Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:53:57 GMT

پلیس اسرائیل در خاک امارات چه ماموریتی دارد؟

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۶۳۴۱

پلیس اسرائیل در خاک امارات چه ماموریتی دارد؟

منابع امنیتی امارات اطلاع دادند که یگان‌هایی از نیروی پلیس اسرائیل برای فعالیت در خیابان‌های امارات به شکل دائم در این کشور مستقر خواهند شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های عربی به نقل از روزنامه انگلیسی تلگراف اطلاع دادند: محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی با نخست وزیر اسرائیل بر سر اعزام یگان‌هایی از نیروهای پلیس اسرائیل جهت کمک به حفظ امنیت در این شیخ نشین به توافق رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع آگاه گزارش دادند که بن زاید با این اقدام خود به دنبال عمق بخشیدن به روابط با اسرائیل است.

به نقل از این منابع بن زاید سعی می‌کند تا در سایه افزایش احتمال بی توجهی واشنگتن به خاورمیانه از پشتیبانی اسرائیل از قدرت خود اطمینان حاصل کرده و در عین حال از نگرانی‌هایش در رابطه با اعمال مجازات‌های آمریکا به دلیل پرونده‌های حقوق بشر هم بکاهد.

در چارچوب این همکاری ابوظبی قول داده است ادوات سرکوب تظاهرات را هم از اسرائیل خریداری کند.

این حضور که در حال حاضر به بهانه تعقیب باندهای خلافکار انجام می شود، زمینه حضور دائم امنیتی اسرائیل در ابوظبی و به تبع آن امارات متحده عربی را فراهم می‌کند.

پایگاه عبری زبان واللا هم در گزارشی در این خصوص اطلاع داد که با اعزام یگان‌های پلیس اسرائیل به ابوظبی، این نیرو نماینده دائمی برای خود در امارات متحده عربی منصوب خواهد کرد.

اسرائیل قرار است ابتدا یک افسر با رتبه سرهنگ دومی را به امارات متحده اعزام کند، این فرد قرار است در چارچوب عرف دیپلماتیک برای مدت چهار سال در امارات حضور داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسراييل امارات متحده پلیس اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود

رسانه‌های رژیم اسرائیل از سفر قریب الوقوع رئیس اپوزیسیون این رژیم به امارات خبر دادند که بنا به ادعای این رسانه‌ها، بررسی «روز بعد از جنگ» نوار غزه یکی از موضوعاتی است که در این سفر بررسی خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه کان اسرائیل گزارش داد که یائیر لاپید، رئیس حزب مخالف و اپوزیسیون رژیم اسرائیل به زودی سفری رسمی به امارات خواهد داشت و طی آن، به چند مسئله با مقامات اماراتی خواهد پرداخت که یکی از آن‌ها موضوع «روز بعد از جنگ» و تلاش‌ها برای بازگردان اسرای اسرائیلی است.

رژیم اسرائیل به همراه شماری از کشورها و شخصیت‌های عربی منطقه به دنبال برنامه ریزی برای شرایط بعد از جنگ در نوار غزه هستند؛ اینکه بعد از حذف حماس، اداره این منطقه به دست رهبری فلسطینی غیر از رهبران حماس و فتح باشد و نیروهای حافظ صلح عربی در این منطقه مستقر شده و با پول کشورهای عربی بازسازی شود.

با این حال، حذف حماس بعد از 208 روز جنگ هر روز دست‌نایافتنی‌تر می‌شود و رژیم اسرائیل هر روز به دلیل کشتار بیش از 35 هزار نفر که عمدتا غیرنظامی هستند تحت فشار قرار دارد و جنگ علیه غزه منجر به دودستگی و اختلاف شدید بین سران این رژیم شده است.

یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از جمله مخالفان اقدامات بنیامیان نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و وزرای کابینه اوست. او شب گذشته، بن گویر و نتانیاهو را دیوانه‌های غیر مسئول توصیف کرد. لاپید در واکنش به نشست بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و نتانیاهو گفت اسرائیل گروگان دیوانه های غیر مسئول شده است.

لاپید چند روز پیش در حساب ایکس خود (توییتر سابق) خطاب به نتانیاهو نوشته است: اکثریت اسرائیلی‌ها خواهان امضای توافق هستند، اکثریت در کنست هم از انجام توافق حمایت می‌کنند. اگر لازم باشد بن گویر و سموتریچ را برکنار کن و به جای آن 24 کرسی خودم را وارد ائتلاف کابینه می‌کنم، باید اسرا به خانه بازگردند.

لاپید: نتانیاهو هم باید استعفا کندچرایی سفر «لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لاپید به امارات می‌رود
  • انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم)
  • رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • روایت عربی از حملات پرتعداد با پهپاد ایرانی به اسرائیل
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد