Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا از رشادت‌ها و ایثارگری‌های کسانی یاد کنیم که با گذشتن از خود امنیت و آرامش امروز را به ما هدیه داده‌اند و ما میراث‌دار نسلی هستیم که استوار و مستحکم در مقابل دشمن بعث ایستادند و مقاومت کردند.

به سراغ غلامرضا فرجی‌خالدی مدیر پخش و اکران حوزه هنری انقلاب اسلامی فردی که از اواخر دهه ۶۰ عهده‌دار مسؤولیت پخش و اکران سازمان سینمایی حوزه هنری انقلاب اسلامی بود رفتیم تا دقایقی را با او به گفت‌و‌گو بنشینیم غلامرضا فرجی متولد شهر خالدآباد شهرستان نطنز است که در خانواده‌ای مذهبی که پدر به کشاورزی و مادر به قالی‌بافی اشتغال داشته با سختی‌ها و مشقت‌های فراوان بزرگ‌ شده است و هنوز پینه‌های دست پدر مرحومش را به یاد دارد و مادر او که از سلاله سادات بوده هم‌اکنون در منزل در خالدآباد سکونت دارد که پسرش با بازنشسته شدن این روزها بیشتر در خدمت مادر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سادگی و صبوری عامل موفقیت غلامرضا فرجی بود

برای مصاحبه اول به سراغ برادرش رفتیم، علیرضا فرجی‌خالدی از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و فرمانده فعلی پایگاه بسیج شهر خالدآباد در وصف برادرش گفت: از جمله ویژگی‌های مثبت غلامرضا صبور، خنده‌رو، خوش‌برخورد، صبور و فردی که هیچ‌گاه عصبانی نمی‌شود، است که این ویژگی‌ها باعث پیشرفت او شده بود.

وی از نظم کاری غلامرضا گفت و اظهار کرد: از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ شب در محل کار حاضر و از منظم‌ترین افراد در محل کار به شمار می‌رفت که در عین سادگی از موتورسیکلت استفاده می‌کرد و تا پایان وقت در محل کار می‌ماند تا حق تهیه‌کننده‌ها در فیلم‌های سینمایی ضایع نشود، در توزیع فیلم‌ها نیز عدالت را رعایت کرده و اهل پارتی‌بازی نبود و تا مواقعی که خود من هم مسؤولیت چند سینما را در تهران بر عهده‌گرفته داشتم با بقیه سینمادارها هیچ فرقی قائل نمی‌شد و همه را به یک‌چشم نگاه می‌کرد.

تماس روزانه با مادر برای اینکه مادر احساس دل‌تنگی نکند

علیرضا فرجی‌خالدی گفت: غلامرضا 6 ماه بدون اینکه خانواده و پدر و مادر متوجه شوند به جبهه رفت در حالی‌ که ما فکر می‌کردیم او در بهشهر در حال گذراندن دوران آموزشی است ولی وقتی‌ که 5 ماه از حضورش در جبهه‌ها می‌گذشت نامه‌ای برای من ارسال کرد که به خاطر اینکه پدر و مادر غصه نخورند و احساس دل‌تنگی نکنند و با توجه به اینکه من نیز در جبهه به سر می‌بردم این موضوع را به پدر و مادر نگفته بود، از من هم در نامه درخواست کرده بود که هیچ‌گاه نگویم که غلامرضا به جبهه رفته است.

وی گفت: غلامرضا از جمله علاقه‌مندان به اهل‌بیت عصمت و طهارت است، از اول اشتغالش تاکنون در جنوب شهر و در یک‌ منزل ساده سکونت می‌کرد که هنوز هم در همان منزل سکونت دارد و زیاد اهل مادیات نیست، او با خانواده مذهبی و خواهر شهید ازدواج‌ کرده و الآن با توجه به بازنشستگی بیشتر به مادر سر می‌زند، اما زمانی هم که در تهران مشغول فعالیت بود روزی ۲ بار حداقل با مادر تماس می‌گرفت و با او مراوده و شوخی می‌کرد تا مادر احساس دل‌تنگی نکند.

از تأسیس کتابخانه تا جمع‌آوری کمک برای ارسال به جبهه

اما با غلامرضا فرجی‌خالدی نیز به گفت‌وگو نشستیم که در ابتدا اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی الفبای امور فرهنگی، مذهبی و دینی را به همراه شهید سیدعلی حسینی‌خالدی در نزد استاد عباس‌علی حاجی‌زاده آموختیم، کلاس‌هایی شبانه در منزل ایشان برقرار می‌شد و ما هم در این کلاس‌ها شرکت فعال داشتیم، نخستین اقدام ما در شهر خالدآباد تأسیس کتابخانه ولی‌عصر(عج) بود.

این رزمنده ۸ سال دفاع مقدس افزود: در یک مقطعی هم با دوستان حزب جمهوری اسلامی ایران در شهر بادرود همکاری تنگاتنگی داشتیم، در ادامه به‌ صورت ماهانه آموزش‌های نظامی و فرهنگی را در سپاه پاسداران نطنز آموختیم و اقدام به تشکیل پایگاه بسیج ذوالفقار خالدآباد کردیم.

وی از برنامه‌ریزی مدون آموزش‌های نظامی که در استان اصفهان برگزار می‌شد گفت و اضافه کرد: در کلیه مراسم شهدا در تهران، کاشان و بادرود حضور فعال داشتیم، بنده به عنوان معاون با شهید سیدعلی حسینی خالدی که فرمانده پایگاه بود فعالیت می‌کردم که موجب شده بود وحدت و انسجام در همه برنامه‌های مراسم شهر خالدآباد به چشم بخورد و پایگاه ما در دوران دفاع مقدس به‌ عنوان ستاد مردمی و کمک‌رسانی به جبهه بود و کمک‌های مردمی را از روستاهای اطراف جمع‌آوری و مستقیماً ارسال می‌کردیم.

دوازده سال وصیت دوست شهیدم را پیش خود نگهداری و در روز تشییع پیکرش رونمایی کردم

فرجی‌خالدی در بازگویی خاطراتش می‌گوید: با شهید حسینی هماهنگ بودیم که اگر قرار به اعزام به جبهه بود هر دو با هم برویم ولی برای اعزام‌ها یک مانع وجود داشت و آن هم اینکه بردار بزرگ هر دوی ما در منطقه بودند و با رفتن ما مخالفت داشتند، ما کلاس‌های آموزشی را سپری کرده بودیم و آماده رفتن به جبهه بودیم، من به بهانه آموزشی بدون اطلاع پدر و مادر به جبهه رفتم و به خانواده گفتم که در بهشهر در حال گذراندن دوران آموزش نظامی هستم.

این رزمنده ۸ سال دفاع مقدس شهید حسینی را همراه و همراز خود می‌داند و مطرح می‌کند: وقتی شهید حسینی مفقود شد و ۱۲ سال از وی خبری نبود من وصیت‌نامه شهید را در اختیار داشتم ولی جایی این موضوع را بازگو نکردم، وقتی پیکر شهید والامقام را به خالدآباد آوردند برای نخستین بار وصیت شهید را در گلزار شهدای شهر خالدآباد قرائت کردم، وقتی مورد سؤال خانواده قرار گرفتم به آنها گفتم دلم نمی‌آمد که وصیت شهید را برایتان بگویم چون همه امیدوار بودیم که علی حسینی زنده برگردد.

پخش فیلم‌های دفاع مقدس در پارک‌های بزرگ تهران

وی خاطرنشان کرد: بعد از اتمام دفاع مقدس، جذب حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی شدم و توسط هاشمی رئیس فعلی صنف تهیه‌کنندگان سینمای ایران در بخش توزیع فیلم و سینماداری بودم، البته در اول کار اقدام به راه‌اندازی بخش نمایش سیار فیلم‌های ۱۶ میلی‌متری کردیم که در پایگاه‌های بسیج خواهران و برادران دانشگاه‌ها، نهادها و ارگان‌های مختلف فیلم‌هایی مانند شکار و شکارچی را نمایش می‌دادیم.

فرجی‌خالدی از اجرای تئاتر با موضوع دفاع مقدس با بازیگری اصغر تقی‌زاده بازیگر فیلم‌های دفاع مقدس نیز سخن به میان آورد و بیان کرد: در ادامه فیلم‌های سینمایی را در پارک‌های تهران نمایش دادیم و باعث افتخارم است که بیشترین آثار انقلابی، دفاع مقدسی و دینی را توزیع کردم.

از این رزمنده ۸ سال دفاع مقدس خواستیم که خاطرات شیرین دوران حوزه هنری را برای ما بازگو کند که گفت: دهه فجر معمولاً برنامه‌ریزی برای نمایش سیار حوزه هنری بود و ثبت‌نام انجام و تاریخ مشخص شده و همکاران در تاریخ مشخصی برای نمایش اعزام می‌شدند، به عنوان مثال برای نمایشی حسین یاری بازیگر فیلم تیرباران برای نمایش با یکی از همکاران اعزام شد.

وی ادامه داد: یکی از همکاران تازه‌کار برای پخش فیلم به یکی از مناطق رفت و برای نمایش فیلم آپارات از حلقه دوم شروع به نمایش کرده بود که با وجو اینکه اطرافیان به او گفته بودند حلقه دوم فیلم است زیر بار نرفت، بعد از ۱۰ دقیقه تیتراژ پایانی فیلم می‌آید و فیلم تمام می‌شود که مورد خنده حضار قرار می‌گیرد.

داستان جالب پوستر فیلم سینمایی مریم مقدس

فرجی‌خالدی گفت: پوستر فیلم سینمایی مریم مقدس به کارگردانی شهریار بحرانی و تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری را استاد علی وزیریان تهیه کرده بود، در مقطعی هم که می‌خواستیم این فیلم را پخش‌کنیم، فضای مجازی وجود نداشت و صاحبان سینما پوستر را می‌دیدند و نسبت به ثبت قرارداد اقدام می‌کردند، یک‌ روز یکی از سینمادارها گفت «آقا غلام سر خانم داخل این پوستر(شبنم قلی‌خانی) از الآن پایین است و فروش نخواهد رفت، اما فیلم آمد و استقبال به‌ قدری زیاد شد که ۵۵ بار کپی زده شد، بعد از آن این فرد به دفترم آمد و گفت بگو سرش را بالا کند، دیگر فیلم فروخته است.

این رزمنده ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد: در اواخر مسؤولیت و نزدیک به ایام بازنشستگی آثار پویانمایی ارزشمندی در حوزه هنری تولید کردیم که شاهزاده روم، فیل‌شاه و بنیامین از آن جمله بود و اینها برترین آثار ایرانی تاریخ سینمای ایران شد و باعث شد که جوانان این مرزوبوم به این صنعت ببالند.

خاطرات جالب مادر رزمنده دفاع مقدس

به دیدار مادر غلامرضا فرجی رفتم، وارد منزل ساده مادر شدم، تازه از نماز جماعت مغرب و عشا آمده بود، از فرزندانش سؤال کردم گفت که ۶ پسر و یک دختردارم، در خصوص جبهه رفتن پسران سؤال کردم، گفت: وقتی علیرضا از جبهه آمد غلامرضا به جبهه رفت، ولی به من نگفته بودند که او به جبهه رفته است، البته من خودم گفته بودم که ۶ پسرم غلام حلقه به گوش امام خمینی هستند و آنها را در راه امام فدا می‌کنم، البته آن روز امام زنده بود.

مادر ادامه داد: از علیرضا پرسیدم مادر غلامرضا کجا رفته که به من نمی‌گویی، جواب داد که به خدمت و دوره آموزشی رفته است که بعد متوجه شدم به جبهه رفته بوده است، بعد از آن نورالله ۲ ماه به کردستان رفت، البته هیچ‌گاه ناشکری نکرده و نالان نبودم چون گفته بودم که ۶ پسرم غلام حلقه به گوش راه امام هستند.

وقتی غلامرضا برای مادر آرد خمیر می‌کند

او درباره اخلاق غلامرضا و کمک او در منزل این گونه سخن به میان آورد: غلامرضا همه‌چیزش از جمله حوصله و اخلاقش خوب است، البته علیرضا فرزند ارشدم خوب است، روزهایی که نان می‌پختیم غلامرضا در پخت نان به ما کمک می‌کرد، برای ما هیزم می‌آورد، آرد را خمیر می‌کرد نان را می‌برد و گاهی که من به دنبال کار قالی‌بافی بودم او برایمان حتی غذا هم درست می‌کرد.

از مادر سؤال کردم اگر یک‌بار جنگی اتفاق بیفتد اجازه می‌دهد که باز هم بروند، جواب داد: بله همه بروند، جان من و جان مقام معظم رهبری، آرزو دارم که امام خامنه‌ای را یک‌ بار ببینم، یک‌ بار یکی از بچه‌هایم که کوچک بود سهواً گفت خمینی ولی دایی‌اش به او گفت که باید حتماً بگویی امام خمینی، من به امام و رهبری علاقه خاصی دارم خدا ایشان را حفظ کند و عمر ۲۰۰ ساله باعزت بدهد، او پدر ماست بعضی موقع برایش گریه می‌کنم چون ما سیدها دل‌نازک هستیم از همه بچه‌ها هم راضی هستم به علیرضا وصیت کردم که وقتی از دنیا رفتم، پیکر من را به حسینیه شهر خالدآباد ببرد و ۵ دقیقه سر قبر شهدای گمنام آنجا من کنار شهدا باشم، البته ۴ بار به کربلا رفته‌ام و باز هم آرزو دارم به کربلا بروم و قبر امام حسین(ع) را زیارت کنم.

مادری که کت شوهرش را به نیابت سلامتی رزمنده‌اش به فقیر داد

مادر علیرضا و غلامرضا فرجی می‌گوید: یک‌بار کت پدر بچه‌ها را به نیابت سلامتی علیرضا به یک فقیر دادم و شب پدر علیرضا گفت کت را بیاور تا به خانه فامیل برویم، من رفتم برگشتم و کت را پیدا نکردم به شوهرم گفتم یک‌ چیزی بگویم من را دعوا نکن، کت را به نیت سلامتی بچه‌ها به یک مرد فقیر دادم، پدر بچه‌ها با خنده گفت شما دیوانه‌ای؛ وقتی غلامرضا به جبهه می‌رفت به علیرضا گفت برادر من رفتم، شما لباس‌هایت را یک‌ جایی پنهان کن چون مادر همه لباس‌هایت را به نیت سلامت من به فقرا خواهد داد.

 

 

 

 

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس وصیت نامه شهید هفته دفاع مقدس گزارش رزمنده ۸ سال دفاع مقدس غلامرضا فرجی شهر خالدآباد جبهه رفت برای نمایش پدر و مادر حوزه هنری فیلم ها بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۵۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در مبحث کاهش وزن، توجه به مصرف قند نکته بسیار مهمی است. بدیهی است که مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های شیرین می‌تواند تلاش‌ شما در امر کاهش وزن را بی‌ثمر کند؛ اما مسئله قابل توجه‌تر این است که شما با مراعاتِ هرچه‌تمام خوراکی‌هایی را به طور روزمره می‌خورید که در ظاهر شیرین نیستند ولی حاوی مقادیری قند پنهان هستند. تدوام در مصرف این قندها، بدون اینکه متوجه شوید، می‌تواند منجر به تجمع چربی در بدن و مانع از کاهش وزن شود.

بیشتر بخوانید: راهکارهایی برای پایین آوردن قند خون خطرات قندهای پنهان

۱. افزایش وزن: بر اساس شواهد علمی، مصرف زیاد قندهای افزوده با افزایش وزن و خطر چاقی مرتبط است. قندهای افزوده‌شده بدون تأمین مواد مغذی ضروری، منجر به دریافت کالری اضافی و درنهایت افزایش وزن و سایر مشکلات می‌شوند.

۲. افزایش قند خون: قندهای پنهان می‌توانند باعث افزایش سریع سطح قند خون و در ادامه سبب افت شدید آن شوند و هم‌چنین احساس خستگی، گرسنگی و تمایل به خوردن بیشتر غذاهای شیرین را در شما ایجاد کنند. این اثر مخرب می‌تواند متابولیسم را مختل کند و مانع کاهش وزن شود.

کدام گروه از مواد غذایی حاوی قند پنهان هستند؟

۱. موادغذایی فرآوری‌شده: بسیاری از موادغذایی فرآوری‌شده، از جمله چیپس، پفک، سس‌ها و طعم‌دهنده‌های مصنوعی حاوی قندهای افزوده‌شده برای افزایش طعم و ماندگاری هستند.

۲. لبنیات کم چرب: یکی از انواع لبنیات که دارای قند پنهان است، ماست کم‌چرب است و در هر ۲۲۶ گرم از ماست کم‌چرب، حدود ۱۷ تا ۳۳ گرم قند افزوده وجود دارد؛ که این مقدار با میزان قند موجود در یک بسته شکلات یکسان است. علاوه بر ماست، شیر کم‌چرب نیز به عنوان یک ماده غذایی حاوی قند پنهان محسوب می‌شود.

۳. نوشیدنی‌های شیرین: نوشابه‌ها، آبمیوه‌ها، نوشیدنی‌های ورزشی و حتی برخی از آب‌های طعم دار به ظاهر سالم مملو از قندهای پنهان هستند. این نوشیدنی‌های شیرین دارای کالری بالایی هستند و عملاً هیچ فایده‌ای برای سلامت ما ندارند و به طور قابل توجهی باعث افزایش وزن می‌شوند.

۴. تنقلات بسته‌بندی‌شده: گرانولابار، ماست‌های طعم‌دار و اغلب خوراکی‌های صنعتی که به عنوان تنقلات سالم به بازار عرضه می‌شوند، اغلب حاوی مقادیر زیادی قند افزوده هستند. برای کاهش آسیب‌های احتمالی، سعی کنید به دنبال جایگزین‌های سالم‌تر بدون قند افزوده باشید یا مواد غذایی کامل مانند میوه‌ها، آجیل‌ها یا میان‌وعده‌های خانگی را انتخاب کنید.

۵. غلات

عناوین «غلات کامل» یا «غنی‌شده با ویتامین‌ها و مواد معدنی» روی محصولات غلات حتماً به این معنی نیست که درون آن محصول قند افزوده وجود ندارد. سعی کنید غلاتی را انتخاب کنید که در هر وعده حاوی ۱۰ تا ۱۲ گرم یا کمتر قند هستند.

راهکارهایی برای شناسایی و حذف قندهای پنهان

۱. سعی کنید در هنگام خرید مواد غذایی، برچسب مواد تشکیل‌دهنده خوراکی‌ها را با دقت بخوانید و مواردی که حاوی قندهای پنهان مانند فروکتوز، مالتوز، دکستروز، ساکارز، گلوکز یا هر کلمه‌ای که به "-ose" ختم می‌شود را حذف کنید.

۲. روی مواد غذایی مغذی مانند میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی و غلات کامل تمرکز کنید. اینها قندهای طبیعی را همراه با فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای بدن فراهم می‌کنند و به‌طور کل گزینه‌های سالم‌تری هستند که و به کاهش وزن و سلامت کلی کمک می‌کنند.

۳. آماده کردن وعده‌های غذایی در خانه به شما امکان کنترل مواد تشکیل‌دهنده غذا را می‌دهد و شما را قادر می‌سازد قندهای پنهان را کاهش دهید. به جای قندهای تصفیه‌شده از شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند میوه‌ها، ادویه‌جات و مقدار کمی عسل یا شربت افرا استفاده کنید.

۴. فریب محصولاتی که برچسب "کم‌چرب" یا "کم‌کالری" دارند را نخورید. این محصولات در عوضِ کم‌چرب بودن ممکن است حاوی قندهای پنهان برای جبران طعمِ ازدست‌رفته باشند.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228662 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • رکابزنی ۱۸۰ کیلومتری با شعار «ارتش فدای ملت»
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • انگیزه پنهان آمریکا در مخالفت با تجمع‌های دانشجویی
  • افشای راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • مرد نقاش، راز آتش زدن همسر و فرزندش را فاش کرد
  • راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی