Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-09@02:22:41 GMT

بیوگرافی وریا غفوری

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۷۹۹۱

بیوگرافی وریا غفوری

کلیات

وریا غفوری متولد ۲۹ شهریور ماه سال ۱۳۶۶ در شهر سنندج استان کردستان، بازیکن ایرانی حرفه‌ای فوتبال در پست وینگر و هافبک است که در حال حاضر برای تیم ملی فوتبال ایران و تیم باشگاهی استقلال تهران، توپ می‌زند. وی که سابقه بازی در تیم‌هایی همچون پاس تهران، شهرداری تبریز، نفت تهران و سپاهان اصفهان را نیز در کارنامه دارد تاکنون یک قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران به همراه سپاهان اصفهان و یک قهرمانی جام حذفی فوتبال ایران به همراه استقلال تهران را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ورود به دنیای فوتبال

وریا غفوری در سال ۱۳۶۶ در شهر سنندج استان کردستان متولد شد و دوران کودکی خود را نیز در همین شهر سپری کرد. وی از همان دوران نوجوانی به فوتبال علاقمند شد و به تیم فوتبال جوانان توحید سنندج پیوست. پس از مدتی به تیم اصناف شهرستان قروه پیوست و مدتی را نیز در این تیم توپ زد تا اینکه در سن ۱۶ سالگی در تست‌های تیم پیکان تهران شرکت می‌کند و برای بازی در تیم جوانان این تیم انتخاب می‌شود، اما به دلیل نداشتن خوابگاه مجدداً به سنندج باز می‌گردد. غفوری در سن ۱۷ سالگی در تست‌های تیم ملی امید شرکت و انتخاب می‌شود و همین موضوع سبب می‌شود تا زمینه پیوستن او به تیم پاس همدان فراهم شود.

باشگاه‌ها

وریا غفوری به دنبال حضور در تیم ملی امید، به تیم پاس همدان برای گذراندن دوره خدمت سربازی پیوست و این نقطه آغاز ورود او به دنیای حرفه‌ای فوتبال بود. وی سه فصل را در تیم بزرگسالان پاس بازی کرد تا اینکه در سال ۱۳۸۹ به تیم شهرداری تبریز پیوست. پس دو فصل حضور در این تیم، وریا غفوری به تیم نفت تهران پیوست و در این تیم بود که با بازی‌های چشمگیر خود نظر کادر فنی تیم سپاهان اصفهان را به خود جلب کرد تا اینکه در سال ۱۳۹۲ به این تیم پیوست. وریا غفوری در فصل ۹۳-۹۴ لیگ برتر فوتبال ایران موفق شد به همراه تیم سپاهان به قهرمانی برسد. وی در آغاز فصل نقل و انتقالات تابستانی ۹۶–۱۳۹۵ با عقد قراردادی دو ساله به تیم استقلال تهران پیوست و موفق شد به همراه این تیم قهرمان جام حذفی فوتبال ایران در فصل ۹۶-۹۷ شد. غفوری در فصل ۱۳۹۷–۱۳۹۸ در مسابقه استقلال و سپاهان در هفته دهم برای اولین بار بازوبند کاپیتانی استقلال را به دست بست که در حال حاضر نیز به دنبال پنج فصل حضور در این تیم به عنوان کاپیتان اول در زمین حضور می‌یابد.

تیم ملی فوتبال

وریا غفوری برای اولین در سال ۱۳۹۳ از سوی کارلوس کی روش به تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران دعوت شد و جزو بازیکنان موفق تیم ملی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ در کشور استرالیا بود. پس از صعود ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و اعلام فهرست ۲۴ نفره نهایی برای این بازی ها، نام وریا غفوری از لیست نهایی خط خورد. وی از آن پس تاکنون همواره به عنوان یکی از بازیکنان اصلی به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شده است.

فعالیت‌های دیگر

وریا غفوری از جمله ورزشکارانی است که به طور معمول به رخداد‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی واکنش نشان می‌دهد که البته این واکنش‌ها گاه با حواشی فراوانی برای وی، همراه بوده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: وریا غفوری استقلال تهران بازیکن فوتبال تیم ملی فوتبال فوتبال ایران وریا غفوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات ماجدی درباره استعدادیابی ۹ هزار بازیکن در تهران

رئیس هیئت فوتبال استان تهران درباره طرح استعدادیابی ۹ هزار بازیکن توضیحاتی ارائه کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ‌پایگاه اطلاع رسانی هیئت فوتبال استان تهران، هیئت فوتبال استان تهران از ماه‌ها قبل استعدادیابی بازیکنان فوتبال را در رده‌های سنی مختلف در سطح استان تهران آغاز کرده است. در این راستا قریب به 9 هزار بازیکن زیرنظر استعدادیاب‌های هیئت فوتبال استان تهران، توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند. این طرح بزرگ قرار است با بررسی بازیکنان زیر 15 سال در خردادماه سال جاری به مرحله نهایی برسد. 

سید میرشاد ماجدی، رئیس هیئت فوتبال استان درباره طرح‌های گسترده استعدادیابی در سطح استان تهران گفت: یکی از اهدافم توجه و تمرکز روی استعدادیابی بازیکنان جوان بود که به همراه همکارانم در حال انجام است. در این راه ابتدا استعدادیابی بازیکنان زیر 20 سال را کلید زدیم  که طی چهار مرحله درون شهرستانی، منطقه‌ای، استانی و اردوی انتخابی تیم ملی با شرکت نزدیک به 1600 بازیکن از زمستان سال 1402 آغاز و در دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال 1403 خاتمه یافت. استعدادیابی بازیکنان زیر 12 سال نیز طی سه مرحله در قالب برگزاری تورنمنتی با شرکت نزدیک به 1900 بازیکن از اسفند ماه سال 1402 آغاز و در تاریخ ششم اردیبهشت‌ماه سال جاری ادامه و در نهایت به تیم 35 نفره منتخب استان تهران ختم شد. مقرر شده بازیکان تیم منتخب زیر 12 سال برای کسب تجربه بیشتر بازی‌های تدارکاتی با استانهای همجوار برگزار نماید.

رئیس هیئت فوتبال استان تهران در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید: استعدادیابی بازیکنان زیر 17 سال نیز از اسفندماه سال 1402 با برنامه‌های درون شهرستانی و حضور حدود 1800 بازیکن آغاز شده و در تاریخ 27 اردیبهشت‌ماه مرحله منطقه‌ای و در تاریخ 24 خردادماه سال جاری مرحله استانی آن انجام خواهد شد تا تیم منتخب زیر 17 سال تشکیل گردد. استعدادیابی بازیکنان زیر 10 سال هم از فروردین‌ماه سال جاری با حضور نزدیک به 2000 بازیکن آغاز شده و انشاءالله مرحله منطقه‌ای آن در تاریخ 20 اردیبهشت‌ماه سال جاری و مرحله استانی آن که منتج به انتخاب تیم منتخب زیر 10 سال خواهد شد، در تاریخ 27 اردیبهشت‌ماه سال جاری در ورزشگاه مرغوبکار برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت فوتبال استان تهران در حالی از این پروژه‌های بزرگ رونمایی کرد که قرار است استعدادیابی بازیکنان زیر 15 سال نیز در خردادماه آغاز شود. طبق برآورد هیئت فوتبال استان تهران بیش از 1700 هزار بازیکن در این عملیات بزرگ استعدادیابی خواهند شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی پارس ایر به پروازهای خراسان جنوبی پیوست
  • ایران به جمع ۵ کشور دارنده یک فناوری هایتک نفتی پیوست
  • آغاز ساخت یک شهرک مسکونی ۵۵۵ هکتاری در اطراف قم
  • بهادر زمانی بازیگر نقش همایون در سریال قطب شمال کیست + بیوگرافی
  • بازی دوستانه تیم فوتبال جوانان با هوادار تهران
  • اولین لژیونر ایرانی به لیگ برزیل پیوست!
  • اولین سرمربی مارادونا هم به ال‌دیه‌گو پیوست
  • توضیحات ماجدی درباره استعدادیابی ۹ هزار بازیکن تهران
  • استعدادیابی ۹ هزار نفری هیات فوتبال استان تهران
  • توضیحات ماجدی درباره استعدادیابی ۹ هزار بازیکن در تهران