Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سیدجواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت : محوطه باستانی «فیروزآباد» به سایت موزه گردشگری تبدیل می‌شود و با توجه به وجود ظرفیت‌های مختلف در محوطه باستانی فیروزآباد، نیازمند همت و همراهی مسئولان محلی برای تحقق این امر مهم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه در فاز اول ۶۴۰ میلیون ریال اعتبار برای گمانه‌زنی محوطه باستانی فیروزآباد در نظر گرفته شده است، افزود: پس از دریافت داده‌های این گمانه‌زنی، زمینه حضور مراکز تحقیقاتی از دانشگاه‌ها فراهم و این منطقه به یک مکان گردشگری تبدیل می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در حاشیه این مراسم درخصوص فرصت‌های گردشگری بخش شهرآباد ادامه داد: ظرفیت‌های توریستی بخش شهرآباد استثنایی است و ما آمادگی داریم نسبت به تهیه طرح جامع گردشگری بخش شهرآباد اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید

راه اندازی موزه مشاهیر خراسان رضوی گامی در معرفی میراث فرهنگی


موسوی در خصوص محروم بودن بخش شهرآباد از وجود اقامتگاه بوم‌گردی بیان کرد: توسعه گردشگری به دست مردم است و هر درخواستی در این خصوص به دست ما برسد کاملا همکاری می‌کنیم و مسیر را برای علاقه‌مندان هموار خواهیم کرد.

او با بیان اینکه کفه نمکی روستای رحمانیه یک ظرفیت ملی است، تصریح کرد: اولین بار این ظرفیت توسط ما و گروهی از علاقه‌مندان به عکاسی از شب در دل کویر، در نیمه ماه رمضان شناسایی شد.

همچنین حجت الاسلام نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی در این مراسم خواستار توجه بیشتر به محوطه تاریخی فیروزآباد بردسکن شد.

در ادامه مجتبی شاکری فرماندار بردسکن با بیان اینکه ۲۲۰ اثر تاریخی در شهرستان بردسکن وجود دارد که از این تعداد ۳۰ اثر دارای شماره ثبت ملی هستند، گفت: ضروری است دیگر آثار تاریخی شهرستان نیز در فهرست آثار ملی به ثبت برسند.

 او افزود: تمام ادارات مرتبط در شهرستان خود را موظف می‌دانند در تحقق راه‌اندازی سایت موزه فیروزآباد، همکاری داشته باشند.

 در این مراسم کلنگ فاز نخست احداث موزه میراث فیروزآباد در قالب طرح گمانه زنی محوطه باستانی به زمین زده شد. در فاز دوم نیز مطالعات ژئوفیزیک محوطه انجام و گام عملیاتی راه اندازی موزه برداشته می‌شود.

انتهای پیام//م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی موزه های خراسان رضوی گردشگری خراسان رضوی محوطه باستانی خراسان رضوی بخش شهرآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، احمد ریواده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل و معاونان راه و شهرسازی استان، کامران قدس رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، حسین موسوی شهردار و جمعی از مسوولان و فعالان اجتماعی این شهر در آیین آغاز عملیات ساخت و کلنگ‌زنی پایگاه سلامت در محله کهنه‌دژ حضور داشتند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی سمنان در این آیین گفت: پایگاه سلامت محله بافت فرسوده کهنه‌دژ سمنان در مساحت ۳۴۵ مترمربع و با زیربنای ۲۲۰ مترمربع یک طبقه به‌منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان محله احداث می‌شود.

کامران قدس افزود: هشت هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان محله کهنه‌دژ سمنان از خدمات این پایگاه بهداشتی و درمانی بهره‌مند خواهند شد.

این مسوول اظهار کرد: ارایه خدمات واکسیناسیون نوزادان، ویزیت پزشک و ارایه خدمات مشاوره روانشناسی و تغذیه از جمله کارکردهای یک پایگاه سلامت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • آغاز ساخت پایگاه امداد جاده‌ای در روستای حسن قشلاق بهار
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان