Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روزنامه «استریت تایمز» سنگاپور، «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا از تعهد به خروج تدریجی استفاده از سوخت های فسیلی به عنوان اصلی ترین رویکرد کنفرانس تغییرات اقلیمی اجتناب کرد در حالی که نماینده او بر تحکیم تعهدات در مخالفت با اهداف برنامه های گازهای گلخانه ای تاکید کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استرالیا بزرگترین صادر کننده زغال سنگ جهان و همچنین بزرگترین صادرکننده گازهای گلخانه ای، مدتی است که برای همکاری با برنامه های کاهش گازهای گلخانه ای پیش از برنامه ماه نوامبر کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در اسکاتلند تحت فشار قرار دارد. 

«صندوق بین الملل پول» از استرالیا خواست تا ضرب الاجل برای هدف دستیابی به برنامه های منطقه بدون سوخت فسیلی را تعیین کند.  

« اسکات موریسون» در مصاحبه با رسانه های استرالیایی پس از اجلاس واشنگتن گفت: دولت اش هنوز باید بر روی برنامه هایش کار کند و تعهداتش برای مهار استفاده از سوخت های فسیلی را که بخش بزرگی از صادرات این کشور است کاهش دهد. 

وی در ادامه مصاحبه با شبکه استرالیایی « اس بی اس » گفت: هنوز آمادگی ندارد صنعت کشورش را به زودی از استفاده از سوخت های فسیلی خارج کند." او با اشاره به اینکه اجباری در این کار نیست و کشورش در طول زمان با این تغییر مواجه می شود گفت :«ما به دنبال تکنولوژی های گذاری هستیم که در ۲۰ تا ۳۰ سال آینده ما را به هدف "منطقه پاک" برساند و این موضوع یک شبه اتفاق نمی افتد. » 

«بارنابی جویس» نماینده نخست وزیر در امور تغییرات اقلیمی نیز در مخالفت با سیاست های منطقه پاک گفت :« ما به این موضوع از این منظر می نگریم تا کسی شغل بومی خود را به دلایل غیرمنطقی از دست ندهد.» وی در ادامه اضافه کرد: "درآمدهای صنایع معدن و صنایع کشاورزی برای زندگی مردم منطقه حیاتی است و باید به یاد داشته باشیم که سوخت های فسیلی بزرگترین صادرات کشور ما را تشکیل می دهند."

برچسب‌ها تغییرات اقلیمی استرالیا اقیانوسیه پروندهٔ خبری کرونا و محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات اقلیمی استرالیا اقیانوسیه تغییرات اقلیمی استرالیا اقیانوسیه استفاده از سوخت های فسیلی تغییرات اقلیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۶۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدرنشین استرالیا قهرمان آسیا شد

به گزارش “ورزش سه”،  بازی نهایی ای اف سی کاپ در حالی بین الاحد لبنان و سنترال کاست استرالیا برگزار شد که بازی در استادیوم سلطان قابوس مسقط به میزبانی کشور عمان برگزار می‌شد.

این بازی تقابل بین برترین تیمهای لیگ استرالیا و لبنان بود که به فینال رسیده و مقابل هم صف آرایی می‌کردند.

باوجود نمایش یک طرفه سنترال کاست، این تیم در گلزنی ناکام بود و تا دقیقه ۸۴ نتوانست دروازه حریف را باز کند. نکته جالب اینکه هدایت این تیم برعهده مارک جکسون، مربی پیشین لیدز یونایتد و دستیار مارچلو بیلسای آرژانتینی بود که  حالا تیمش را در استانه یک موفقیت بزرگ قرار داده بود.

سرانجام تیم سنترال کاست در دقیقه ۸۴ و روی یک شوت دقیق آلو کول توانستند دروازه تیم لبنانی را باز کنند و با حفظ نتیجه تا پایان بازی عنوان قهرمانی را به دست بیاورند.

این در حالی است که در خط حمله تیم لبنانی لی اروین مهاجم  سابق تیم تراکتور نیز حضور داشت.

از فصل آینده ای اف سی کاپ به جام درجه سوم آسیا تبدیل خواهد شد و لیگ قهرمانان آسیا جای این رقابت‌ها را خواهد گرفت که ایران نیز یک نماینده در آن خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • تصاویر نجومی هفدهم اردیبهشت (6 مه)
  • بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با تلاش متخصصان بومی
  • صدرنشین استرالیا قهرمان آسیا شد
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • ادامه روند افزایش تدریجی دما در خراسان رضوی
  • تغییرات اقلیمی دشمن پنهان کارگران است
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد
  • پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان
  • نماهنگ/شریک جرم