Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد قائمیان، بازیگر در مراسم رونمایی از کتاب گویای «شهید باقری» که با همکاری ایرانصدا و مرکز اسناد دفاع مقدس تولید شده است، بر یادآوری ارزش های دفاع مقدس در تمامی مقاطع و دوران ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، مراسم رونمایی از کتاب گویای زندگی شهید حسن باقری، گیل مانا، همسفر و ۴۵ اثر دیگر به مناسبت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، با همکاری ایرانصدا و مرکز اسناد دفاع مقدس، در معاونت صدا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بخشی از این مراسم جمعی از عوامل و پدیدآورندگان و راویان این آثار نظرات خودشان را بیان کردند.

فرهاد قائمیان یکی از راویان کتاب گویای «شهید باقری» ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا تصریح کرد: دفاع مقدس باید هر روز یادآوری شود. شاید شهدای ما پر از اشک و بغض باشند. یادمان باشد نباید از دفاع مقدس و ارزش های آن صرفا در یک مقطع خاص یاد کنیم.
وی افزود: زمانی که ادبیات نوشتاری به ادبیات شنیداری تبدیل می شود، باید تفاوت تا حدی محسوس باشد که در جامعه جریانی نو ایجاد کند و صرفا نباید به تولید کتاب گویا در یک سازمان اکتفا شود که البته این اتفاق نیازمند تخصیص بودجه کافی و دلسوزی مسئولان امر است.
هدی فلاح و زهرا بلدی، تهیه کنندگان، کتاب گویای «شهید باقری» نیز از زندگی و مجاهدت ‌های شهید باقری صحبت کردند.
امیرمحمد صمصامی، سینا نیکوکار در مقام بازیگر این اثر نیز با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس از روزهای به یادماندنی حضور در استودیوی ایرانصدا برای ضبط این اثر گفتند.
محمدحسین لطیفی هم از دیگر راویان این کتاب است که در این مراسم حضور نداشت.
حدیث حسن پور، تهیه کننده کتاب گویای «گیل مانا» با موضوع خاطرات سردار «محمدعلی حق‌بین» فرمانده‌ی گردان کمیل در دوران دفاع مقدس گفت: این کتاب خاطراتی از آغاز جنگ تحمیلی است که بخشی از تاریخ جنگ را برای نسل جوان بازگو می‌کند.
علیرضا علیا، راوی این اثر و سیده نساء ‌هاشمیان سیگارودی، نویسنده این کتاب نیز ضمن پاسداشت مقام شهدای جنگ تحمیلی از خاطرات خود در روزهای روایت و نگارش این اثر گفتند.
در پایان علی همت مومیوند، راوی، مجید سان کهن، نویسنده و اشرف السادات اشرف نژاد، تهیه‌کننده کتاب گویای «همسفر» هم به گوشه‌هایی از زندگی جانباز شهید سیدمحمود موسوی و رفتار این شهید با خانواده، دوستان و موقعیت‌های زندگی وی که موضوع کتاب بود، اشاره کردند.
یادآور می شود در این مراسم، علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی، سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار نایینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، شهرام صمدی نیا رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان تهران و جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون و رادیو نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرهاد قائميان ایرانصدا کتاب گویای شهید باقری دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۷۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان

سرهنگ فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: از سال گذشته حوزه هنری و دفاتر حفظ آثار در شهرستان‌ها فعال شده و قرار است زندگینامه شهدای هر شهرستان توسط جوانان داوطلب در همان شهرستان به تحریر درآید.

وی افزود: سال گذشته ۲۰ عنوان کتابچه چاپ شد که هر کدام اختصاص به یک شهید دارد و به صورت جیبی قابل حمل است.

سرهنگ فلاحی بیان کرد: این کتابچه‌ها شامل زندگینامه، خاطرات و با وصیت نامه شهدا به همراه تعدادی عکس است تا دانش آموز با فضای دفاع مقدس آشنا شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در مدارس هر شهرستان، کتابچه‌ها توزیع می‌شود تا دانش آموز قهرمانان خود را بشناسند.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه در حوزه تولید کتاب قلم و تجربه نویسندگان مهم اند، افزود: در خراسان جنوبی از نظر نویسنده توانمند مشکل داریم، به همین منظور با کمک دستگاه‌های هنری و برگزاری کارگاه در تقویت قلم نویسندگان تلاش خواهیم کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۶ نویسنده در حوزه دفاع مقدس داریم که ۲۳ نفرشان فعال اند و کتاب‌ها در حوزه‌های کودک، نوجوان، موسیقی، تئاتر، رمان، کتاب شعر، تاریخ شفاهی، خاطره، داستان و کتاب‌های اسنادی تالیف می‌شوند.

سرهنگ فلاحی گفت: در نمایشگاه کتاب که قرار است از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در تهران برگزار شود به صورت حضوری و میدانی شرکت خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری