Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ  رسول جلیلیان اظهار داشت: در پی ارجاع پرونده‌ای با موضوع برداشت غیرمجاز مبلغ قابل توجهی از حساب یکی از شهروندان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا البرز قرار گرفت.
وی افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که مالباخته پس از دریافت پیامک جعلی ابلاغیه قضائی وارد لینک ارسال شده از سوی کلاهبرداران شده و اطلاعات حساب نامبرده از این طریق به سرقت رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جلیلیان  با بیان اینکه مالباختگان پس از ورود به درگاه جعلی ساخته شده توسط کلاهبرداران بدافزاری وارد تلفن همراه آنها شده و پیامک جعلی قضائی به مخاطبان آنها نیز ارسال می شد، گفت : علی رغم اینکه متهمان پس از فیشینگ اقدام به پولشویی و جابجایی مکرر وجوه در کارت های اجاره ای می کردند، اما ماموران پلیس فتا پس از چندین روز اقدامات پلیسی در نهایت موفق به شناسایی سه نفر از کلاهبرداران شدند.
وی خاطرنشان کرد: پس از چندین روز اقدام اطلاعاتی در نهایت مخفیگاه متهمان در شهرستان شهرقدس استان تهران شناسایی شد و بلافاصله با هماهنگی قضائی،  مأموران به مخفیگاه متهمان اعزام و در یک اقدام غافلگیرانه سه متهم را دستگیر کردند.
 جلیلیان ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان اطلاعات حساب ۶۰۰ نفر از شهروندان و همچنین اقلام و تجهیزاتی از قبیل تلفن‌همراه و کامپیوتری که کلاهبرداران از طریق آن اقدام به ارسال پیامک جعلی می‌کردند کشف شد.
سرپرست پلیس فتا استان بیان داشت:  متهمان پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند .

برچسب‌ها البرز پیامک های جعلی کلاهبرداری پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز پیامک های جعلی کلاهبرداری البرز پیامک های جعلی کلاهبرداری پلیس فتا پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۹۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با رسید جعلی

سرهنگ علی قاسم پور، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در پی تماس شهروندی با پلیس ۱۱۰ وی اظهار داشت که در مجتمع تجاری مگامال فردی با نمایش رسید جعلی قصد خرید از مغازه وی را دارد.

این مقام انتظامی با اشاره به آمادگی و هوشیاری بالای ماموران اشاره کرد: بلافاصله تیم عملیات کلانتری ۱۳۵ آزادی به محل اعزام شده و با بررسی دوربین‌های مداربسته پاساژ و مغازه‌ها با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی متهم را شناسایی و پس از مدت کوتاهی متهم را در داخل یکی از مغازه‌های مرکز خرید در حالی که قصد خرید به صورت کارت به کارت با ارائه رسید جعلی را داشت دستگیر و به کلانتری منتقل شد 

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: پس از بررسی‌های اولیه متهم به جرم خود مبنی بر خرید از فروشگاه‌ها با رسید جعلی اعتراف و اظهار داشت که با این شیوه از تعدادی فروشگاه در سطح تهران کلاهبرداری انجام داده است.

سرهنگ قاسم پور افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد ۲۲ دستگاه تلفن همراه از نوع آیفون، یک دستگاه کنسول بازی سونی، سه قطعه فرش دست بافت، یک دستگاه تبلت، یک دستگاه موتور سیکلت، مقداری لوازم جانبی موبایل و ۲۶ عدد سیگار الکترونیک که هر یک ارزش حدودی ۵۰ میلیون ریال را دارند که همگی این اموال را با رسید جعلی خریداری نموده بود کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری خاطرنشان کرد: در این خصوص ۱۰ نفر از مالباختگان که فریب خورده و با رسید جعلی به متهم کالا فروخته بودند شناسایی شدند و شناسایی شکات دیگر در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرهنگ قاسم پور به شهروندان توصیه کرد: هنگام فروش کالا به افراد حتماً از دستگاه‌های معتبر کارتخوان استفاده کنید و در هنگامی که مشتری قصد پرداخت با پول نقد یا به صورت کارت به کارت را دارد حتماً از تقلبی نبودن اسکناس یا رسید کارت به کارت با بررسی کردن موجودی و گردش حساب بانکی مطمئن شوید.

منبع: پلیس

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • گول پیامک‌های جعلی را نخورید
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • دستگیری کلاه‌بردار اینترنتی خریدار احشام در کرمانشاه
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • دستگیری سارق و اعتراف به ۶ فقره سرقت گوشواره از دختربچه‌ها
  • انهدام باند سرقت خودرو و کشف خودرو سرقتی 
  • سارقان مدرسه در دام پلیس