Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرادید، دانشمندان می‌گویند افرادی که بیشترین میزان لبنیات را مصرف می‌کنند کمتر در معرض ابتلا به بیماری قلب و عروق (سی‌وی‌دی) بوده و مصرف بیشتر چربی لبنیات ارتباطی به افزایش خطر مرگ ندارد.

در گزارشی که در نشریه «پلُس مِدیسین» منتشر شد، آمده است که پژوهشگران میزان مصرف لبنیات را با سطح اسید‌های چرب در خون اندازه‌گیری کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایندیپندنت ، دکتر متی مارکلوند، استاد دانشگاه اوپسالا در سوئد، می‌گوید: «بسیاری از پژوهش‌ها به داده‌هایی متکی بوده‌اند که در آن افراد باید میزان و نوع لبنیات مصرفی خود را به خاطر می‌آوردند و ضبط می‌کردند. این عمل با توجه به اینکه مواد لبنی در انواع مختلف غذا به کار می‌رود، بسیار دشوار بود.»

او گفت‌: «ما در عوض میزان برخی اسید‌های چرب خاص یا واحد‌های تولید چربی لبنیات را در خون افراد اندازه گرفتیم که در مقایسه با داده‌های ناشی از حافظه یا کیفیت غذای مصرفی، شاخص مستقل‌تری از مقدار چربی لبنی در خون می‌دهد.»

دکتر مارکلوند افزود: «ما به این نتیجه رسیدیم افرادی که دارای بیشترین میزان (چربی لبنیات در خونشان) هستند کمتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به بیماری قلب و عروق قرار دارند.»

در این پژوهش ۴ هزار بزرگسال سوئدی شرکت کردند. سوئد بیشترین مصرف کننده لبنیات در جهان است. نتیجه این آزمایش با داده‌های مشابه آن در ۱۷ آزمایش تجربی دیگر روی ۴۳ هزار نفر در بریتانیا، آمریکا و دانمارک هم‌خوانی داشته است.

میزان مصرف چربی لبنیات در افراد شصت ساله سوئدی با اندازه‌گیری یک اسید چرب خاص در خون آن‌ها ارزیابی شد که تنها در مواد لبنی وجود داشته و در نتیجه می‌تواند نمایانگر مقدار مصرف چربی لبنیات در فرد باشد.

افرادی که در این پژوهش شرکت کردند به مدت شانزده سال زیر نظر دانشمندان قرار گرفتند تا مشخص شود چند نفر از آن‌ها دچار حمله قلبی، سکته یا دیگر ناراحتی‌های قلبی شده و چند تن آن‌ها در این مدت به دلایل دیگر فوت می‌کنند.

این آزمایش نشان داده است که موارد بیماری قلب و عروق بین کسانی که بیشترین میزان اسید‌های چرب لبنی را در خونشان داشته‌اند نسبت به دیگران در پایین‌ترین سطح خود بوده است. این نتیجه با توجه به عواملی از جمله سن، درآمد، نحوه زندگی، رژیم غذایی و دیگر بیماری‌ها به دست آمده است.

افرادی که خونشان حاوی بیشترین میزان اسید چرب بود بیش از سایرین در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌ها قرار نگرفته‌اند. دکتر مارکلوند گفت که این نتیجه‌گیری بر فقدان داده‌های درست و دقیق که در راهنما‌های رژیم‌های غذایی گنجانده شده، مهر تاکید می‌گذارد.

او افزود: «در حالی که برخی از دستورات رژیم غذایی همچنان حاکی از آن است که مصرف‌کننده باید لبنیات با چربی کم مصرف کند، برخی دیگر این راهنما را کنار گذاشته و در عوض می‌گویند لبنیات می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. تاکید بر انتخاب نوع لبنیات، از جمله ماست در عوض کره یا اجتناب از مصرف مواد لبنی شیرین و مملو از شکر افزوده است.»

او گفت: «هرچند ممکن است این نتیجه‌گیری تحت تاثیر عواملی جز چربی لبنیات قرار گرفته باشد، اما این پژوهش نشان می‌دهد که چربی لبنی ضرری ندارد. این ارتباطات بسیار جالبند، اما برای درک پیامد کامل چربی لبنیات و غذا‌های حاوی لبنیات بر سلامت جسم به مطالعات بیشتری نیاز است.»

کارشناسان سال‌هاست که از بزرگسالان می‌خواهند از مصرف لبنیات چرب پرهیز کنند تا سالم بمانند.

بیماری قلب و عروق نخستین عامل مرگ و میر در جهان است که سالیانه حدود ۱۸ میلیون قربانی می‌گیرد. همه ساله حدود ۱۶۰ هزار نفر در بریتانیا بر اثر بیماری قلب و عروق فوت می‌کنند که یک چهارم موارد مرگ و میر در این کشور است.

 

پربیننده ترین ۱۰ فایده کلم برای سلامتی آبمیوه ضد سرطان با کرونا جدید R.1 ژاپنی آشنا شوید عامل اصلی تشدید بیماری کرونا در افراد شناسایی شد مصرف مرگ آفرین استامینوفن برای مادران باردار

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خامه بیماری قلب و عروق بیشترین میزان چربی لبنیات چربی لبنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید

هواداران تراکتور مقابل ذوب آهن، شب پراضطرابی را پشت سر گذاشتند.

طرفداری | دیدار شب گذشته تراکتور و ذوب‌آهن در جام حذفی، صحنه‌هایی نگران‌کننده را برای هواداران تیم تبریزی رقم زد. در جریان این مسابقه، دو هوادار تراکتور به دلیل عارضه قلبی و استرس شدید، توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌ شرقی در این خصوص گفت:

در جریان دیدار تیم‌های تراکتور و ذوب‌آهن در جام حذفی، بازیکن گرجستانی ذوب‎‌آهن به‌علت ضربه وارده به سر حین بازی توسط اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انتقال یافت.

شادی‌نیا از ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به دو تماشاگر تیم تراکتور نیز خبر داد و افزود:

مرد ۴۷ ساله به‌دلیل عارضه قلبی و مرد ۳۵ ساله به‌دلیل هیجانات تحت مراقبت‌های درمانی اورژانس قرار گرفته و به بیمارستان‌های ارتش و مدنی تبریز منتقل شدند.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید