Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با بیان اینکه واقعیات دوران جنگ باید به‌درستی به نسل امروز و آینده کشور منتقل شود گفت: واقعیت دوران دفاع مقدس معنویت، اعتقاد، و تبعیت از امام بدون هیچ قید و شرطی بود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، سلیمان رستمیان امروز یکشنبه در نخستین کنگره تجلیل از 3 هزار نفر از راویان ایثار که همزمان با پنجمین روز از هفته دفاع مقدس با حضور راویان دوران دفاع مقدس به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور برگزارشد اظهار کرد: دفاع مقدس پایه و بنای تمام ایثارگری‌ها و بروز و ظهور توانمندی‌های جمهوری اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز حضور عزیزانی هستیم که خود خالق ایثار بوده و از بطن ایثار و ایثارگری هستند و تلاش می‌کنند برای اینکه بتوانند درس‌های دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت را منتقل کنند.

وی افزود: راویان ایثار از سال 89 با حضور تعدادی از رزمندگان و ایثارگران باهدف روایتگری آغاز به‌کار کرد. امروز باید آنچه که خود عامل آن هستیم در جامعه منتقل کنیم، کار روایتگری را کسانی باید انجام دهند که خود در جنگ حضورداشته و از بطن خود ایثارگر باشند تا بتوانند این فرهنگ را به‌درستی منتقل کنند.

رستمیان ادامه داد: امروز سازوکار بنیاد برای استفاده از ظرفیت راویان ایثار کافی نیست، ظرفیتی به نام راویان ایثار که در اختیار بنیاد قرار دارد ایثارگرانی توانمند ازنظر فکری هستند که در کنار ما هستند و ما باید با بسترسازی مناسب راه را برای این عزیزان هموار کنیم تا بتوانند نقش خود را به‌درستی در جامعه ایفا کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه به سبقه تاریخی روایتگری در اسلام اشاره کرد و تصریح کرد: بحث روایتگری جنگ در طول تاریخ اسلام نیز وجود داشته است،  در دوران پیامبر اکرم (ص) افرادی بودند که راوی اتفاقات، غزوات، رفتارها و گفتارهای پیامبر(ص) بودند، آنچه ما از دوران پیامبر اکرم (ص) تا دوره ائمه اطهار علیه‌السلام و از سیره ائمه به‌دست ما رسیده است از طریق روایتگری و انتقال نسل به نسل بوده است.

وی جریان دفاع مقدس را برگرفته از جریان فرهنگی عاشوراست دانست و افزود: همه رزمندگان و ایثارگران با تأسی از شهدای کربلا باعلاقه رفتند و در مسیر دفاع، مجاهدت و مبارزه قرار گرفتند، انتقال اتفاقات دوران دفاع مقدس برای نسل‌های آینده و تضمین کشور ضروری و لازم است.

رستمیان گفت: روایتگری در بیانیه گام دوم انقلاب برای این است تا نسل جوانان در چهل سال دوم انقلاب پرورش پیدا کنند و این مهم کار کسانی است که در بطن جنگ حضور داشتند و صرفاً آشنا با بطن و متن جنگ و آن روحیات و جریاناتی هستند که سبب موفقیت ما در دوران دفاع مقدس شد، جوانان و نوجوانان باید بدانند که چگونه ما جنگ را به دفاع مقدس تبدیل کردیم.

مشاور امور ایثارگران استانداری البرز افزود: اگر ما می‌خواهیم واقعاً از فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در جریان گام دوم انقلاب اسلامی تبعیت کنیم باید وارد جریان جوان و نوجوان شویم و در این راه از ظرفیت آموزش‌وپرورش و دانشگاه نیز باید استفاده کنیم.

وی بهترین مسیر ارتباط‌گیری با نسل نوجوان و جوان جامعه را روایتگری دانست و بیان کرد: باید در طول سال باید بتوانیم با دانش آموزان و دانشجویان ارتباط بگیریم، روایتگری در بسیاری از جوانان و نوجوانان تأثیر خوبی دارد.

رستمیان افزود: واقعیات دوران جنگ باید به‌درستی به نسل امروز و آینده کشور منتقل شود امروز متأسفانه اتفاقات دوران دفاع مقدس به خوبی منتقل نشده است، واقعیتی که در دوران دفاع مقدس بود معنویت، اعتقاد، و تبعیت از مطلق از امام بدون هیچ قید و شرطی بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی البرز هفته دفاع مقدس راویان ایثارگر دوران دفاع مقدس راویان ایثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم محرابی پیش ازظهر دوشنبه در حاشیه تقدیر از سومین جشنواره ملی «افتخار من» خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس ویژه فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان، افزود: ۱۵۲ اثر به دبیرخانه استانی سومین جشنواره ملی «افتخار من» در مازندران ارسال شد، بیان کرد: در آئین اختتامیه این جشنواره در مازندران برگزار شد از ۲۰ برگزیده تقدیر به عمل آمد.

محرابی با بیان اینکه در بخش دل نوشته ۴۵ اثر، صوت ۲۱ اثر، عکس سه اثر، فیلم ۷۷ اثر، خاطره یک اثر، یادداشت ۵ اثر به دبیرخانه استانی واقع در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ارسال شد، اذعان داشت: سومین جشنواره ملی «افتخار من» در بخش‌های فیلم کوتاه، فایل صوتی، عکس، خاطره، دل نوشته و… با موضوع دفاع مقدس، محور مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس برای فرزندان و نوادگان برگزار شد.

محمدرضا میار عباسی نوه منصور میار عباسی نفر اول بخش فیلم کوتاه و یکی از چهار برگزیده این جشنواره نیز ضمن ابراز خرسندی از انتخاب اثر نوه‌اش در این جشنواره گفت: پدر محمدرضا» فراخوان جشنواره را از طریق فضای مجازی دریافت کرد و توانست با هنر خود فیلم کوتاهی با موضوع جشنواره تهیه و به دبیرخانه ارسال کند.

این نویسنده با بیان اینکه فیلم حاوی گفت و گوی دو طرفه بین من و نوه‌ام محمدرضا است، افزود: در شیوه خاطره گویی همه تلاشم این بود که بتوانم مفاهیم و آموزه‌های دفاع مقدس و رشادت فرزندان این ملت، ولایتمداری و مجاهدت‌شان را به او منتقل کنم.

منصور میار عباسی از رزمندگان دفاع مقدس اهل شهرستان چالوس صاحب دو اثر به نام‌های «عارفان امین» و «گل‌های بهشت» است که در حاشیه این مراسم ابن دو اثر را به کتابخانه تخصصی دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اهدا کرد.

کد خبر 6091951

دیگر خبرها

  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب