Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@09:09:15 GMT

خبرمهم برای متقاضیان وام مسکن

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۶۸۶۲

خبرمهم برای متقاضیان وام مسکن

طبق اعلام فرابورس ایران، سقف وام مسکن از محل خرید اوراق حق‌تقدم به 200 میلیون تومان افزایش یافت. ناطقان: ندا بشیری سرپرست معاونت حوزه کسب و کار فرابورس ایران، اعلام کرد: سقف تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق‌تقدم، استفاده از تسهیلات مسکن مربوط به بانک مسکن در فرابورس ایران افزایش یافت.



براساس نامه 3 مهرماه 1400، بانک مسکن موارد زیر در مورد افزایش سقف تسهیلات اعطایی از محل اوراق گواهی حق‌تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک مسکن افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این اطلاعیه تسهیلات در شهر تهران با اوراق حق‌تقدم به صورت انفرادی تا سقف 2 میلیارد ریال معادل 200 میلیون تومان و جعاله انفرادی تا سقف 800 میلیون ریال، تسهیلات برای زوجین از محل اوراق تا سقف 4 میلیارد ریال معادل 400 میلیون تومان و جعاله برای زوجین تا سقف 800 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت، تسهیلات با اوراق به صورت انفرادی تا سقف یک‌میلیارد و 600 میلیون ریال و برای زوجین 3 میلیارد و 200 میلیون ریال در نظر گرفته شده.

در سایر مناطق شهری تسهیلات از محل اوراق حق‌تقدم مسکن به صورت انفردی یک‌میلیارد و 200 میلیون ریال و برای زوجین 2 میلیارد و 400 میلیون ریال درنظر گرفته شده است و در همه این شهرها جعاله برای تعمیر مسکن با خرید اوراق حق‌تقدم 800 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.



منبع: صراط برچسب ها: خبر ، ناطقان ، وام ، مسکن ، فرابورس ، تسهیلات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خبر ناطقان وام مسکن فرابورس تسهیلات میلیون ریال اوراق حق تقدم محل اوراق برای زوجین 200 میلیون تا سقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۶۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیونی به کسب و کار‌های فعال در سکو‌های داخلی

مهدی مظفری با بیان این مهم که اعطای وام براساس تبصره ۱۸ آیین نامه «حمایت از سکو‌ها و کسب و کار‌های اقتصاد دیجیتال» صورت می‌گیرد، در خصوص جزییات بیشتر این خبر گفت: این وام به دسته‌ای از کسب و کار‌های حقیقی، حقوقی و صنفی تعلق می‌گیرد که دارای حداقل سه ماه سابقه فعالیت در زمینه فروش کالا و یا ارائه خدمات بر روی سکو‌های مشمول هستند. به گفته وی، این سکو‌ها شامل: ایتا، روبیکا، سروش پلاس، شیپور، کسبینو، آی گپ و بله می‌شود.

وی با اشاره به وجود دسته بندی در این تسهیلات افزود: سقف این تسهیلات مبلغ پنج میلیارد ریال برای کسب و کار‌های حقوقی، سه میلیارد ریال برای کسب وکار‌های صنفی و ۲ میلیارد ریال برای کسب و کار‌های حقیقی است. نرخ سود آن ۱۵/۳۳ درصد، دارای شش ماه تا یک سال تنفس و بازپرداخت سه ساله است.

مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت، در خصوص چگونگی فرآیند ثبت درخواست وام بیان داشت: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۶۴۹ به نشانی https://۱۶۴۹.ir، «شیوه‌نامه اعطای تسهیلات به کسب و کار‌های حوزه اقتصاد دیجیتال» را مطالعه کنند. پس از ارسال فرم، بارگذاری مدارک و انجام ارزیابی اولیه توسط کارشناسان، درخواست به ادارات کل ارتباطات استانی موردنظر ارسال می‌شود و پس از مشخص شدن نتیجه نهایی، به بانک عامل جهت پرداخت، ارسال خواهد شد.

گفتنی است، کوتاه شدن زمان بررسی، اجرا و تصویب این وام نسبت به دوره‌های گذشته، اصلی‌ترین مزیت آن نسبت به دوره‌های گذشته است. به طوری که پیش از این، ۲ ماه الی ۷۵ روز زمان لازم بود تا وام تصویب شده به بانک عامل برسد. اما در شرایط کنونی، این زمان حداکثر به یک ماه کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کار‌های سکو‌های داخلی
  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیونی به کسب و کار‌های فعال در سکو‌های داخلی
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها