Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات اعلام کرد: معاون جدید مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی منصوب خواهد شد و تاکید خواهم کرد که شما را مشاوران امین خود بداند و شما نیز ما را از مشاوره‌های خود بهره‌مند کنید.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه «خانه مطبوعات باید پرچمدار حفظ اخلاق حرفه‌ای و اسلامی در حوزه رسانه باشد و به عنوان پیشتاز حل مسائل رسانه‌ای عمل کند»، افزود: خانه مطبوعات به عنوان یک نهاد مهم صنفی رسانه‌ای باید تقویت شود و در عین حال اگر مشکلاتی در حوزه قانونگذاری وجود دارد، قابل حل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویکرد ما در دوره جدید این است که از صنوف فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از جمله خانه مطبوعات حمایت کنیم.

وی با تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم بازنگری در آرایش رسانه‌ای ادامه داد: خانه مطبوعات در کنار اشتغالات صنفی خود می تواند این موضوع را به عنوان یک ماموریت در نظر گرفته و نگاه خود را به این ماموریت‌های محتوایی هم تسری دهد و در جریان رسانه‌ای، پیشتاز یک تحول متناسب با اقتضائات اصلی باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در عین حال تصریح کرد: به طور قطع تغییرات مهمی در مرجعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور مطبوعاتی در دولت سیزدهم اتفاق خواهد افتاد.

اسماعیلی ادامه داد: از جریان رسانه‌ای انقلابی که دغدغه مردم را دارند حمایت ویژه خواهیم کرد؛ البته در بحث نظام یارانه‌ای حتما عدالت رعایت می‌شود، ولی به طور قطع از رسانه‌هایی که مطالبات مردمی را دنبال می‌کنند حمایت خواهیم کرد، چراکه دولت سیزدهم دولت مردمی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه در سال‌های اخیر شبکه‌های اجتماعی و پایگاه‌های خبری رشد پیدا کرده‌اند، گفت: امروز میزان گرایش مردم به شبکه‌های اجتماعی بالا است؛ البته صدا و سیما مرجعیت خود را همچنان حفظ کرده، ولی مرجعیت روزنامه‌های مکتوب دستخوش تغییراتی شده است، بنابراین خانه مطبوعات می‌تواند به این مسائل نیز بپردازد و مشکلات را به ما بگوید.

وی گفت: خانه مطبوعات باید پرچمدار حفظ اخلاق حرفه‌ای و اسلامی در حوزه رسانه باشد و نقش پیشتاز در حل مسائل قبل از رسیدن مشکلات به هیات نظارت بر مطبوعات ایفا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بی‌عدالتی‌ها در حوزه مساله حمایت‌های بخش‌های دولتی از مطبوعات که منجر به تبعیض می‌شود را قبول نداریم، تاکید کرد: این موضوع مورد نقد است و آن را حتما پیگیری خواهیم کرد و با دستور صریح رئیس جمهور محترم که در هیات دولت بیان کردند به منظور وحدت فرماندهی فرهنگی دولت، لازم است بخش‌های فرهنگی دستگاه‌های اجرایی به صورت نقطه‌چین به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متصل شوند، به زودی در کمیسیون فرهنگی دولت، مصوبه‌ای در این زمینه خواهیم داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدمهدی اسماعیلی معاون جدید مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه مطبوعات رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۹۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری اظهار کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، برخی از شهرهای ایران حائز شرایط شرکت در این رویداد بین المللی شده‌اند.

وی گفت: شهر کرج نیز بواسطه برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های درخور و شایسته ای که در سال گذشته با همت حضرت آیت الله همدانی امام جمعه فرهیخته کرج و دکتر عبداللهی استاندار پرتلاش و همچنین مهندس کیانی شهردار کرج، حجت الاسلام سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، آقای مهندس آل عوض مشاور استاندار، آقای دکتر کاظمینی مدیرکل امور اجتماعی استانداری و خانم اسفندیاری مدیر انجمن بخوان با ما و مجری طرح و سایر دستگاه‌های اجرایی استان و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به انجام رسید، فرصت رقابت در این عرصه فرهنگی بین المللی را به دست آورده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: ضمن تبریک این اتفاق میمون و مبارک به اصحاب فرهنگ و هنر استان البرز، از همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری و مساعدت داریم تا ان شاء الله با همدلی و وحدت شکل گرفته و انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، شاهد انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو باشیم و شهر کرج را به عنوان نماد کتاب و کتابخوانی به تمام دنیا معرفی نمائیم.

جابری انصاری در پایان از تدابیر دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای دکتر جانعلی پور مدیرکل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی و هنری و مسئولین اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی بخصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 6090321

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود