Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی روز یکشنبه در اولین همایش فرزندان طلبه کارکنان ارتش که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد با تسلیت ایام اربعین حسینی گفت: اربعین یک سیر و سلوک است و همه آنهایی که اهل غفلت نیستند، از اربعین برای شناخت بهتر خود استفاده می‌کنند.  

امام جمعه موقت تهران افزود: اربعین یعنی خود را یک چله از آفت‌ها و خصلت‌های ناشایست دور کنیم؛ چراکه بسیاری از افراد کربلا نرفته کربلایی شدند، اربعین این خاصیت را دارد که ما را حسینی کند، هرجا هستیم باید تلاش کنیم تا قلبمان حسینی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام صدیقی عنوان کرد: اربعین رمز، سلوک و تبدیل فراغ به وصال است و اگر یک چله راه امام حسین (ع) را برویم به خود امام حسین (ع) می‌رسیم نه مرقد ایشان، پس از این فرصت‌ها برای رسیدن به وصال حق استفاده کنید.  

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: نیت پاک شجره طیبه است، و در طوفان‌ها منحرف نشده و به سمت بالا رشد می‌کند.

حجت‌الاسلام صدیقی خطاب به طلاب جوان حاضر در جلسه گفت: جوانان عزیز خود را شناسایی کنید و قیمت خود را بسنجید، اگر خود را یافته و سنجیدید به مرحله خودسازی می‌رسید و این سرمایه عظیم شما را از نابودی حفظ خواهد کرد.  

وی افزود: اهل دانش و علم، بینش و عمل هم در معرض خطر هستند مگر کسانی که با خدا معامله می‌کنند. پس دوستی، دشمنی و همه چیزمان باید برای خدا باشد زیرا که هر چیزی برای غیر خدا باشد ضایع می‌شود.  

امام جمعه موقت تهران غفلت را موجب سقوط دانست و تصریح کرد: اگر یک فرمانده یا روحانی سقوط کند، سقوطش مانند سقوط یک فرد عادی نیست، سقوط یک عالم و روحانی موجب سقوط یک بخش از جامعه می‌شود.  

حجت‌الاسلام صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود اخلاق را بسیار مهم دانست و گفت: در خانه و با خانواده مهربان باشید و بگو مگو نکنید، زیر با خوش‌اخلاقی می‌توانید خود را از بسیاری از بلایا دور و در دل‌ها جا کنید.  

وی برنامه‌ریزی برای استفاده از سرمایه عمر را قابل توجه دانست و افزود: همه ما باید برای بهره‌برداری بهتر از عمری که خداوند متعال به ما عنایت کرده برنامه داشته و با مراقبه و محاسبه بر دارایی‌های معنوی خود بیفزائیم. ما باید ببینیم در طول زندگی مان چند نفر را کمک کرده و چه نتیجه‌ای از کارهای خود اندوخته‌ایم.  

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ضایع کردن عمر و فرصت‌ها افسردگی و پشیمانی می‌آورد پس با توکل به خدا از لحظه لحظه عمر خود برای پیشرفت و رسیدن به وصال حق استفاده کنید.

برچسب‌ها کربلا کاظم صدیقی اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کربلا کاظم صدیقی اربعین کربلا کاظم صدیقی اربعین امام جمعه موقت تهران حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۵۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران

نمازجمعه این هفته تهران، به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

به گزارش ایسنا، درب‌های دانشگاه تهران از ساعت ۱۰:۳۰ برای حضور نمازگزاران باز می‌شود و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.
مجموعه های ذیل این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران حضور دارند:
• ارتباطات مردمی قوه قضائیه
• کمیته امداد امام خمینی(ره)
• شهرداری تهران
• فرمانداری تهران
در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، به مناسبت شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام جعفر صادق (ع)، کتاب «نامه امام صادق (ع) به شیعیان» معرفی می‌شود.
کتاب «نامه امام صادق علیه السلام به شیعیان» را محمدباقر انصاری گردآوری و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است.
فرصت استفاده از مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصین «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه برای نمازگزاران فراهم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • تاکید امام جمعه موقت بوکان برلزوم تکریم معلمان
  • علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...
  • طرح «نور» اقدام بزرگ و شجاعانه نیروی انتظامی است
  • عملیات وعده صادق رسوایی غرب را جهانی کرد
  • دولت تلخ‌کامی اقشار کم درآمد را به شیرینی تبدیل کند‌
  • دعوت امام جمعه موقت ورامین از مردم برای حضور پرشور در انتخابات
  • فعالیت سامانه بارشی حاکم بر کرمانشاه در روز جمعه تشدید می‌شود
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران