Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@16:17:47 GMT

فرسودگی پنجاه درصدی شبکه‌های آب شهری لرستان

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۶۲۱۱

فرسودگی پنجاه درصدی شبکه‌های آب شهری لرستان

حمیدرضا کرموند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به اینکه آب آشامیدنی استان بیشتر از چشمه و چاه است، عنوان کرد: آب چاه نیازی به تصفیه خانه ندارد تنها برای شهرهایی که آب مورد نیاز آنها از طریق  خطوط انتقال سد و رودخانه‌ها تامین می‌شود  تصفیه خانه نیاز است.

وی افزود: تصفیه خانه شماره یک خرم‌آباد فعال است که پنجاه درصد شهر را پوشش می‌دهد، البته با توجه به افزایش جمعیت شهر خرم‌آباد مطالعات احداث تصفیه خانه شماره دو هم انجام شده و در صورت تکمیل سد مخمل‌کوه عملیات اجرایی نیز آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: با راه‌اندازی تصفیه خانه شماره دو مشکل کدورت آب استان به طور صد در صد رفع می‌شود.

کرموند در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه طول شبکه‌های آب شهری استان حدود سه هزار کیلومتر است، افزود: حدود چهل درصد شبکه‌های آبی شهری یعنی یک هزار و صد کیلومتر فرسوده است.

وی بیان کرد: طول شبکه‌های آب روستایی نیز حدود چهار هزار و یکصدکیلومتر است که پنجاه درصد آن نیاز به اصلاح مجدد دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به اینکه بیشترین فرسودگی شبکه آب مربوط به خرم‌آباد است، گفت: اعتبار مورد نیاز برای بازسازی شبکه شهری یک هزار و صد میلیارد تومان است، اصلاح شبکه روستایی نیز نیازمند دویست میلیارد تومان اعتبار است.

کرموند در خصوص هدررفت آب ناشی از شکستگی لوله‌های آب نیز توضیح داد: انتظار داریم همشهریان با شماره گیری ۱۲۲ شکستگی‌ها را اطلاع بدهند زیرا شبکه‌ آب گسترده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان شکستگی لوله های آب راه اندازی تصفیه خانه شبکه های آب تصفیه خانه خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به میزان بارندگی‌های لرستان تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه امروز دوشنبه در قالب سامانه بارشی اخیر، اظهار داشت: میزان این بارش‌ها در خرم‌آباد چهار میلی‌متر، بروجرد ۹.۹ میلی‌متر، کوهدشت چهار میلی‌متر، پلدختر ۲.۴ میلی‌متر، دورود ۲.۱ میلی‌متر و الشتر ۱۷.۵ میلی‌متر بوده است.

وی میزان بارش‌ها در نورآباد را ۱۳.۴ میلی‌متر، رومشکان ۱۲.۴ میلی‌متر، چگنی ۳.۸ میلی‌متر، «ایمان آباد» ۱.۳ میلی‌متر، «سیلاخور» چهار میلی‌متر، «ریمله» ۱۲.۵ میلی‌متر و «شول آباد» ۳.۸ میلی‌متر اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی لرستان میانگین بارش‌ها تا این لحظه در استان را ۵.۷ میلی‌متر عنوان کرد.

کد خبر 6098092

دیگر خبرها

  • جود بلینگام: پدرم همیشه پیراهن رئال مادرید با نام و شماره زیدان را در خانه بر تن می‌کرد
  • ۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • افزایش ۲۵۰ درصدی جذب ورزشکار در هیأت بولینگ و بیلیارد لرستان
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت