Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-02@06:38:37 GMT

شرط رسیدن به ایمنی جمعی در کشور

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۹۰۲۷

شرط رسیدن به ایمنی جمعی در کشور

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: برای ایجاد ایمنی جمعی و جلوگیری از پیک جدید کرونا باید ۸۰ درصد مردم واکسینه شوند و دستورالعمل‌های بهداشتی نیز رعایت شود. محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در گفتگو با شبکه خبر اظهار داشت: به مرز ۵۰ میلیون دوز تزریق واکسن کرونا در کشور رسیدیم و باید رفته رفته به شرایط عادی بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ابراز امیدواری کرد با افزایش ورود واکسن و تزریق آن به جمعیت هدف، کشور به ایمنی جمعی برسد.

گویا با تاکید بر این موضوع که شیوه نامه‌های بهداشتی فعلاً برداشته نمی‌شوند، اظهار داشت: حتی اگر واکسیناسیون هم به بالاترین حد خود برسد همچنان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان آبان می‌توان به شرایط ایمنی جمعی در کشور رسید یا خیر، گفت: آنچه مسلم است، ۸۰ درصد جمعیت کشور باید آن زمان واکسینه شوند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شرط رسیدن به ایمنی جمعی در کشور کشورهای عربی کشور ایمنی جمعی در کشور ایمنی جمعی ایمنی جمعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم وطن خواه، با بیان اینکه تشکیل شبکه های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان از برنامه های اولویت دار وزارت بهداشت است، اظهار داشت: طبق اسناد بالادستی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۵ درصد آزمایشگاه های بیمارستان های دولتی تحت پوشش شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وی افزود: در حال حاضر شبکه آزمایشگاهی در ارتباط با بخش خصوصی طبق آیین نامه ها موجود است و در صورت داوطلب بودن می توانند در شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وطن خواه گفت: بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور در حال فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۳ هزار و ۵۰۰ آزمایشگاه بهداشتی هستند.

کد خبر 6092779 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • نصب ردیاب خودرو اجباری شد
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم