Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه فرانسه به همتای روس خود درباره دخالت نیروهای شبه نظامی دولتی روس از گروه امنیتی واگنر در کشور مالی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه فرانسه گفت:‌ ژان ایو لودریان، وزیر خارجه کشورمان به سرگئی لاوروف، همتای روسی خود درباره پیامدهای جدی دخالت نیروهای گروه امنیتی واگنر در مالی هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش شده که دولت باماکو به دنبال استخدام ۱۰۰۰ نیروی گروه امنیتی واگنر است. فرانسه به این کشور آفریقایی هشدار داده که استخدام این نیروها از یک کمپانی خصوصی روسی می‌تواند مالی را از نظر بین‌المللی منزوی کند.

گفته می شود که این کمپانی امنیتی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نزدیک است و کشورهای غربی آن را به فعالیت از جانب دولت مسکو متهم می‌کنند.

فرانسه که هزاران نیرو در مالی دارد، متعهد شده که نیروهایش را در سراسر منطقه ساحل کم کند.

در همین حال، لاوروف نیز گفته که این کمپانی حق مشروع برای حضور در این کشور آفریقایی را دارد چون از سوی دولت انتقالی برای این کار دعوت شده و تاکید کرده که دولت مسکو در این روند، دخالتی ندارد.

فرانسه و آلمان با هم مخالف حضور مزدوران از گروه واگنر در کشور مالی هستند. واگنر به سوءاستفاده و نقض حقوق بشر در جمهوری آفریقای مرکزی و مداخله در درگیری‌های لیبی متهم است.

لاوروف همچنین گفته که فرانسه اعلام کرده نیروهایش را در مالی  کاهش می‌دهد و در انتقادی تند از عملکرد آنها گفت، نیروهای فرانسوی باید با تروریست‌هایی که در کیدال، شمال مالی حضور دارند، می‌جنگیدند اما برای این کار مدیریت نشده بودند.

وزیر خارجه روسیه گفت: تروریست‌ها همچنان به تصرف نواحی در این منطقه ادامه می‌دهند.

لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به من گفت " بهتر است شما اصلا در آفریقا کار نکنید ، زیرا آفریقا محل ما است. " این دقیقاً همان چیزی است که او گفت.

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که بهتر است اقدامات اتحادیه اروپا و فدراسیون روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم نه تنها در مالی ، بلکه در کل منطقه صحرا و ساحل همگام شود.

لاوروف به خبرنگاران گفت: و گفتن اینکه "من اول اینجا بودم، شما از اینجا بروید" ، اولا برای دولت باماکو که از شرکای خارجی دعوت کرده است، توهین آمیز است، دوما این طرز صحبت کردن در کل با هیچکس درست نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرانسه روسيه کشور مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۶۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی

امیرعبداللهیان در پیامی خطاب به وزیر خارجه آفریقای جنوبی نوشت: فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان در پیامی خطاب به وزیر خارجه آفریقای جنوبی نوشت: فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم. 

توجه به اهمیت جایگاه چندجانبه گرایی در سیاست خارجی دولت، منجر به تقویت همکاری ها و تعاملات گسترده میان جنهدری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در چارچوب بریکس شد و در همین راستا شاهد پیشرفت و توسعه مناسبات دوجانبه در دوره اخیر هستیم.

اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است. 

شادکامی و سعادت مردم آفریقای‌جنوبی و همچنین موفقیت و استمرار پیشرفت‌های دولت این کشور دوست را آرزو دارم.

رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • پی‌اس‌جی 109 میلیون یورو ضرر کرد!
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • استقلال از بازیکن پرسپولیس سند و مدرک خواست؛ پیامی داری، منتشر کن