Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: شهدای انقلاب اسلامی با نقش آفرینی در میدان بزرگ ایثار و ازخودگذشتگی فرهنگ و قیام حسینی را احیا و برای اعتلای دین اسلام و سیره اهل بیت(ع) نقش آفرینی کردند.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی روز یکشنبه ۴ مهر در ویژه برنامه گرامیداشت اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان گرانقدر دفاع مقدس، اظهار کرد: انقلاب اسلامی مک تبی است که از قیام عاشورا نشات گرفته و اربعین حسینی احیای حماسه عاشورا و آرمان‌های بلند سید و سالار شهیدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهدای انقلاب اسلامی با نقش آفرینی در میدان بزرگ ایثار و ازخودگذشتگی فرهنگ و قیام حسینی را احیا و برای اعتلای دین اسلام و سیره اهل بیت(ع) نقش آفرینی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: گرامیداشت یاد و خاطر شهدای اسلام و انقلاب اسلامی و تعظیم شعائر اهل بیت(ع) یکی از وظایف مهم رسانه‌ها است و احیای فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ضرورت‌های کشور در گام دوم انقلاب است. استان مرکزی بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ شهید در این مقطع سرنوشت ساز تقدیم انقلاب کرده و برای ترویج سیره و فرهنگ شهدا باید از این  ظرفیت‌ها بهره گیری کنیم.

دری نجف آبادی بیان کرد: رزمندگان اسلام با مجاهدت‌ها و رشادت‌های خود در این ایام اجازه ندادند یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد، در حالی بود که استکبار جهانی با همه امکانات نظامی، انسانی و تسلیحاتی عراق را کمک می‌کردند تا ایران را به زانو در بیاورد اما این امر به اراده الهی و از جان‌گذشتگی دلاورمردان در جبهه و جنگ محقق نشد و ملت ایران در این امتحان حساس سربلند و پیروز شد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران در امتداد نهضت عاشورا است و رزمندگان اسلام در دفاع‌مقدس نیز با تاسی از امام حسین(ع) و یاران باوفایش از جان خود گذشتند تا به میهن اسلامی آسیبی نرسد و این روحیه ارزشمند باید در جامعه نشر داده شود.

رئیس کل داگستری استان مرکزی نیز گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس و امروز شهدای حرم کشورمان با نثار جان خود و با الگوگیری از مکتب عاشورا و قیام امام حسین(ع)، موجب حفظ و احیای فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) شدند و عزت و اقتدار امروز ملت ایران در عرصه‌های مختلف به خاطر ثمره خون شهداست.

سید عبدالمهدی موسوی افزود: امروز نیاز ما بازخوانی دوران دفاع مقدس و فرهنگ عقلانی آن دوران است. باید در میان مردم جامعه ساری و جاری شود و احیای این فرهنگ و تفکر نیاز امروز است و اخلاص موجود در دفاع مقدس باید در جامعه جریان داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: عدلیه استان مرکزی این نگاه را در راس امور خود قرار داده و در عزل و نصب مدیران از این دید استفاده می کند تا از افرادی در سطح مدیران استفاده شود که بی منت و با مردم داری و اعتقاد کامل برای مردم کار کنند و این سیره همچنان ادامه خواهد داشت.

موسوی بیان کرد: رشادت‌ها و دلاورمردی‌های شهیدان دفاع مقدس، صفحاتی زرین را در تاریخ ایران بر جای نهاد، به همین دلیل الگو قرار دادن آنها در میان جوانان می تواند کشور را در برابر توطئه بدخواهان و دشمنان ایمن کند، بنابراین پرداختن به این موضوع امری ضروری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دادگستري استان مرکزی دفاع مقدس انقلاب اسلامی استان مرکزی نقش آفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۶۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه نقد پیش از چاپ کتاب داستانی «سروان شوذب مشکینی» نوشته مهرداد عادلی فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با حضور ابوالفضل درخشنده، محمدقاسمی پور، مرجان حصیرچی، طاهره قادری و نویسنده اثر در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این کتاب شامل خاطرات مرحوم سروان شوذب مشکینی از فرماندهان گروهان لشکر ۲۱ حمزه در دوران دفاع مقدس است.

برنامه مورد اشاره فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت از ساعت ۱۴ در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

کد خبر 6098992 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • مرجعیت علمی امام صادق (ع) انحراف را به حداقل رساند