Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@07:39:24 GMT

ایراندوست و همکاران؛ پایان خاطره تلخ 2012 (عکس)

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۵۳۹۸

با تاریخ‌سازی روز گذشته برای فوتبال زنان شاید خاطره تلخ 8 سال قبل در مسیر المپیک لندن به دست فراموشی سپرده شد.

به گزارش "ورزش سه" وقتی برای نخستین‌بار مریم ایراندوست سکان هدایت تیم ملی فوتبال زنان را برعهده گرفت، ماموریت حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک 2012 لندن بود؛ رویای بزرگ رسیدن به المپیک باعث شد تا دور اول مسابقات با موفقیت برای زنان ایران به پایان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما تصمیم سیاسی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره «حجاب» تیم ملی فوتبال زنان، باعث شد تا آن‌ها از گردونه رقابت‌ها حذف شوند و یک حسرت بزرگ بر دل تیم ملی و صد البته کادرفنی که در رأس آن مریم ایراندوست قرار داشت بماند.

حالا با گذشت 8 سال، ایراندوست با ماموریتی جدید سکان هدایت تیم ملی را پذیرفت و این‌بار قرار بود برای تاریخ‌سازی تیم ملی دگرگون شده را مهیای بازی کند؛ آن‌هم پس از دو سال تعطیلی و حذف از رنکینگ فیفا.

 

ایراندوست و همکارانش در کادرفنی به ویژه سمیه شهبازی که نقش دستیار اول را داشت، به خوبی موفق شدند در 4 ماه، غفلت 2 ساله را جبران کنند و تیم ملی فوتبال زنان را مهیای حضور در مقدماتی جام ملت‌های آسیا کنند.

 

روز گذشته و پس از آن‌که صعود تیم ملی فوتبال زنان ایران برای اولین‌بار به جام ملت‌های آسیا قطعی شد، ایراندوست و همکارانش شادمان در کنار هم دیگر در مقابل لنز دوربین مریم مجد ژست پیروزی گرفتند؛ چرا که آن‌ها به خوبی موفق شدند ماموریت ویژه‌ای که عهده‌دار آن شدند را به سرانجام برسانند.

 

 

 

 

 

صحنه دیگری که روز گذشته شکار لنز دوربین عکاس تیم ملی شد، لحظه‌ای بود که زهره کودایی موفق به دومین مهار پنالتی در ضربات پنالتی‌ها شد و مریم ایراندوست با چشمانی پر از اشک، در آغوش دستیار اول خود رفت و اولین جشن صعود را این‌چنین بر پا کرد.

فوتبال بانوان مریم ایراندوست

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فوتبال بانوان مریم ایراندوست تیم ملی فوتبال زنان مریم ایراندوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۵۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط شهرداری بم به لیگ ۳

تیم فوتبال شهرداری بم در هفته ۲۴ گروه اول لیگ دسته دوم فوتبال کشور و در دیداری سرنوشت‌ساز، میهمان آینده سازان اردبیل بود.

این تیم در پایان با یک گل مغلوب شد و بدین ترتیب با توجه به شکست شهرداری بم و پیروزی رقیبان، سقوط نماینده شرق استان کرمان به لیگ پایین‌تر قطعی شد.

شهرداری بم فصل را با مهدی جزینی آغاز کرد؛ اما وی خیلی زود جای خود را به علیرضا آلبوغبیش سرمربی فصل قبل این تیم داد. با این حال حضور آلبوغبیش نیز نتوانست تاثیری در روند شهرداری ایجاد کند و جهانبخش جعفری که یک بار موفق به نجات شهرداری از سقوط شده بود، بار دیگر این ماموریت را به عهده گرفت؛ اما در انجام آن موفقیتی کسب نکرد تا شهرداری بم به عنوان تنها نماینده کرمان در لیگ دو، سقوط تلخی دیگر را به فوتبال کرمان تحمیل کند.

بر این اساس، تیم‌های شهرداری بم و شهدای ساری دو هفته مانده به پایان رقابت‌های مرحله گروهی به لیگ دسته سوم سقوط کردند.

جدول رده‌بندی گروه اول لیگ دسته دوم فوتبال کشور در پایان هفته بیست و چهارم

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سقوط شهرداری بم به لیگ ۳
  • فرش قرمز زیر پای تیمِ جدید استقلال!
  • رسمی؛ جدایی تیاگو سیلوا از چلسی در پایان فصل ۲۰۲۳/۲۴
  • رستگاری ازبکستان در ضیافت پنالتی ها/ شگفتی تاجیکستان کامل نشد
  • اعلام ترکیب تیم فوتبال دختران ایران برابر قرقیزستان
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • کاملاً برخلاف مردان؛ زنان بارسلونا باز هم فینالیست اروپا شدند
  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب
  • تاج طلسم تاریخی علیه فوتسال زنان را شکست؛ دلتنگی برای جام ملت ها به پایان رسید
  • حمایت ملی‌پوشان فوتبال از تیم ملی فوتسال + فیلم