Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی احداث سایت موزه و پایگاه پژوهشی غرب خراسان رضوی با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، فرماندار بردسکن، نماینده مردم شهرستان‌های بردسکن، خلیل‌آباد و کاشمر در مجلس شورای اسلامی در روستای تاریخی فیروزآباد گلنگ زنی شد.

سیدجواد موسوی اظهار کرد: محوطه باستانی «فیروزآباد» به سایت موزه گردشگری تبدیل می‌شود و با توجه به وجود ظرفیت‌های مختلف در محوطه باستانی فیروزآباد، نیازمند همت و همراهی مسئولان محلی برای تحقق این امر مهم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در فاز اول ۶۴۰ میلیون ریال اعتبار برای گمانه‌زنی محوطه باستانی فیروزآباد در نظر گرفته شده است، افزود: پس از دریافت داده‌های این گمانه‌زنی، زمینه حضور مراکز تحقیقاتی از دانشگاه‌ها فراهم و این منطقه به یک مکان گردشگری تبدیل می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در حاشیه این مراسم درخصوص فرصت‌های گردشگری بخش شهرآباد عنوان کرد: ظرفیت‌های توریستی بخش شهرآباد استثنایی است و ما آمادگی داریم نسبت به تهیه طرح جامع گردشگری بخش شهرآباد اقدام کنیم.

موسوی در خصوص محروم بودن بخش شهرآباد از وجود اقامتگاه بوم‌گردی عنوان کرد: توسعه گردشگری به دست مردم است و هر درخواستی در این خصوص به دست ما برسد کاملا همکاری می‌کنیم و مسیر را برای علاقه‌مندان هموار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه کفه نمکی روستای رحمانیه یک ظرفیت ملی است، گفت: اولین بار این ظرفیت توسط ما و گروهی از علاقه‌مندان به عکاسی از شب در دل کویر، در نیمه ماه رمضان شناسایی شد.

همچنین حجت الاسلام نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی در این مراسم خواستار توجه بیشتر به محوطه تاریخی فیروزآباد بردسکن شد.

در ادامه فرماندار بردسکن با بیان اینکه ۲۲۰ اثر تاریخی در شهرستان بردسکن وجود دارد که از این تعداد ۳۰ اثر دارای شماره ثبت ملی هستند، گفت: ضروری است دیگر آثار تاریخی شهرستان نیز در فهرست آثار ملی به ثبت برسند.

مجتبی شاکری افزود: تمام ادارات مرتبط در شهرستان خود را موظف می‌دانند در تحقق راه‌اندازی سایت موزه فیروزآباد، همکاری داشته باشند.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی،  احمد صابری زارع، مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بردسکن نیز گفت: محوطه و منطقه باستانی فیروزآباد بر اساس شواهد علمی موجود، مسیر عبور امام رضا(ع) از مرو به نیشابور در قرن دوم هجری بوده و نیازمند توجه ویژه مسئولان گردشگری استان و کشور است.

گفتنی است در این مراسم کلنگ فاز نخست احداث موزه میراث فیروزآباد در قالب طرح گمانه زنی محوطه باستانی به زمین زده شد. در فاز دوم نیز مطالعات ژئوفیزیک محوطه انجام و گام عملیاتی راه اندازی موزه برداشته می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی منطقه خراسان رضوی بردسکن سایت موزه گردشگری و صنایع دستی محوطه باستانی میراث فرهنگی بخش شهرآباد خراسان رضوی سایت موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۵۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود

فرماندار تیران و کرون گفت: ورزش باستانی و زورخانه ‌ای در مناطق روستایی مستعد این شهرستان با احداث زورخانه توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی کیا عصر امروز _جمعه– هفتم اردیبهشت_ به مناسبت روز ورزش باستانی و زورخانه‌ای با حضور در زورخانه ولیعصر (عج) تیران اظهار کرد: این رشته ورزشی عجین و توأم با معنویت و اخلاق بوده و حال و هوای خاصی دارد که اگر منش و الگوهای پهلوانی و اخلاقی این وزش به دیگر عرصه‌ها منتقل شود بازتاب موفق خوبی به همراه دارد.

وی افزود: منش پهلوانی یکی از مؤلفه‌های موفقیت و انتقال اخلاق در جامعه بوده که ورزش باستانی این ظرفیت را دارد و می‌تواند در بخش‌های مختلف فرهنگ سازی کند.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به تأثیرات سازنده این ورزش در توسعه شهری و روستایی، تصریح کرد: راه اندازی زورخانه در روستاها و شهرها امکان بهره برداری از این ظرفیت را فراهم کرده و دستاوردهای آن در زندگی دیده می‌شود.

علی محمدی کیا جذب به این رشته را نیز مستلزم برنامه ریزی متولیان این رشته، اداره ورزش و جوانان، دستگاه‌های فرهنگی و شهرداری و دهیاری‌ها اعلام کرد و اذعان داشت: ورزشکار جوان و نوجوان همراه با پیشکسوتان در گود زورخانه فعالیت می‌کنند همین موضوع بر الگوسازی و تعامل بین نسلی تأثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر زورخانه در شهرهای این شهرستان و تعدادی از روستاها راه اندازی و این ورزش در حال فراگیری بوده اما باید زمینه مستعد در دیگر مناطق روستایی فاقد این رشته یافته و هیأت باستانی در تعامل با دهیاری‌ها برای آن برنامه ریزی و زمینه سازی فعالیت را انجام دهد.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه شناخت رشته ورزشی باستانی امکان جذب را فراهم می‌کند، گفت: جمعیت بسیاری از ساز و کار این ورزش بی خبر بوده و تنها نامی از آن شنیده‌اند که اجرای میدانی و برنامه‌ای این رشته می‌تواند علاوه بر معرفی زمینه حضور دیگران را نیز فراهم کند.

به گزارش ایمنا، در این بازدید از ورزشکاران رشته باستانی و زورخانه ای تیران تجلیل شد.

کد خبر 748156

دیگر خبرها

  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب