Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جلسه هیأت دولت با اشاره به اهمیت عزای ابا عبدالله الحسین (ع)، گفت: عاشورا و اربعین باید زنده و پویا بمانند، چراکه مظهر عدالت‌طلبی، ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی قرآنی است و راهپیمایی اربعین حقیقتاً نمادی از عشق و دلدادگی به همه خوبی‌ها در عالم است.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور بر ضرورت خدمت‌رسانی دستگاه‌ها به زائران اربعین حسینی تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های مسئول چه در مرکز و چه در استان‌ها حتماً با تلاش شبانه‌روزی، خدمت‌رسانی به زائران را به ویژه در زمینه تغذیه، حمل و نقل و سلامت فراهم کنند و با تقویت مدیریت در مرز و پایانه‌های هوایی، زمینه بازگشت بدون دغدغه زائران را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیسی با اشاره به تقارن اربعین حسینی با روز جهانی گردشگری، گفت: راهپیمایی اربعین، جلوه‌ای از گردشگری زیارتی، سیاسی و عبادی است که از همه کشور‌های جهان در این صحنه حاضر می‌شوند و باید این حضور باشکوه را به جهانیان معرفی کرد.

آقای رئیسی با بیان اینکه صنعت گردشگری در دوران کرونا به شدت آسیب دیده است، ابراز امیدواری کرد با کاهش تبعات بیماری کرونا این صنعت رونق بگیرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاورد‌های سفر ایلام خطاب به اعضای کابینه، اظهار داشت: باید بر اجرای مصوبات سفر‌های استانی اهتمام کنیم تا آثار سفر‌ها برای مردم ملموس باشد و در این زمینه معاون اجرایی روند اجرای مصوبات را پیگیری کند و کار‌های انجام شده را به مردم گزارش دهند.

وی در ادامه، به موضوع ساماندهی استخدام نیروی انسانی و لزوم تحول در نظام اداری کشور اشاره کرد و گفت: تنوع در نحوه بکارگیری نیروی انسانی و پرداخت حقوق‌های متنوع و نامتناسب، پسندیده نیست و باید ساماندهی جدیدی با هدف اجرای عدالت ایجاد شود که در آن امور همه کارکنان دستگاه‌ها از جمله در زمینه پرداخت‌ها، آموزش و افزایش بهره‌وری، رصد و نظارت شود.

رئیسی فرهنگ‌سازی برای اصلاح الگوی مصرف را به‌ویژه در حوزه آب، برق و انرژی یک ضرورت دانست و گفت: در اداره کشور نباید رودربایستی داشته باشیم و در این زمینه فرهنگ‌سازی، اعمال مقررات و قانون ضروری است.

رئیس‌جمهور در ادامه با تأکید بر لزوم حرکت به سمت آموزش حضوری در مدارس، گفت: امروز افکار عمومی، بازگشایی حضوری مدارس را مطالبه می‌کند و باید مسئولین مربوطه با رعایت شیوه‌نامه‌ها زمینه تحقق این مطالبه را فراهم و با شیب مناسب به سمت آموزش حضوری حرکت کنند.

رئیسی افزود: در مناطقی که واکسیناسیون عمومی به طور کامل انجام شده، باید زمینه آموزش حضوری با رعایت اصول بهداشتی فراهم شود.

رئیس‌جمهور در ادامه پس از رأی اعتماد هیأت وزیران به استانداران یزد، اردبیل و سمنان با تأکید بر اینکه فضای عمومی کشور نشان می‌دهد مردم به دولت و ایجاد تحول در زندگی و مدیریت کشور امیدوار هستند، گفت: استانداران به عنوان نماینده عالی دولت در تحقق اهداف دولت مردمی نقش بسیار مهمی دارند و باید بعد از توکل به خدا، به مردم اتکا کنند.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به نظرات و دیدگاه‌های مردم در اداره کشور از استانداران خواست حتی‌الامکان به طور مستقیم و از طریق فضای مجازی با مردم ارتباط داشته باشند و با شناسایی ظرفیت‌های هر استان، از جوانان انقلابی تحصیلکرده و کارآمد در جهت توسعه کشور و ایجاد تحول در زندگی مردم استفاده کنند.

رئیسی بکارگیری جوانان دلسوز، انقلابی، کارآمد و کاردان را برای امروز و آینده کشور سازنده و مفید دانست و اظهار داشت: استانداران باید از این ظرفیت‌ها برای ایجاد گشایش در امور استفاده کنند.

رئیس‌جمهور پیگیری مجدانه و مستمر برای اجرایی شدن مصوبات استانی را از ضرورت‌های کاری استانداران برشمرد و تصریح کرد: صرفاً گفتن «باید بشود» کافی نیست و پیگیری مداوم روند اجرای امور تأثیر بسیار زیادی در موفقیت‌ها و دستیابی به اهداف دارد.

رئیسی در پایام، شاخص اصلی بررسی و ارزیابی عملکرد‌ها را اقدام در میدان عمل دانست و گفت: مردم برای ارزیابی میزان تحقق اهداف، شاخص هستند و باید احساس کنند که شرایط امور بهتر شده و به آن‌ها توجه بیشتری می‌شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: هیات دولت زائران اربعین ابراهیم رئیسی صراط رئیس جمهور کنند رئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۰۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات

رئیس سازمان راهداری با بیان این‌که برای ایام اربعین با مشکل تامین ناوگان مواجه هستیم، گفت: این مشکل را از طریق واردات و استفاده از ظرفیت داخلی رفع می‌کنیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، داریوش امانی با اشاره به اقدامات سازمان راهداری برای اربعین 1403، اظهار کرد:‌ در حوزه زیرساخت‌ها اقداماتی در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی در حال انجام است، بر اساس پیش‌بینی‌ها یک هفته قبل از اربعین حسینی پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: بخشی از این پروژه‌ها مربوط به روکش آسفالت، رفع نقاط پرحادثه، روشنایی، نصب نیوجرسی و تابلو علائم بوده که در حال انجام است.

وی از برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهتر به زائران در اربعین امسال خبر داد و با اعلام این‌که امسال 14 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش پروژه‌های زیرساخت راه اربعین تأمین اعتبار شده است، یادآور شد: پروژه‌هایی که در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود مربوط به بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش سایبان‌ها، مه‌پاش و ایجاد تونل‌های سرد در ایام گرم از سال است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد: در پایانه برکت مهران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مسقف کردن سازه‌ها در این محوطه انجام شده است.

امانی تاکید کرد: در زمینه ناوگان حمل‌ونقل نیز که با مشکل کمبود و نوسازی مواجه هستیم، نشست‌هایی برگزار شده تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را از خارج از کشور وارد و از ظرفیت کارخانه‌ها و صنایع بزرگ نیز در این ایام و در زمان مسیر رفت زائران بهره بگیریم.

وی با بیان این که باید با تدابیر خود در بخش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار بتوانیم جوابگوی مردم باشیم، گفت: به فضل الهی و مدد امام حسین (ع) سال گذشته با وجود کمبود ناوگان با کمترین مشکلی اربعین باشکوهی برگزار شد و طبق آمار ستاد اربعین بیشترین معطلی دو ساعت بود. همه مدیران با تمام توان و امکانات سازمانی باید در خدمت اربعین و خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین باشند و هیچ‌گونه کوتاهی از هیچ مدیری پذیرفته نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است