Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند.

برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آن‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید

واکنش چهره های سیاسی به درگذشت شهادت گونه علی لندی / توئیت وزیر سابق آموزش و پروش در روز اول سال تحصیلی جدید

در ادامه می‌توانید بخشی از فعالیت چهره‌های مطرح سیاسی کشور در فضای مجازی را مشاهده کنید:

صفحه رسمی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور گزارشی از تقدیم استوارنامه سفرای جدید سه کشور به ایشان را در فضای مجازی منتشر کرد:

" آقایان «سایمون شرکلیف»، «ولف دیتریش هایم»، «دمیتری کالتسوف» و «ویشوانات آپونسو» سفرای جدید کشور‌های انگلیس، اتریش، بلاروس و سریلانکا استوارنامه‌های خود را به رئیس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کردند.

رئیس‌جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید انگلیس:
کشور ما حقیقتا مستقل است و استقلال ما ادعایی نیست. شما با توجه به آشنایی خوبی که به زبان فارسی دارید، باید مفهوم واقعی این کلمات در ایران را برای دولتمردان خود تبیین کنید.

ایران با همه کشور‌ها بنای همکاری دارد، اما این همکاری باید براساس احترام متقابل باشد.

جمهوری اسلامی زیر بار زور نمی‌رود و هیچ حرف نادرست و برخلاف حق را نمی‌پذیرد.

ما خود را موظف می‌دانیم به حقوق انسان براساس باور‌ها و اعتقادات دینی احترام بگذاریم.

امروز حقوق بشر به یک حربه سیاسی برای ضربه زدن به کشور‌ها تبدیل شده است و شما می‌دانید خیلی از مدعیان حقوق بشر، چه رفتاری با ملت خود دارند.

حقایق ایران را همانگونه که هست به مقامات خود منعکس کنید

رئیس‌جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید اتریش:
ایران و اتریش خارج از اراده و تاثیر دیگران در راستای تحکیم روابط گام بردارند.

تحریم نمی‌تواند مانع توسعه روابط و همکاری‌های ایران با دیگر کشور‌ها شود.

فعالیت‌های هسته‌ای ایران کاملا صلح‌آمیز است.

آوارگی امروز مردم افغانستان محصول دو دهه اقدامات و سیاست‌های آمریکا در این کشور است.

رئیس‌جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید بلاروس:
روابط تجاری و مبادلات اقنصادی ایران و بلاروس بیش از پیش توسعه یابد.

بخش خصوصی ایران آماده انتقال تجربیات خود در زمینه خدمات فنی و مهندسی هستند.

رئیس‌جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیرجدید سریلانکا:
برای توسعه روابط با سریلانکا هیچ محدودیت و مانعی وجود ندارد.

برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور ضرورت دارد.

جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تمام ظرفیت‌های همکاری بین دو کشور را فعال کند."

در پی درگذشت عالم فرزانه و عارف پارسا، علامه حسن زاده آملی، چهره‌های سیاسی کشور پست‌هایی را در صفحاتشان منتشر کردند که در ادامه مشاهده می‌کنید:

صفحه رسمی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور:

" رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت عالم فرزانه و عارف پارسا، علامه حسن‌زاده آملی طاب ثراه را تسلیت گفت.

متن پیام حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إذا ماتَ المؤمن الفقیه ثُلِمَ فی ألإسلام ثُلمة لا یَسُدّها شَیء

رحلت عالم فرزانه و عارف پارسا، علامه حسن‌زاده آملی طاب ثراه، موجب اندوه و تاثر خاطر گردید.

این اندیشمند متبحر و جامع‌نگر، حیات طیبه خود را وقف تألیف و تبیین آثار گوناگون اعتقادی، فلسفی، عرفانی، ریاضی، نجوم، ادبیات فارسی و عربی نمود و کارنامه درخشان و پر باری از خود به یادگار گذاشت.

مقام والای علمی، پرورش شاگردان برجسته در کنار تقوا، اخلاص، اخلاق و تهذیب نفس، سلوک عرفانی و تعهد انقلابی و اجتماعی، از ویژگی‌های متمایز و ماندگار این چهره فرهیخته بود که باقیات صالحات ارزشمندی برای ایشان است.

اینجانب این ضایعه را محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، شاگردان و علاقمندان به ویژه بیت شریف آن عالم مجاهد تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با ائمه اطهار _علیهم‌السلام_ را مسالت دارم."

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی:

" علامه حسن‌زاده آملی عمر پربرکت خویش را صرف تعظیم امر خالق و شفقت با خلق نمود و با بذل علم بی‌پایاب خویش، جان‌های آگاه را از دریای معارف الهی سیراب کرد.

فقدان آن آفتاب تابان عرفان و فلسفه و پیشوای اهل زهد و ورع برای جامعۀ علمی به‌خصوص حوزه‌های علمیۀ جبران‌ناشدنی و خسارت‌بار است."

علیرضا زاکانی، شهردار تهران:

" رحلت فقیه عالی قدر و اندیشمندبزرگ، فیلسوف انقلابی، یاردیرین انقلاب و رهبری، عالم ذوفنون، سلطان‌العارفین، سالک الی الحق و عارف بالله، حضرت ایت‌الله العظمی علامه حسن‌زاده آملی رابه محضرمقدس امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، علمای اسلام و همه شیفتگان و دلبستگان انقلاب تسلیت عرض میکنم."

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

" بسم الله الرحمن الرحیم
وَبَشِّرِ الصَّابِرِین الَّذینَ إِذَا أَصابَتْهُم مُصِیبَة قَالُوا إِنَّا لِلَّه وَإِنَّا إِلَیْه راجِعون
اطلاع حاصل شد دانشمند معظم، حضرت علامه حسن‌زاده آملی، در آستانه اربعین شهادت آقا اباعبدالله الحسین (ع)، دعوت حق را لبیک و به دیدار معبود شتافته‌اند.

این‌جانب با نهایت تاثر و تاسف قلبی، فقدان آن محقق پیشکسوت، عالم ربانی و فقیه صمدانی را که از اوتاد و ارکان و اکابر حوزه‌های علمیه و مفاخر ایران اسلامی و جهان تشیع بودند، به حضور حضرت بقیةالله الاعظم (عج)، رهبر فرزانه انقلاب و ملت فهیم ایران، خصوصا مریدان و شاگردانش، ...

تعزیت و تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند مهربان برای آن خادم اهل بیت (ع)، رحمت واسع و موانست با امیر علم و بیان، علی (ع) و برای همه مصیبت‌دیدگان، علی‌الخصوص بیت مکرمش، صبر جمیل و اجر جزیل، مسالت می‌نمایم."

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در دولت دوازدهم:

" بسم الله الرحمن الرحیم

إذا ماتَ المؤمن الفقیه ثلُمَ فی ألإسلام ثُلمة لا یَسُدّها شَیء

ارتحال عالم وارسته و پرهیزگار و استاد مبرز فلسفه و عرفان و فقه مرحوم حضرت آیت الله علامه حسن زاده آملی ضایعه‌ای جبران ناپذیر بر سپهر معرفت و کمال و انسانیت بود. این عالم ربانی عمر بابرکت خود را در تزکیه نفس و تحصیل معارف الهی و تدریس زیست انسانی و اخلاقی سپری کرد و آثار به جای مانده از آن پوینده طریق الی الله تا غایت روشنگر مسیر رستگاری و مشعل هدایت خواهد بود. اینجانب این مصیبت بزرگ را به حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای و همه مراجع و علمای حوزه‌های علمیه و اساتید و طلاب و دانشجویان و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم متقی تسلیت عرض نموده و علو درجات و همنشینی با حضرت سیدالشهدا (ع) را برای ایشان از خداوند متعال خواستارم."

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت دوازدهم:

" بسم‌الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ.
درگذشت عارف واصل، سالک طریق عشق و معرفت الهی، عالم گرانقدر، علامه ذوفنون، حضرت آیت‌الله حسن‌زاده آملی، خبری به غایت تلخ و تاثربرانگیز بود. فقدان ایشان ثلمه‌ای بس بزرگ در عرصه‌های علم و فقاهت و عرفان و جای خالی ایشان، اساساً پرنشدنی است. سال‌های طولانی که ایشان صرف علم‌آموزی و تربیت شاگردان متعدد کردند، بی‌تردید ره‌توشه‌ای گرانقدر و چراغی پرنور در مسیر منزل ابدی است. اینجانب این ضایعه جبران‌ناپذیر را به نزدیکان و بازماندگان حضرت آیت‌الله، حوزه‌های علمیه و عموم ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم. از درگاه پروردگار متعال، برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان و علاقمندان ایشان، صبر و تسلی خاطر مسئلت می‌کنم."

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت:

"پیام تسلیت درپی درگذشت آیت الله حسن زاده آملی

قال رسول الله (ص): اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسد‌ها شیء

وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفره‎ای ایجاد می‎شود که هیچ چیزی نمی‎تواند جای آن را پر کند.

رحلت علامه فرزانه، متفکر و فیلسوف نامدار آیت الله #حسن_زاده_آملی موجب تاسف و تالم فراوان اینجانب گردید.

ارتحال آن عالم برجسته و معلم اخلاق که عمر بابرکت خود را در ترویج علوم مختلف از جمله دروس حوزوی و معارف نورانی اهل بیت (علیهم السلام) صرف کردند را به محضر حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه و مردم شریف استان مازندران و خطه سرافراز آمل تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن فقیه پارسا رحمت واسعه الهی و برای سایر بازماندگان این بیت شریف، صبر و شکیبایی مسئلت دارم."

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ابراهیم رئیسی محمدباقر قالیباف سیاسیون ایران رئیس جمهور هنگام دریافت استوارنامه علامه حسن زاده آملی حوزه های علمیه بسم الله الرحمن چهره های سیاسی فضای مجازی سیاسی کشور تسلیت عرض کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۸۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سی و یکمین آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: فرآیند ثبت اختراع و حفاظت از مالکیت فکری زمان‌بر و پرهزینه‌ است

در این آیین که با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم و معاونان این وزارتخانه برگزار شد، از ۶۵ نفر از اعضای هیئت علمی نمونه تقدیر شد.

سن جوان‌ترین استاد نمونه ۴۵ سال و مسن‌ترین استاد ۷۰ سال است‌ اسامی استادان نمونه به شرح زیر است؛

مصطفی صحرایی دانشگاه تبریز، مجید صنایع پسند دانشگاه تهران، الهه گوهرشادی دانشگاه فردوسی مشهد، بهروز عبدلی دانشگاه شهید بهشتی، مسعود گنجی دانشگاه محقق اردبیلی، حسین کلباسی اشتری دانشگاه علامه طباطبایی،فرزام فرهمند دانشگاه صنعتی شریف، عباس مصلی نژاد دانشگاه تهران، ابوالقاسم یعقوبی دانشگاه بوعلی سینا، سید عبدالکریم سجادی دانشگاه فردوسی مشهد، فرزان قالیچی دانشگاه صنعتی سهند، سید مصطفی حسین علی پور دانشگاه علم و صنعت ایران، حسین شریعتمداری دانشگاه صنعتی اصفهان، سید محمدرضا تقوی دانشگاه شیراز، عباس سعیدی دانشگاه شهید بهشتی، بی بی فاطمه میرجلیلی دانشگاه یزد، مجید قاسمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی، علی اکبر صبوری دانشگاه تهران، مسعود دربندی دانشگاه صنعتی شریف، علی طیب‌نیا دانشگاه تهران، حسین بلندی دانشگاه علم و صنعت ایران، عباس عرفانیان امیدوار دانشگاه علم و صنعت ایران، محمدرضا یمانیان دانشگاه تربیت مدرس، حمید نادگران دانشگاه شیراز، یدالله اردوخانی دانشگاه الزهرا، عبدالرسول پورعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، صالح حسن زاده دانشگاه علامه طباطبایی، حجت الاسلام والسلمین حسن نمازی ربطی دانشگاه علامه طباطبایی، صالح حسن زاده دانشگاه تبریز، مهدی ایران نژاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محمدمهدی سپهری دانشگاه تربیت مدرس، محمد سعید تسلیمی دانشگاه تهران، حمیدرضا قاسم دانشگاه تبریز، علی باقری دولت آبادی دانشگاه یاسوج، ارش قربانی چقامارانی دانشگاه بوعلی سینا، نجمه شیخ زاده دانشگاه تبریز، قاسم محمدی نژاد، دانشگاه شهید باهنر کرمان، نوشین بیگدلی دانشگاه بین المللی امام خمینی، مجید قلهکی دانشگاه سمنان، دانیال کهریزی دانشگاه رازی، سیدعلیرضا افشانی دانشگاه یزد، رضا درویش زاده دانشگاه ارومیه، امیر حمزه حقی آبی دانشگاه لرستان، حسن هاشمی پور رفسنجان،دانشگاه ولیعصر رفسنجان، حمزه امیری دانشگاه لرستان، اباصلت حسین زاده کلاگر دانشگاه مازندران، روح الله فدایی نژاد بهرام جردی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، خسرو خواجه دانشگاه تربیت مدرس، رقیه رستم پور ملکی دانشگاه الزهرا، یداله یمینی دانشگاه تربیت مدرس، مقصود امیری دانشگاه علامه طباطبائی، علیرضا کیاست دانشگاه شهید چمران اهواز، سیداحمد فاضل زاده حقیقی دانشگاه شیراز، علی اکبر جعفری دانشگاه مازندران، علی ربانی خوراسگانی دانشگاه اصفهان، رجبعلی برزویی دانشگاه شهید بهشتی، سعید عباس بندی دانشگاه بین المللی امام خمینی، زهره حجتی نجف آبادی دانشگاه اصفهان، حسن سبزیان دانشگاه اصفهان، قاسم عموعابدینی دانشگاه تهران، محسن نیازی دانشگاه کاشان، داود دمیری گنجی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، پیمان صالحی دانشگاه شهید بهشتی، رحمت الله مرزوقی دانشگاه شیراز، سید جلال دهقانی فیروزآبادی دانشگاه علامه طباطبایی، رضا خجسته مهر، دانشگاه شهید چمران اهواز.

انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1228964 برچسب‌ها آموزش عالی

دیگر خبرها

  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • تجلیل از ۷۰ سال خدمت علمی آیت الله جوادی آملی
  • تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی به مناسبت روز معلم
  • دانش‌آموزان باید بدانند چرا ایران حاضر به ایجاد روابط با برخی کشورها و دولت‌ها نیست
  • ۶۵ استاد نمونه کشوری تجلیل شدند
  • تجلیل از ۶۵ عضو هیئت علمی برگزیده/ جوان‌ترین استاد ۴۵ساله و تقدیر از ۶ استاد زن
  • بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!