Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@06:09:09 GMT

واکسن فایزر و مدرنای گیاهی بخورید

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۶۳۲۸

دانشمندان معتقدند که برخی گایاهان اثر مشابه واکسن فایزر و مدرنا دارند.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از بهداشت نیوز، دانشمندان درحال توسعه گیاهانی هستند که با خوردن آن‌ها اثری مشابه واکسن فایزر و مدرنا در بدن ایجاد می شود.

محققان دریوسی ریورساید، درحال بررسی روش هایی برای وارد کردن mRNA واکسن فایزر و مدرنا به گیاهان خوراکی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

mRNA واکسن در کلروپلاست‌ های این گیاهان ذخیره می‌شود و افرد با خوردن این گیاه، واکسن را به صورت خوراکی مصرف می‌کنند. محققان معتقدند کلروپلاست سلول های گیاهی می‌توانند ژن هایی را حمل کنند که بخشی از گیاه نیستند.در صورت موفقیت این طرح، حمل و نقل گیاهان حاوی واکسن درمسافت های طولانی راحت‌ تر می‌شود و این طرح برای کشورهای کم درآمد نیز مفید خواهد بود.

خوان پابلو ژیرالدو، محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: این گیاهان تأثیر زیادی بر زندگی مردم می‌گذارند. فناوری mRNA مجموعه ابزاری را به بدن ارائه می‌دهد که قادر به ساخت پروتئین هایی است که ویروس کرونا برای آلوده کردن افرد استفاده کرده است. سپس این فناوری به بدن می‌آموزد که چگونه ویروس را از بین ببرد.

ترس از درد سوزن واکسن در بازو و دوران بهبودی بعد از آن مانع واکسینه شدن عده‌ زیادی می‌شود. به گزارش سیناپرس، اگر محققان دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید (UCR) در ارائه فناوری واکسن RNA پیام رسان (mRNA) از طریق گیاهان خوراکی موفق شوند این کابوس به پایان می‌رسد.

گفتنی است، هضم گیاهان از تزریق واکسن راحت‌تر است و نیاز به نیروی کادر درمان ندارد. حمل و نگهداری آن نیز راحت ترخواهد بود زیرا واکسن باید در دمای بسیار سرد نگهداری شود. هم اکنون شرکت ها در تلاش هستند تا این فناوری را بر روی واکسن های دیگر، از جمله تزریق سالانه آنفولانزا به کارگیرند.

وی افزود: ما این فناوری را روی اسفناج و کاهو آزمایش می‌کنیم و در تلاش هستیم تا حتی افراد بتوانند آن را در باغ های خود پرورش دهند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واکسن فایزر واکسن مدرنا واکسن فایزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۶۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض

ایسنا/ایلام مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام گفت: برداشت بی‌رویه گیاهان دارویی بومی توسط افراد بومی و غیر بومی در استان ایلام، وجود برخی از این گیاهان را در انقراض قرار داده است.

«علی فرضی‌نژاد» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب، اظهار کرد: از حدود ۱۰۰۰ گونه گیاه دارویی شناخته شده کشور ۳۵۰ گونه در استان ایلام وجود دارد که در هر منطقه از طبیعت استان بسته به شرایط آب و هوایی و خاک رشد می‌کنند و مردم برای مصارف درمانی و همچنین برخی صرفه اقتصادی و فروش، به برداشت آن‌ها مبادرت می‌کنند.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی، داروخانه کوچک طبیعت محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برداشت بی‌رویه و بهره‌برداری غیراصولی به‌واسطه عدم شناخت از نحوه برداشت این گیاهان، آن‌ها را در خطر انقراض قرار داده است.

 مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام افزود: کنگر، پاقازه، ترگ، پیچگ و ونگی و ازبوه، تشنه‌داری بلاورو گیاهانی هستند که بیشترین استفاده را دارند و بیشترین خطر متوجه این گیاهان است.

فرضی‌نژاد گفت: برای پیشگیری از انقراض این گیاهان باید سیاست‌های ابلاغی سازمان منابع طبیعی کشور و استان در خصوص ممنوعیت‌ها و میزان برداشت گیاهان دارویی را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه حفاظت، احیا و توسعه گیاهان دارویی کار منابع طبیعی استان است عنوان کرد: سازمان منابع طبیعی به تنهایی از عهده این مهم برنمی‌آید و باید همه مردم و بهره‌برداران برای این کار آموزش ببینند تا این این گیاهان برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید
  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید