن میزان ایمنی شهر در برابر حوادث است و به عنوان مثال شهریورماه ۱۳۳ شهروند گرفتار حادثه نجات یافتند و هفت نفر نیز جان خود را از دست دادند که این امر پایین بودن ایمنی شهر ایلام در برابر حوادث را نشان می دهد.

لطفی یادآور شد: ۳۵ ماموریت برای آتش نشانان تعریف شده است که از جمله این ماموریت ها می توان به مواردی چون مهار آتش سوزی، گیرکردن در آسانسور، سقوط در چاه، مواجه شدن با حیوانات وحشی و یا ورود حیوانات وحشی به داخل منازل اشاره کرد.

در این دیدار سرپرست شهرداری ایلام نیز از آمادگی بسیج امکانات و نیروها برای خدمات رسانی به زائران اربعین خبر داد.

امام جمعه ایلام از مسوولان شهرداری و سازمان آتش نشانی خواست در قالب یک نامه رسمی درخواست خرید یک نردبان هیدرولیک را مطرح کنند تا این موضوع در اعتبارات مصوبه سفر ریاست جمهوری برای مناطق حاشیه نشین گنجانده شود.

اعتبار خرید نردبان هیدرولیک ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد اعتبار شده است.

هفتم مهرماه سالگرد حمله رژیم بعث عراق به پالایشگاه آبادان در سال ۱۳۵۹ به نام روز ملی ایمنی و آتش نشانی نامگذاری شده است.

برچسب‌ها آتش نشانی ایلام الله نور کریمی تبار شهرداری ایلام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی ایلام الله نور کریمی تبار آتش نشانی ایلام الله نور کریمی تبار شهرداری ایلام سازمان آتش نشانی نردبان هیدرولیک آتش نشانی ایلام آتش نشانان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس برآوردها هر ماه ۱۰ تن زعفران به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود. علی حسینی گازار، عضو هیأت رییسه شورای ملی زعفران درباره صحت این موضوع به مهر گفت: قاچاق نمی‌تواند آمار داشته باشد چون اگر رسمی است چرا مانع آن نمی‌شوند. اعداد ذکر شده برآوردی اعلام می‌شود. به عنوان مثال صادرات رسمی به‌اضافه مصرف داخل با توجه به حجم کشت، عدد قاچاق برآورد می‌شود. اگر موانع صادراتی برداشته و صادرات شفاف انجام شود قاچاق هم برچیده می‌شود.

قاچاق قانونی

وی افزود: تعهد ارزی صادرکننده را ملزم می‌کند ارز را ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از نرخ بازار آزاد به بانک مرکزی تحویل دهد که این خود گلایه‌هایی را به وجود آورده است. ضمن اینکه برای تحویل و دریافت پول هم به دلیل تحریم مشکلات بسیاری وجود دارد.

وی با اشاره به صادرات زعفران به افغانستان تصریح کرد: سالانه ۲۰ تا ۳۰ تن زعفران به شکل قانونی به افغانستان صادر می‌شود که باید پرسید آیا این کشور مصرف کننده این حجم زعفران است؟ علاوه بر اینکه کشاورزان این کشور به کمک پیاز زعفران ایرانی خود نیز تولید دارند.

حسینی گازار در توضیح بیشتر عنوان کرد: افغانستان با اجازه رسمی وزارت فلاحت خود زعفران ایرانی را به نام تولید افغانستان بسته بندی و دوباره به کشوری مانند هندوستان صادر می‌کند. این می‌شود که بخشی زیادی از این محصول گران بها رسمی و غیررسمی قاچاق می‌گردد.

وی گفت: مدیریت داخل به راحتی اعتبار ایران را تقدیم کشور دیگر می‌کند تا برای خود بازار سازی کند. به این ترتیب با محصول ایرانی برای خود ارزآوری دارد.

افت ۷۰ درصدی تولید زعفران

عضو هیأت رئیسه شورای ملی زعفران با بیان اینکه تاریخ زعفران ایران قدمت ۳ هزار ساله دارد، گفت: بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی و آمار مراکز دولتی، حدود ۱۲۳ هزار هکتار از سطح کشور زیر کشت زعفران است که باید بیش از ۱۰۰۰ تن زعفران برداشت شود در حالی که تولید فعلی یک چهارم این عدد بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن است.

حسینی گازار افزود: بر اساس یک فرمول هر سال بین ۵ تا ۱۰ درصد سطح زیر کشت این محصول اضافه می‌شود چون مزارع هر چند سال یک بار باید جایگزین شوند و به نسبت این جایگزینی باید ۲ تا ۳ برابر سطح زیر کشت افزوده شود. بنابراین اگر تا چند سال قبل ۱۲۳ هزار هکتار سطح زیر کشت زعفران داشتیم قطعاً امروز این عدد به ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار هکتار رسیده است که باید ۱۰۰۰ تن محصول داشته باشد اما چرا فقط ۳۰۰ تن زعفران در کشور تولید می‌شود.

کشت سلیقه‌ای زعفران

این فعال در حوزه کشاورزی در ادامه سخنان خود یادآور شد: زعفران محصولی مناسب برای سرزمین‌های کم آب بوده زیرا در تابستان نیاز به آبیاری نداشته و در زمستان هم با بارش رشد می‌کند. همچنین کشت آن ویژه بوده و تا ۷ سال نیاز به کشت مجدد ندارد؛ تنها باید درست مدیریت شود.

وی گفت: در دهه ۵۰ تا ۶۰ عملکرد زعفران در هر هکتار بین ۶ تا ۷ کیلو گرم بود در حال حاضر با وجود افزایش سطح زیر کشت عملکرد به زیر ۳ کیلو گرم رسیده است. بر اساس آمار اعلامی مراکز دولتی از میزان کشت اینکه تولید ۲۲۰ تا ۲۳۰ تن زعفران در سال است یعنی عملکرد در هکتار حدود ۲ کیلو گرم بوده که با توجه به هزینه کرد در نیروی انسانی، انرژی، برق و… برای تولید ۱۰۰۰ تن برداشت، این عدد رضایت بخش نیست.

عضو هیأت رییسه شورای ملی زعفران با بیان اینکه درآمد کشاورز کاهش پیدا کرده که افزایش پیدا نکرده است، اعلام کرد: فعال این حوزه نیاز به آموزش دارد تا عملکرد در هکتار کشت خود را افزایش دهد وگرنه افزایش قیمت‌ها منجر به تورم می‌شود.

وی درباره وضعیت قیمت این محصول لوکس در بازار جهانی گفت: هر کیلو گرم زعفران حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان بوده که تا ۵ ماه قبل این مبلغ، ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان بود. در واقع واسطه‌ها قیمت‌ها را در بازار مدیریت می‌کنند.

حسینی گازار با اشاره به فراگیری کشت زعفران در کشور اظهار کرد: افزایش قیمت، کشت زعفران را در کشور فراگیر کرده اما تولید سیستمی و اصولی نیست و هر کشاورز با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود که همگی سلیقه‌ای است در بسیاری از استان‌ها تولید زعفران با عملکرد پایین در حال انجام است. این امر ناشی از عملکرد و سیاست گذاری نادرست نهادهای متولی است.

کد خبر 6091656 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • گنجی که فقط کچل‌ها دارند
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • (ویدیو) نجات زنی گرفتار میان دیوار بعد از چهار روز
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • یک خانم بعد از ۴ روز گیر کردن بین ۲ دیوار در بم نجات یافت
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد