Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر آمادگی شهر قم برای آغاز سال تحصیلی جدید، به تشریح گوشه‌ای از اقدامات شهرداری برای شروع ماه مهر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سیدمحسن میرهادی با اشاره به اقدامات شهرداری قم همرمان با آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: شهرداری با اجرای برنامه‌های متنوع ترافیکی، رفاهی و زیباسازی، شهر مقدس قم را برای بازگشایی مدارس و آغاز ماه خاطر انگیز مهر آماده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی شهرداری قم با اجرای برنامه‌های مختلف در قالب زیباسازی فضای شهری، مباحث خدماتی و ترافیکی تا پایان مهرماه سال جاری در جهت تأمین آسایش خاطر شهروندان و خانواده دانش آموزان برنامه‌ریزی عملیاتی کرده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم یادآور شد: اقدامات شهرداری قم برای بازگشایی مدارس از ۲۰ روز گذشته به‌صورت جدی آغازشده و در این راستا در بیش از ۱۵۰ مدرسه در سطح مناطق هشتگانه مورد پاکسازی، نظافت و بهبود سیما و منظر شهری قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه نظافت، شستشو، لکه‌گیری و توزیع روکش آسفالت در پل‌های ورودی به مدارس مناطق هشتگانه شهر قم نیز توسط شهرداری قم در حال انجام است اذعان کرد: بخشی از این اقدامات به سرانجام رسیده است.

میرهادی تصریح کرد: نقاشی دیواره‌های مدارس، خط‌کشی، رنگ‌آمیزی و شستشوی عرضی محل عبور دانش آموزان و عابران پیاده برای ایجاد بستر امن تردد دانش آموزان در مقابل مدارس نیز به همت شهرداری قم عملیاتی شده است.

به گفته مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم، پاکسازی و نظافت زمین‌های خالی پیرامون مدارس و انتقال ضایعات به محل دفع نخاله و زباله به همراه هرس درختان و کاشت گل و گیاهان جدید نیز همزمان با آغاز سال تحصیلی در مدارس انجام‌شده است.

وی ادامه داد: آذین‌بندی، نظافت و شست و شوی معابر منتهی به مدارس نیز توسط شهرداری قم در حال انجام است و واحدهای آتش‌نشانی نیز در محل‌هایی که نیاز باشد مستقر خواهند شد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه واحد تخلفات شهری شهرداری قم نیز با  رصد ناهنجاری‌های شهری و رفع سد معابر خیابان‌های منتهی به مدارس، فضای شهری را برای حضور دانش آموزان فراهم خواهد کرد، گفت: شست و شوی انهار و معابر منتهی به مدارس نیز انجام‌شده است و در داخل مدارس نیز رنگ‌آمیزی جداول و نصب پرچم‌های جدید انجام‌یافته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس اقدامات شهرداری آغاز سال تحصیلی دانش آموزان مدارس نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۵۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!

طبق اطلاعات منتشرشده از سوی وزارت آموزش‌وپرورش، میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در رشته تجربی ۱۱.۲۳، رشته ریاضی ۱۰.۷۹، رشته انسانی ۸.۷۵ و در رشته معارف ۱۰.۵۶ بوده است. درحالی‌که سال ۱۴۰۱ میانگین نمرات دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۰۲، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۶۴، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۲۰ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۱ بوده است.

این معدل در سال ۱۴۰۰، برای رشته علوم تجربی ۱۳.۱۸، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۳۵، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۴۲ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۴ ثبت‌شده است.

روزنامه فرهیختگان نوشت:در سال ۱۳۹۹ نیز معدل دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۷۳، رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۵۰، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۱.۳۴ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۶ را نشان می‌دهد.

میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال ۱۳۹۸، در رشته علوم تجربی ۱۳.۷۷، در رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۲۸، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۷۶ و در رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۸ بوده است.

ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که میانگین معدل نمرات دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به چهار سال پیش از آن در تمامی رشته‌ها با افت حدود دو نمره‌ای در امتحانات نهایی روبه‌رو بوده است.

ناظر به همین معیار و مولفه و با بررسی وضعیت استان‌ها، نقشه وضعیت معدل استان‌ها تا حد زیادی منطبق با نقشه فقر کشور است. به این صورت که میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در استان‌های هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خوزستان، آذربایجان غربی ۸ تا ۹ بود. خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، فارس، کرمان، گیلان، بوشهر و چهارمحال‌وبختیاری نیز استان‌هایی هستند که میانگین ۹ تا ۱۰ را ثبت کردند. یعنی معدل دانش‌آموزان این استان‌های نیز کم و هشدارآمیز است. با این حساب مجموعا، در ۱۷ استان میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد هشت تا ۱۰ بوده که در وضعیت قرمز هستند.

دیگر خبرها

  • استخدام ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر
  • اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • فرم و شکل در مجسمه‌های شهری