Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم «دوچ» و انیمیشن «باد دوچرخه‌سوار» از تولیدات کانون پرورش فکری به بخش‌ مسابقه ششمین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان «کینولاب» لهستان راه یافتند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، فیلم سینمایی «دوچ» و پویانمایی «باد دوچرخه‌سوار» از تولیدات کانون پرورش فکری در بخش‌ مسابقه ششمین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان «کینولاب» لهستان نمایش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رویداد هنری فیلم «دوچ» به کارگردانی امیر مشهدی‌عباس با 9 فیلم دیگر، از کشورهای استونی، هند، هلند، آلمان، کرواسی، بلاروس، فیلیپین، روسیه، فنلاند در بخش مسابقه فیلم‌های بلند رقابت می‌کند.

همچنین انیمیشن «باد دوچرخه‌سوار» اثر نازنین سبحان‌سربندی در بخش مسابقه فیلم‌های کودکان بالای 6 سال ششمین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان «کینولاب» لهستان با 5 فیلم کوتاه از کشورهای روسیه، اسپانیا، کانادا،   کرواسی و نروژ رقابت می‌کند.

در این جشنواره 10 فیلم در بخش فیلم بلند و 63 فیلم کوتاه در بخش مسابقه قراردارد که در 5 گروه سنی 4 تا بالای 15سال گروه‌بندی شده است.

جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان «کینولاب» از سوی بنیاد توسعه سینمایی لهستان در سال 2008 تاسیس و امکان برگزاری آن در تمامی شهرهای جنوب این کشور از سوی شهرداری فراهم می‌شود.

ششمین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان «کینولاب» لهستان از 4 تا 7 مهر 1400 (26 تا 29 سپتامبر 2021) برگزار می‌شود.

«یدو» به جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان راه یافت

فیلم سینمایی «یدو» در سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، به رقابت با دیگر آثار بخش سینمای ایران می‌پردازد.

با اعلام اسامی 18 فیلم بلند سینمایی از حضور فیلم «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح در بخش «مسابقه فیلم‌های بلند ایرانی» خبر داد.

داستان «یدو» در ماه‌های نخست جنگ تحمیلی رخ می‌دهد. بسیاری از خانواده‌ها مهاجرت می‌کنند اما مادر یدو تصمیم دیگری می‌گیرد. او معتقد به ماندن و مبارزه کردن است و هربار بهانه‌ای جدید برای این تصمیم خود دارد. یدو تلاش دارد تا مادرش را راضی به ترک آبادان کند اما در این میان دلبسته‌ی کسی می‌شود.

این فیلم جدیدترین تولید سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در بخش «سودای سیمرغ» سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین صدابردار، بهترین صداگذاری، بهترین فیلم‌برداری و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن شد. از دیگر موفقیت‌های این اثر می‌توان به دریافت تندیس دهمین جایزه سینمایی ققنوس اشاره کرد.

فیلم‌نامه این اثر براساس داستانی واقعی و به قلم مهین عباس‌زاده و مهدی جعفری خلق شده است. ستاره پسیانی، میلاد صویلاوی، محمدمهدی آلبوعلی، ریحانه آریامنش و اکبر اودود برخی از بازیگران این فیلم بلند سینمایی هستند.

سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، از 16 تا 21 مهر 1400 برابر با 8 تا 13 اکتبر 2021 در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل هم‌زمان در اصفهان و تهران، برگزار خواهد شد.

فقیه: کمدی‌های یک‌بار مصرف جای سینمای دفاع مقدس را گرفته‌اند!/برخی از فیلمسازان فقط عاشق تویوتاهای جنگ بودند!"دینامیت" ماکیاولیستی‌ترین فیلم سال سینمای ایران!رویین‌تن: آرزو دارم درباره حضرت زینب (س) فیلم بسازم/ هالیوود فرهنگ عیاری‌مان را گرفت و رابین‌هودش را به ما غالب کرد

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فیلم کانون پرورش فکری انیمیشن سینمای ایران سینما فیلم کانون پرورش فکری انیمیشن سینمای ایران سینما ششمین جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان فیلم های کودکان بخش مسابقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۶۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم

حیدریان فر گفت:دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر مشاور و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو _ زهره عرب زاده در رابطه با چالش‌های نوجوانان در شهر‌های جنوبی کشور اظهار داشت: متاسفانه در جنوب کشور به دلیل بدی آب و هوا والدین بیشتر ساعت‌های روز را با فرزندان خود در خانه سپری میکنند و فضای مناسب برای بازی را ندارند و همین مسئله باعث میشود که کودکان و نوجوانان بیشتر زمان خود را با فضای مجازی پر کنند.

متاسفانه دنیای مجازی هم نمایانگر دنیای پر زرق و برقیست که با دنیای واقعی تفاوت زیادی دارد و کودکان و نوجوانان هم به انداره بزرگسالان توانایی درک این موضوع را ندارند.

وی افزود: دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر ادامه داد: بهترین راه حل ایجاد فضای بیشتر برای بازی و فعالیت کودکان و نوجوانان است. فضا‌های سرپوشیده‌ای که به دور از گرما و آلودگی باشند که بچه‌ها بتوانند مقداری از زمان خود را به فعالیت در مکان‌های مناسب بپردازند.

حیدریان فر با اشاره به دوزبانه بودن کودکان در شهر‌های جنوبی کشور هم گفت که این امر میتواند بر کیفیت یادگیری و تعامل کودکان تاثیر بگذارد که بهترین راه حل همگام و هماهنگ بودن محتوای آموزشی با فرهنگ آن قومیت باشد.

دیگر خبرها

  • برپایی دو رویداد در باغ هنر برای کودکان و نوجوانان
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • راه یافتن گروه سرود چهارمحال و بختیار به جشنواره «نغمه‌های روشن فردا»
  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • انعکاس مظلومیت کودکان غزه در ادبیات مقاومت
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند