Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@14:08:04 GMT

تردمیل خوب چه تردمیلی است؟

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۵۲۵۵

تردمیل خوب چه تردمیلی است؟

اگر قصد خرید تردمیل باشگاهی و یا خانگی را دارید می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی هایپرجیم تماس بگیرید و بهترین انتخاب را برای خود و یا مجموعه ورزشی خود انجام دهید.

به گزارش برنا، بسیاری از وسیله‌هایی که ما به صورت روزانه با آنها سروکار داریم دارای یک تاریخچه‌ای هستند که دانستن آن می‌تواند به درک بهتر از فلسفه وجودی این ابزارآلات در پیرامون ما کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این ابزارها که امروزه آن را با نام تردمیل می‌شناسیم، سیر تاریخی طول و درازی دارد و هدف از ابداع آن اهدافی غیر از مواردی است که امروزه با آن سروکار داریم. بیش از 4 هزار سال پیش انسانها برای اینکه بتوانند زندگی در مزارع را قدری برای خود آسانتر کنند این وسیله را اختراع کردند. اطلاعات درستی از این که این ابزار بسیار سودمند در زمانه خود توسط چه فرد یا گروه یا قومی ابداع شده، در دسترس نیست اما چیزی که مشخص است این است که این ابزار که روش کار آن شباهت بسیاری به تردمیل‌های کنونی دارد به شکلی متفاوت و برای بالا بردن اشیا یا پمپ کردن آب و یا آرد کردن دانه‌های غلات به کار گرفته می‌شد.

حدود 200 سال پیش یک مهندس انگلیسی برای اینکه بتواند برای زندانیان سرکش کارتراشی کند دستگاهی به عنوان تردویل ساخت این دستگاه شباهت بیشتری به تردمیل‌های کنونی دارد. اما ساختار آن پره‌ای بود که بر حول محور دایره‌ای می‌چرخید و زندانیان باید بر روی پره‌های محکم آن راه می‌رفتند تا به سمت پایین برود و این کار خسته کننده را برای سه شیفت شبانه روزی در طول یک روز انجام می‌دادند. از نیروی به وجود آمده از این کار آب به سمت بالا پمپ می‌شد و غلات آرد می‌شدند. بعدها این دستگاه از انگلیس به آمریکا و حتی سایر کشورهای اروپایی منتقل شد. وحشتی که تردویل به جان زندانیان انداخته بود وصف ناشدنی بود. اما بعدها یعنی بیش از یک قرن بعد این وسیله ابتدا در آمریکا و بعد در انگلیس جمع آوری شد. در اواخر دهه 60 میلادی کتابی با عنوان ورزش هوازی در آمریکا منتشر شد و یک مهندس جوان به نام "ویلیام استاب" آن را خواند در این کتاب اشاره شده بود که هر کس 5 روز در هفته و هر روز 8 دقیقه بدود شرایط فیزیکی بهتری نسبت به بقیه افراد خواهد داشت. او به فکر ساخت دستگاهی افتاد که هر کس با داشتن آن بتواند به راحتی این کار را در خانه انجام دهد و به این ترتیب اولین تردمیل دنیا با نام PaceMaster 600 در نیوجرسی آمریکا ساخته شد.

چه نوع تردمیلی برای ما خوب است؟

انواع تردمیل با توجه به نوع و کارکرد در دسته‌بندی‌های متفاوتی تقسیم‌بندی می‌شود یکی از این دسته‌بندی‌ها که بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته، دسته‌بندی تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی است. اگر شما صاحب کسب و کاری مانند باشگاه ورزشی بدنسازی یا باشگاه‌های تخصصی هستید باید در خرید دستگاه تردمیل دقت لازم را انجام دهید. انواع تردمیل باشگاهی می‌تواند شامل طیف گسترده‌ای از انواع تردمیل موجود در بازار باشد که با توجه به نوع نیاز مشتریان باشگاه شما باید نسبت به خریداری آن اقدام کنید. همچنین برای خرید تردمیل خانگی لازم است وزن سنگین‌ترین عضو خانواده را در نظر داشته باشید و مطابق با آن نسبت به خرید تردمیل خانگی اقدام کنید.

تردمیل‌ها همچنین با توجه به نوع کارکرد به دو مدل تردمیل مکانیکی و تردمیل برقی تقسیم می‌شوند. تردمیل مکانیکی بدون نیاز به جریان برق راه‌اندازی می‌شوند طول عمر بیشتری نسبت به تردمیل‌ برقی دارند اما تردمیل‌ برقی دارای کلید خاموش کردن اضطراری و سیستم مانیتورینگ کاربر است که تمامی رفتارهای او را از سرعت دویدن و مصافت طی شده تا میزان سوزاندن کالری در نظر دارد و این مزیت مهمی برای یک تردمیل برقی محسوب می‌شود. ارزان بودن تردمیل مکانیکی نسبت به نمونه‌های برقی آن نیز از جمله مزایای تردمیل مکانیکی محسوب می‌شود.

برای خرید تردمیل خانگی خوب به چه نکاتی توجه کنیم

برای خرید تردمیل خانگی اولین مساله‌ای که باید به آن توجه شود، قدرت تحمل وزنی تردمیل خانگی یا همان ظرفیت آن است. برای خرید تردمیل خانگی ابتدا باید وزن و هیکل سنگین‌ترین فرد خانواده در نظر گرفته شود و خرید تردمیل خانگی با ظرفیتی بالاتر از وزن او و متناسب با هیکل او انتخاب شود.

مساله بعدی جنس ساختار بدنه و تسمه تردمیل است. بدنه تردمیل خانگی هرچقدر محکم‌تر باشد، قدرت تحمل وزن آن بیشتر خواهد بود و این باعث می‌شود تا فشار بیشتری را در راه رفتن و دویدن افراد بر روی آن تحمل کند.

جنس بدنه انواع تردمیل خانگی از آلیاژهایی مانند آلومینیوم و فولاد است. در موارد کمتری جنس بدنه تردمیل خانگی از استیل است. قدرت تحمل و دوام بدنه آلومینیومی از دو نمونه دیگر کمتر است. همچنین دوام بدنه استیل از دو مورد دیگر بیشتر است.

البته قیمت تردمیل خانگی با بدنه استیل از قیمت تردمیل خانگی با بدنه آلومینیوم یا فولاد هم بالاتر است. انواع تردمیل خانگی اندازه کوچک‌تری از انواع تردمیل‌ باشگاهی دارند و اگر فضای خانه شما کوچک است، بهتر است مدل تاشوی آن را انتخاب کنید. نکته مهم دیگر در خرید و توجه به قیمت تردمیل خانگی در فروشگاه اینترنتی هایپرجیم تاکید به قدرت موتور آن تردمیل است.

قدرت موتور در انواع تردمیل خانگی از ۱ اسب بخار تا ۴ اسب بخار متفاوت است و البته هر چه قدرت موتور تردمیل خانگی شما بالاتر باشد، فشار کمتری در تمرین‌های پیاپی به آن وارد می‌شود. نمایشگر تردمیل خانگی نیز از مهم‌ترین نکته‌هایی است که در خرید تردمیل خانگی از فروشگاه اینترنتی هایپرجیم می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. و همه اینها بر قیمت تردمیل خانگی تاثیر گذار است.

خرید تردمیل باشگاهی:

لازم است برای خرید تردمیل باشگاهی دقت و توجه بیشتری داشته باشید چرا که از یک تردمیل باشگاهی افراد مختلفی با قد و وزن‌های گوناگون استفاده می‌کنند که بسیاری از آنها ورزشکار و سنگین‌وزن هستند و اگر بخواهند با سرعت بالا بر روی تردمیل بدوند و فشار زیادی به دستگاه تردمیل باشگاهی وارد می‌شود.پس در خرید تردمیل باشگاهی از فروشگاه اینترنتی هایپرجیم توجه بیشتری به قدرت و استحکام دستگاه تردمیل انتخابی خود داشته باشید. بهتر است خرید تردمیل باشگاهی را در مرحله اول با توجه به نوع و قدرت موتور آن انجام دهید.

قدرت موتور تردمیل باشگاهی از ۴ تا ۷ اسب بخار متغیر است، و هر چقدر این قدرت بیشتر باشد، توانائی تحمل تردمیل بالاتر است و وزن و فشار و ضربه بیشتری را تحمل می‌کند. نکته دیگر که در خرید تردمیل باشگاهی باید مورد دقت قرار بگیرد، ظرفیت و ساختار بدنه آن است که باید قدرت تحمل بالاترین وزن ورزشکاری را که ممکن است از آن استفاده کند را داشته باشد. نمایشگر تردمیل باشگاهی نیز یکی دیگر از اجزاء یک تردمیل است که ویژگی‌هایی مشابه نمایشگر خانگی دارد و خرید تردمیل باشگاهی با توجه به آن نیز باید صورت بگیرد.

اگر قصد خرید تردمیل باشگاهی و یا خانگی را دارید می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی هایپرجیم تماس بگیرید و بهترین انتخاب را برای خود و یا مجموعه ورزشی خود انجام دهید. همچنین شما می‌توانید از طریق بازدید حضوری در فروشگاه اینترنتی هایپرجیم حاضر شوید و خرید خود را به صورت حضوری انجام دهید. پیشنهاد ما به شما دریافت مشاوره رایگان و خرید آنلاین تردمیل مورد نظر است تا در صورت تمایل این محصول به درب منزل یا محل کار شما ارسال شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تردمیل خرید تردمیل باشگاهی قیمت تردمیل خانگی تردمیل خانگی توجه به نوع انواع تردمیل انجام دهید قدرت موتور قدرت تحمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۵۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سهمیه‌های باشگاهی ایران در آسیا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مسابقات فوتبال باشگاهی آسیا در فصل 24-2023 به خط پایان رسیده و تنها بازی‌های فینال دو تورنمنت قاره کهن باقی مانده است. تیم‌های العین امارات و یوکوهاما مارینوس ژاپن به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند و تیم‌های الاحد لبنان و سنترال کوست مراینرز استرالیا راهی فینال AFC CUP شدند.

به گزارش تسنیم، سایت «فوتی رنکینگز» نوشت؛ با توجه به اینکه به پایان رقابت‌های باشگاهی آسیا نزدیک شده‌ایم، دیگر هیچ تغییری در جایگاه تیم‌ها در رده‌بندی باشگاهی فوتبال آسیا به وجود نمی‌آید. ژاپن به لطف نتایج یوکوهاما مارینوس، بالاتر از کره جنوبی در جایگاه نخست رده‌بندی شرق آسیا قرار گرفته و سه سهمیه مستقیم در فصل آینده لیگ نخبگان آسیا خواهد داشت.

طبق اعلام این سایت، عربستان و ژاپن سه سهمیه در فصل 26-2025 لیگ نخبگان آسیا (سطح اول رقابت‌های باشگاهی آسیا) به دست آوردند. کره جنوبی، امارات، قطر و چین نیز دو سهمیه مستقیم و یک سهمیه در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا کسب خواهند کرد.

ایران و تایلند نیز هر کدام یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه در پلی‌آف لیگ نخبگان خواهند داشت. همچنین یک نماینده از هر کدام از کشورهای ازبکستان، عراق، استرالیا و مالزی در سطح نخست رقابت‌های باشگاهی قاره آسیا شرکت می‌کنند.

در سطح دوم مسابقات باشگاهی آسیا (لیگ قهرمانان آسیای 2) نیز 12 کشور سهمیه مستقیم به دست آورده‌اند. ایران در کنار ژاپن، عربستان، کره جنوبی، امارات، قطر، چین، تایلند، ازبکستان، عراق، استرالیا و مالزی یک سهمیه مستقیم در این رقابت‌ها خواهد داشت.

پیش‌تر مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال (بر مبنای تخصیص 1+2 سهمیه لیگ نخبگان و یک سهمیه لیگ قهرمانان آسیای 2) گفته بود قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر به‌عنوان سهمیه‌های مستقیم و قهرمان جام حذفی، به‌عنوان سهمیه پلی‌آف برای شرکت در لیگ نخبگان آسیا معرفی می‌شوند. تیم سوم لیگ نیز در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا تعیین شده است.

در صورت تأیید رسمی گزارش «فوتی رنکینگز» درباره سهمیه‌های ایران در رقابت‌های باشگاهی آسیا، می‌توان گفت قهرمان لیگ برتر در مرحله گروهی و نایب قهرمان لیگ در دور پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا به میدان می‌رود. همچنین قهرمان جام حذفی نیز مجوز شرکت در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا را کسب می‌کند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899820

دیگر خبرها

  • نتایج دیروز و دیشب فوتبال باشگاهی اروپا
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد
  • سهمیه ایران در مسابقات باشگاهی آسیا مشخص شد
  • کاهش سهمیه‌های باشگاهی ایران در آسیا
  • همه کارهای انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی