Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله سیدرحیم توکل عضو مجلس خبرگان رهبری در سخنرانی شنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه احکام اسلامی به احکام اولیه و ثانویه تقسیم شده‌اند، عنوان کرد: تعبیر دیگر احکام اولیه و ثانویه احکام اختیاری و اضطراری است و تعبیر سوم احکام مهم و اهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در شرایط عادی و اولیه احکام در ظرف اختیار تکلیف ما است و اگر اختیار از ما گرفته شد احکام در ظرف اضطرار برای ما تکلیف می‌آورد، گفت: خوردن غذا در حال اختیار حتما باید غذای حلال باشد، ولی وقتی انسان در بیابان گیر افتاده و غذایی پیدا نمی‌شود و یک حیوان مردار آنجا افتاده باشد در این شرایط حفظ جان اهمیت بیشتری از خوردن نجاست دارد و بر این انسان واجب است که به حکم ثانویه اضطراری عمل کند و از این حیوان بخورد تا زنده بماند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در حالت عادی بر همه ما واجب است که جان خود را حفظ کنیم و خود را به خطر نیندازیم، اما وقتی جنگی را بر ما تحمیل کردند در اینجا اهمیت بیشتر حفظ دین و حفظ نظام است و جان باید فدای امر با اهمیت‌تر شود و واجب فدای واجب‌تر می‌شود که در فقه به این قاعده مهم و اهم می‌گویند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در حدیث ثقلین هم به همین علت اول کتاب الله آمده و بعد عترت، زیرا عترت ثقل اصغر است و باید خود را فدای حفظ کتاب الله که ثقل اکبر است کند و امیرالمؤمنین (ع) به این دلیل بعد از رحلت پیامبر (ص) صبر کردند که قرآن و دین خدا حفظ شود و در این مسیر حضرت فاطمه زهرا (س) به شهادت رسیدند، زیرا اگر صبر نمی‌کردند اصل نظام و دین زیر سؤال می‌رفت.

آیت الله توکل با بیان اینکه صلح امام حسن مجتبی (ع) با معاویه هم برای بقای دین بود، افزود: جنگ امام حسین (ع) با یزید نیز برای حفظ دین بود و خود امام حسین (ع) فرمودند اگر دین جدم به خون من محکم می‌شود و برپا می‌ماند پس‌ای شمشیر‌ها من را دریابید تا دین جدم محفوظ باشد.

او گفت: در مکه وقتی جمعیت دو و نیم میلیون نفری برای حج جمع می‌شدند سران سعودی به خود افتخار می‌کردند که ما میزبان این جمعیت هستیم و این مراسم عظمت اسلام را نشان می‌دهد و در ذهنشان خطور هم نمی‌کرد که مراسم اربعینی برپا شود با جمعیت ۲۵ میلیون نفری در حالی که هیچ تبلیغاتی هم انجام نشده بود.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه جریان اربعین عزت دین خدا و اهل بیت (ع) و یک عنوان ثانویه است، افزود: با دیدن این جریان عظیم اولین سؤالی که در ذهن هر بیننده‌ای ایجاد می‌شود این است که حسین (ع) کیست و به این صورت جریان کربلا و جنگ با ظالم زنده می‌شود حسین علیه السلام یک الگو شده است که باید با ظالم جنگید و ظالم‌ها از ظلمشان بترسند و مظلوم‌ها دلگرم شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کار امام حسین (ع) جنگ با ظالم و یاری مظلوم را تداعی می‌کند، بیان کرد: امام حسین (ع) کاری کردند که تشییع عزت پیدا کرد و در دنیا الگو شد و برای همین اربعین امام حسین (ع) باید با شکوه برگزار شود.

آیت الله توکل با بیان اینکه مسلمان نباید حتی برای یک لحظه بقای ظالم را بخواهد، گفت: منطق اسلام و قرآن این است و امام فرمودند هرکسی در دلش محبت بقای ظالم باشد خودش هم از ظالمان به حساب می‌آید و جایش در جهنم است، زیرا بقای ظالم به معنی بقای ظلم است و بقای ظالم به معنی بقای ناله مظلوم است.

او با اشاره به اینکه همیشه طی تاریخ در برابر حق یک باطل بوده است، گفت: در زمان حضرت ابراهیم (ع) نمرود بود، در زمان حضرت موسی (ع) فرعون به مردم ظلم می‌کرد؛ در زمان پیامبر (ص) ابوسفیان، در زمان امیرالمؤمنین (ع) معاویه و در زمان امام حسین علیه السلام هم یزید تلاش می‌کرد تا نور خدا را خاموش کند و امروز هم افرادی هستند که در داخل کشور و خارج از کشور به دنبال خاموش کردن نور خداوند در زمین هستند و این دشمنی تا زمان ظهور منجی ادامه خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه متوکل عباسی برای نابودی نام امام حسین (ع) بار‌ها قبر ایشان را خراب و زمین را شخم زد،عنوان کرد: این که امروز بعد از ۱۴ قرن نام امام حسین (ع) در سراسر دنیا به نیکی یاد می‌شود و الگوی آزادگی و ظلم ستیزی شده نشانه حقانیت این مسیر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برخی در داخل کشور می‌گویند چرا باید بر امام حسین (ع) گریه کنیم و تا کی باید ملت گریه باشیم، گفت: گریه بر امام حسین (ع) در روایات مختلف مورد تاکید قرار گرفته و نه تنها موجب اندوه نیست بلکه پویایی ذاتی افراد را افزایش می‌دهد.

سخنران حرم مطهر با بیان اینکه تخلفاتی در کشور رخ می‌دهد که بسیاری نسبت به این تخلفات بی‌توجه هستند، عنوان کرد: در سال‌های گذشته در تهران نمایشگاه کتاب برپا شد و کتاب‌های ضد اسلام و امام حسین (ع) در آن فروخته شد و هیچکس جلوی آن را نگرفت و صدای کسی درنیامد.

آیت الله توکل با تأکید بر اینکه باید از روی عمل برخی افراد ماهیت آن‌ها را بشناسیم، تصریح کرد: کسی که به دنبال اجرای سند ۲۰۳۰ که قانون فساد و فحشا است باشد نمی‌تواند طرفدار امام حسین (ع) و حضرت زهرا (س) باشد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سند 2030 مجلس خبرگان رهبری عضو مجلس خبرگان رهبری امام حسین آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه

دانشجویان و نخبگان دانشگاهی خاش، به صحنه آمدند، تا به دنیا بگویند، مردم مسلمان ایران همواره حامی مظلومان عالم بوده و هستند و هرگونه اقدامات خشونت‌آمیز و خشونت بار را محکوم می‌کنند.

دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی مظلومان غزه، هرگونه اقدامات خشونت‌آمیز و خشونت بار را محکوم کردند.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاش در جمع دانشجویان گفت: امروز تمام ملل آزادی خواه دنیا به آگاهی رسیده و نسل کشی‌ها و اقدامات خشونت‌آمیز و جنایت‌های صهیونیست‌ها را می‌بینند و از اقدامات حامیان دروغین حقوق بشری تنفر دارند و هرگونه جنایت صهیونیست‌ها را در غزه محکوم می‌کنند.

حجت الاسلام حسن شیبک ادامه داد: حمایت‌های دانشجویان، اساتید و جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا از مردم غزه نشانگر این موضوع بوده که دنیا خواهان برخورد با جنایتکاران صهیونیستی و حامیان استکباری آنهاست.
وی اظهارداشت: دنیا امروز به این نتیجه رسیده که زیاده خواهی‌ها و سلطه طلبی‌های آمریکا و اسرائیل و سران آمریکا و اروپا عامل اصلی ناامنی، اقدامات تروریستی و جنایت و نسل کشی در سرزمین فلسطین و غزه و سایر کشور‌های دنیا است.

وی تصریح کرد: دفاع از مردم مظلوم و تحت ظلم فلسطین و غزه، نه تنها خط قرمز امت اسلامی بوده، بلکه تمام ملل آزادی خواه دنیا از اقدامات جنایتکاران صهیونیستی، آمریکایی و اروپایی تنفر دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • رسانه‌ها پای کار بیست‌ویکمین همایش پیرغلامان حسینی باشند
  • وزیر آموزش‌وپرورش: مرگ سند ۲۰۳۰ در این دولت رقم خورد، اما...
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین، تهدیدی برای یهودیان نیست
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان