Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:55:16 GMT

۳۰ موکب اربعینی در بین‌الحرمین شیراز برپا شد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۸۷۷۵

۳۰ موکب اربعینی در بین‌الحرمین شیراز برپا شد

روابط عمومی و امور بین‌الملل موکب احمدبن موسی(ع) از قول صادق دهقانی افزود: فعالیت موکب احمدبن موسی(ع) طی این ایام به صورت شبانه‌روزی است و تا یک روز بعد از اربعین حسینی یعنی ۶ مهرماه به سوگواران حسینی خدمات ارائه خواهد داد.

وی اظهار کرد: سال گذشته تعداد مواکب بیشتری در بین‌الحرمین شیراز مستقر شده بودند اما به دلیل اهمیت حفظ فاصله اجتماعی و سلامت مردم، امسال مواکب اربعینی در شهر پراکنده شده‌اند، طوری که در هر نقطه شهر یک موکب اربعینی برپا شده است البته محوریت این مواکب با موکب احمدبن موسی(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول کمیته فرهنگی موکب احمدبن موسی(ع) با اشاره به فعالیت‌های موکب بیان کرد: در موکب بین‌الحرمین همان خدماتی که در کربلای معلی ارائه می‌دهد البته به صورت محدودتر به سوگواران حسینی ارائه می‌شود.

برپایی ایستگاه صلواتی، اطعام حسینی، توزیع نان صلواتی، ارائه مشاوره رایگان، ویزیت رایگان پزشکی، پیرایشگاه صلواتی، مسابقه فرهنگی، پرده‌خوانی شهدا، کتابخوانی، تعزیه و... از جمله این فعالیت‌هاست.

دهقانی گفت: چند غرفه برای مباحث مهدویت و یک غرفه هم به بحث غدیریه به حوزه علمیه منصوریه شیراز اختصاص یافته است.

نیازمند همت والای مردم فارس برای احداث زائرسرا در کربلا هستیم

دبیر هیئت امنای موکب احمدبن موسی(ع) راه‌اندازی این موکب را مرهون همت والای مردم فارس توصیف کرد و گفت: از عموم عاشقان خاندان عصمت و طهارت برای کمک به احداث زائرسرائی به همین نام در کربلای معلی دعوت می‌شود.

هاشم جمالی افزود: موکب احمدبن موسی(ع) قریب ۷ سال در کربلا به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی کرد اما اکنون دو سال است که به دلیل شیوع کرونا موفق به حضور در کربلای معلی نشده است.

وی، راه‌اندازی این موکب را مرهون همت والای مردم فارس توصیف کرد و ادامه داد: کاری که اکنون در دستور کار داریم، علاوه بر خدمت‌رسانی به سوگواران حسینی در موکب که در بین‌الحرمین شیراز برپا شده است، تلاش برای احداث زائرسرای به همین نام در کربلای معلی است.

جمالی بیان کرد: هم‌اکنون تلاش می‌کنیم تا بتوانیم زمینی را در کربلا برای احداث زائرسرای مذکور خریداری کنیم و این زائرسرا به یاری خدا در طول سال به زائران امام حسین(ع) خدمات ارائه خواهد داد. 

وی با یادآوری اینکه موکب احمدبن موسی(ع) یک موکب بین‌المللی است که به تمام زائران امام حسین(ع) به خصوص مردم فارس خدمات ارائه می‌دهد، ابراز امیدواری کرد: همان‌طور که تاکنون مردم فارس ارادت خود را به سیدالشهدا(ع) ثابت کردند و در سالیان متمادی در قالب هیئات مذهبی و مواکب اربعینی خدمات مختلفی را ارائه دادند، بتوانیم کار بزرگی هم برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت احداث زائرسرای احمدبن موسی(ع) در کربلای معلی انجام دهیم.

دبیر هیئت امنای موکب احمدبن موسی(ع) بیان کرد: نیک‌اندیشان فارس می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۷۵۷۵۳۹۶۹ ارسال کنند همچنین اطلاع‌رسانی‌های موکب نیز از طریق پیج @Arbaein_mokeb.fars در اینستاگرام انجام می‌شود.

برچسب‌ها موکب اربعین شیراز زائران اربعین آستان مقدس شاهچراغ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موکب اربعین شیراز زائران اربعین موکب اربعین شیراز زائران اربعین آستان مقدس شاهچراغ موکب احمدبن موسی ع کربلای معلی بین الحرمین مردم فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۸۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم

وزیر کشور در ساری گفت: در دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی و گره‌گشایی از مشکلات مردم و کشور، اقدامات زیادی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد وحیدی امروز چهارم اردیبهشت در مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید مازندران در سالن همایش اتاق بازرگانی استان، گفت: در دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی و گره گشایی از مشکلات مردم و کشور، اقدامات زیادی شده است و اینها باید گفته شود.

وزیر کشور با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند رشد و شکوفایی کشور ما را ببینند، افزود: مدیران ما پاک‌دست بوده و فداکارانه در حال خدمتگزاری هستند و اینها تلاش یک فرد نیست بلکه تلاش نظام است.

وحیدی گفت: آقای حسینی پور؛ استاندار سابق مازندران با سابقه خوب در مدیریت‌های پیشین از استانداری و با پشتوانه قوی برای این استان مهم و برجسته با جریان علمی و دانشی و جریان معنوی قوی و ظرفیت‌های مهم طبیعی و... انتخاب شده بود. 

وی ادامه داد: انتخاب استاندار برای این استان کار دشواری است و تجربه امروز پس از دو سال و اندی نشان داد که انتخاب درستی داشتیم، به همین دلیل نمی‌خواستیم استاندار را تغییر بدهیم، ایشان فداکارانه و ایثارگرانه با وجود بیماری همسرش در مازندران ماندند تا به مسائل مردم برسند.

وحیدی بیان کرد: از حسینی‌پور خواستیم که تا انتخابات مجلس بمانند و ماندند و اکنون نه به دلیل ضعف مدیریتی، بلکه به دلیل خواسته شخصی این تغییر ایجاد شد. 

وحیدی ادامه داد: البته کشاکشی هم وجود داشت که از ایشان در وزارت کشور استفاده کنیم تا در موضوعات مختلف از ایشان استفاده شود، اما آقای مخبر نظرشان این بود که از حسینی پور در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بهره بگیرند.

وزیر کشور درباره انتخاب یوسف نوری به عنوان استاندار مازندران هم گفت: کمتر حوزه‌ای هست که ایشان صاحب‌نظر نباشد، به ویژه در موضوع گردشگری، برنامه ریزی و آموزش، از همین رو تصمیم نهایی این شد که برای استان مهم مازندران، از وجود ایشان استفاده کنیم.  

وحیدی در پایان گفت: اینکه چگونه مردم را در توسعه مشارکت بدهیم نیز از ویژگی‌های استاندار جدید است و امیدواریم  ظرفیت‌های مهم مازندران در اقتصاد دریا، گردشگری و جهش تولید به خوبی به‌کارگیری شود. 


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • اجرای موسی عصمتی میلیونی شد+فیلم
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • سیلاب در خیابان‌های شیراز و غافلگیری مردم + فیلم
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • اینفوگرافیک/ تو را است معجزه در کف / مواردی که در قرآن معجزه عصای حضرت موسی
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید