Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، «فلاح حسن الندا» پسر شیخ عشیره دیکتاتور سابق عراق (صدام حسین) در خصوص شرکت در نشست غیرقانونی اربیل که در آن مسئله عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مطرح شده بود، اعلام کرد: روز قبل از این نشست با «وسام الحردان» برگزار کننده آن در اربیل دیدار داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به من گفت نشستی صلح‌آمیز برای همزیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان ترتیب داده است که یهودیان نیز در آن حضور دارند.

او افزود: بعد از شرکت در این نشست من و بیشتر اعضای آن که با فریب به آن جا دعوت شده بودیم از شنیدن صحبت‌هایی در خصوص عادی‌سازی روبط با اسرائیل و سخنرانی چندین صهیونیست تعجب کردیم!

الندا اضافه کرد: ما در خصوص مسئله فلسطین با هیچ کس مصالحه نمی‌کنیم. با دیگر ادیان نیز هیچ مشکلی نداریم و یهودیان عراق می‌توانند به خانه‌های خود بازگردند، اما من از الحردان که با دروغ مرا به این نشست برد شکایت خواهم کرد.

روز گذشته نشست غیرقانونی در اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق برگزار شد که یکی از اهداف آن عادی‌ سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس بود. بعد از این نشست دولت عراق به سرعت آن را رد و اعلام کرد به آرمان فلسطین خیانت نخواهد کرد و از برگزاری این چنین نشستی نیز بی‌خبر بوده است. با این حال نشست غیرقانونی اربیل واکنش مردم و گروه‌های مختلف عراق را برانگیخت و همه آن‌ها خواستار برخورد جدی با متخلفان بودند.

رئیس اقلیم کردستان عراق نیز پس از شدت گرفتن واکنش‌ها از برگزاری این نشست اظهار بی‌اطلاعی کرد!

با این حال با افزایش فشار مردم و گروه‌های مختلف عراق از سنی مذهب و اهل تشیع تا کرد‌های این کشور مقامات عراق امروز اعلام کردند شرکت‌کنندگان در این کنفرانس باید بازداشت شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات عراق عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند

«حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) امروز (شنبه) از هدف قرار دادن یک تیم نظامی و یک فروند بالگرد ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های عراق، حزب کارگران کردستان ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۲۰ نظامی ترکیه در منطقه «عمادیه» با سلاح‌های سنگین مورد حمله قرار گرفتند.

طبق اعلام این گروه، یک بالگرد ترکیه نیز که قصد فرود در «شیلادزی» دهوک را داشت، هدف قرار گرفت و از فرود آن جلوگیری شد.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با عناصر گروه مسلح موسوم به پ. ک. ک که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند.

بغداد بارها حملات ترکیه به شمال عراق را مصداق اشغالگری خوانده و بسیاری از مناطق شمال سوریه و عراق به دنبال حملات پیاپی ارتش ترکیه خالی از سکنه شده است.

دیگر خبرها

  • فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • دعوت از ۲۳ بازیکن به اردوی تیم والیبال زیر ۱۷ سال
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد