Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از کانون، مسئول کمیته قصه‌های ۹۰ ثانیه بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از راه‌یابی ۷۴ اثر به مرحله پایانی این رقابت خبر داد.

صادق کیانی‌مقدم گفت: پس از بررسی ۴۴۵۵ اثر رسیده به دبیرخانه و در پایش اولیه ۱۳۲۱ قصه ۹۰ ثانیه‌ای انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آثار به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند و هیات داوران در هشت روز ۷۴ اثر را برای حضور در مرحله پایانی انتخاب کردند.

داوران مرحله نیمه‌نهایی متشکل از صادق کیانی‌مقدم، الهام دارابی و مریم خاکسارتهرانی از قصه‌گویان و داوران باسابقه این حوزه آثار را بر اساس سنجه‌های داوری بررسی کرده‌اند.

به گفته‌ کیانی‌مقدم این آثار بعد از مرحله منطقه‌ای قصه‌گویی وارد چرخه ارزیابی داوری پایانی می‌شوند. در این دوره از جشنواره، ۳۱ استان کشور در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای با موضوع قصه‌ی زندگی من، من و کرونا، شهدای هسته‌ای، مدافع حرم و رشادت و ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بخش آزاد شرکت‌ کرده‌اند.
برگزیدگان این بخش هم‌زمان با آیین پایانی جشنواره بین‌المللی قصه گویی کانون پرورش فکری در شب یلدا اعلام خواهد شد.

اجرای سوگواره نمایشی در فضای باز مرکز تئاتر کانون

هم‌زمان با اربعین حسینی، سوگواره نمایشی «با کاروان نور» به مدت ۱۰ شب در فضای باز مقابل مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان وفاداران و دلدادگان به سیدالشهدا است. در این ویژه‌برنامه جمعی از هنرمندان نمایش‌های آئینی و فعالان فرهنگی کانون به روایت‌گری با مضامین واقعه‌ی کربلا و قیام امام حسین(ع) می‌پردازند.
سوگواره نمایشی با کاروان نور از ۵ تا ۱۵ مهر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و هنرمندان، روایت‌هایی از عشق و ارادت و دلدادگی به اباعبدالحسین(ع) را به شیوه «نقالی، پرده‌خوانی، چاوشی‌خوانی و قصه‌گویی» برای مخاطبان کودک و نوجوان و دیگر علاقه‌مندان به اجرا در می‌آورند.
این برنامه با هنرمندی محمدرضا معجونی، امیرحسین انصافی، محمدرضا آزادفر، صادق کیانی‌مقدم، فاطمه روحی‌رحیم، کیمیا یعقوبی و الهه تاجیک به مدت ۱۰ شب از ساعت ۱۷ در محوطه‌ بیرونی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله میزبان علاقه‌مندان است.


در این برنامه محمدرضا معجونی، روایت‌های کودکان تشنه حرم، اسرای مظلوم کربلا، سوختن در آتش و ماجرای خیمه‌ی کوچک را به شیوه نقالی اجرا خواهد کرد.
امیرحسین انصافی نیز در اجرای نقالی خود به داستان آهویی که عزادار حسین شد، نقل حمال تبریزی و نقل روز سوم می‌پردازد.

محمدرضا آزادفر در اجرای نقالی خود داستان حر، نقل علی‌اکبر (ع)، نقل به میدان رفتن علی‌اکبر (ع) و قصه‌ خیمه‌های سوخته را روایت می‌کند.
هم‌چنین صادق کیانی‌مقدم، داستان رقیه (س)، قصه مشک، رزم علی‌اکبر (ع)، قصه‌ی هشتمین، قصه مهربانی و قصه کریم را به شیوه چاوشی‌خوانی اجرا می‌کند.
در بخش دیگر این برنامه الهه تاجیک با اجرای قصه گوشواره‌ها، روز دهم و قصه شهر فراموشی و فاطمه روحی‌رحیم با اجرای قصه سفر و کیمیا یعقوبی با نقل قصه رقیه (س) و نقل ضامن آهو به اجرای برنامه می‌پردازند.

سوگواره نمایشی با کاروان نور، از ۵ تا ۱۵ مهر ۱۴۰۰ در محوطه بیرونی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری برای مخاطبان کودک و نوجوان و دیگر علاقه‌مندان اجرا می‌شود.

ثبت‌نام کارگاه‌های مجازی فصل پاییز کانون از نیمه‌ مهر

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از آغاز ثبت‌نام دوره‌های مجازی فصل پاییز از ۱۷ مهر ۱۴۰۰ خبر داد. حامد آخوندی عنوان کرد که کودکان و نوجوانان سراسر کشور می‌توانند در کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، حال خوش زندگی و سواد اقتصادی و... کانون مجازی شرکت کنند.
او همچنین گفت: کودکان و نوجوانان می‌توانند ضمن حضور در دوره‌های ملی و استانی در کارگاه‌های دیگر استان‌های کشور هم شرکت کنند. در این فصل  از برخی از مربیان استان‌ها به عنوان مربیان کارگاه‌های ملی استفاده خواهد شد.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری کانون افزود: در دوره‌های شطرنج، بازیگری و رباتیک هم از اساتید کانونی و هم غیر کانونی به عنوان مربی در کنار کودکان و نوجوانان سراسر کشور خواهند بود.
آخوندی با بیان این‌که در فصل تابستان ۲۴۲۲ کارگاه به حد نصاب رسید، افزود: کودکان و نوجوانان در این فصل از کارگاه‌های هنری و کارگاه‌های حال خوش زندگی که به آموزش مهارت‌های زندگی می‌پردازد استقبال خوبی کردند و در فصل تابستان شاهد برگزاری ۷۳ کارگاه با موضوع مهارت‌های زندگی بودیم.
علاقه‌مندان از روز ۱۷ تا ۳۰ مهر فرصت دارند ضمن مراجعه به پایگاه مجازی کانون ضمن عضویت در کانون از آموزش‌های مجازی آن بهره ببرند.
کارگاه‌های مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اول آبان آغاز می‌شود.

برچسب‌ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سوگواره هنر عاشورایی جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سوگواره هنر عاشورایی جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سوگواره هنر عاشورایی جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سوگواره نمایشی علاقه مندان قصه گویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۷۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح هر کلاس یک قفسه کتاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای کنترل و کاهش آسـیب‌های اجتماعی در خصوص پوشـــش محلات هدف دفاتر تســهیلگری اقدام به اهدای کتاب کرد.      همزمان با برگزاری گرامیداشت مقام معلم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، "طرح هر کلاس، یک قفسه کتاب" در مدارس کم برخوردار شهر یزد با حضور مسئولین اجرا شد و دبستان پسرانه دکتر سیدمحمد بهادری و مدرسه دخترانه خاتمی در منطقه کم‌برخوردار صدرآباد از نعمت قفسه کتاب و سرگرمی فکری برخوردار شدند.     این طرح ماندگار با هدف اجرای برنـامه‌های ســلامت اجتماعی و کنترل و کاهش آسـیب‌های اجتماعی در خصوص پوشـــش محلات هدف دفاتر تســهیلگری؛ ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شد.      

دیگر خبرها

  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • اجرای طرح هر کلاس یک قفسه کتاب
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری