Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@05:53:46 GMT

تهاجم به جنین به روایت رسانه‌های اسرائیلی

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۰۱۰۶

تهاجم به جنین به روایت رسانه‌های اسرائیلی

بعد از مدت‌ها سکوت اسرائیل اعتراف کرد، زیر ساخت‌های مسلح شدن کرانه باختری به وجود آمده و در صورت عدم انجام این تهاجم جنگ مسلحانه به کل سرزمین‌های اشغالی از جمله تل‌آویو کشیده می‌شد.

به گزارش مشرق، تارنمای روزنامه یدیعوت احارانوت به نقل از آویو کوخافی رئیس ستاد ارتش اسرائیل خبر داد حماس در حال تدارک برای انجام عملیات بزرگی در عمق اسرائیل است و از مدتها پیش زیرساخت انجام این کار را ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوخافی که در جلسه‌ای با حضور فرماندهان نهادهای اطلاعاتی و امنیتی اسرائیلی سخن می‌گفت اذعان کرد با وجود آن که (هدف قرار دادن این ۵ مبارز فلسطینی) یک دست آورد بزرگ برای اسرائیل محسوب می‌شود اما باید خود را برای انواع و اقسام سناریوها آماده کنیم.

رون بن یاشای تحلیل‌گر نظامی این رسانه عبری زبان هم اعتراف کرد: جنبش حماس زیر ساخت‌های مسلح شدن کرانه باختری را به شکل هدفمندی ایجاد می‌کرد و هدف اصلی این جنبش مناطق مرکزی و شمال کرانه باختری است.

این تحلیل‌گر اسرائیلی در عین حال اعتراف کرد حتی با وجود ضربه‌ای که به حماس وارد شده است اما این امر نیز به نفع حماس تمام خواهد شد و این گروه فلسطینی اقدامات اسرائیل را به عنوان نمادی از ضعف و ناتوانی محمود عباس و دستیارانش در حمایت از مردم فلسطین و همکاری آنها با اسرائیل به افکار عمومی فلسطینی نشان خواهد داد.

به گفته بن یاشای با وجود تمام این اقدامات محبوبیت حماس در کرانه باختری به این گروه اجازه خواهد داد تا کنترل این منطقه را هم از دست سازمان آزادیبخش فلسطین بگیرد.

از سوی دیگر کانال ۲۰ تلویزیون اسرائیل هم در گزارشی از این عملیات خبرداد، مبارزان فلسطینی جنگ سختی را با نیروهای ویژه اسرائیلی داشته و دو نفر از آنها از جمله یک افسر را راهی بیمارستان کردند.

رسانه‌های عبری زبان گرچه در آخرین خبر خود ادعا کردند شرایط جسمی این دو نظامی اسرائیلی به ثبات نسبی رسیده اما به نقل از نظامیان اسرائیلی و خبرنگاران خود تاکید کردند، عملیات بامداد یکشنبه اسرائیل در کرانه باختری با مقاومت شدید مبارزان فلسطینی مواجه شد.

در این بین شبکه‌های مجازی فلسطینی مملو از تصاویری است که از محل وقوع این درگیری گرفته شده و بیانگر شدت این درگیری است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان حماس تل آویو فلسطین سرزمین های اشغالی محمود عباس سازمان آزادی بخش فلسطین اسرائیل کرانه باختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، همزمان با حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و مقاومت مبارزان فلسطینی در برابر نظامیان صهیونیست، کرانه باختری نیز شاهد تنش میان فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی است.

منابع فلسطینی گزارش دادند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی نزدیک ایست بازرسی نظامی صهیونیستی «جباره» در شرق شهر «طولکرم» واقع در کرانه باختری به سوی یک خودرو فلسطینی آتش گشوده‌اند. هنوز جزییات بیش‌تری از زخمی‌ها یا شهیدان احتمالی این حادثه گزارشی مخابره نشده است.

همچنین در پی یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «عزون» در شرق «قلقیلیه» واقع در کرانه باختری، این منطقه شاهد وقوع درگیری میان نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی بود.

روستای «دوما» در جنوب شهر «نابلس» واقع در کرانه باختری نیز با یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی روبرو شد.

نظامیان صهیونیست در اطراف ایست بازرسی نظامی صهیونیستی «عناب» واقع در شرق شهر طولکرم نیز یک جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

باشگاه اسیر فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی «فیروز سلامه» که یکی از بانوان آزاده توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطینی در غزه است، «لمی غوشه» بانوی خبرنگار و از اسیران آزادشده در گذشته و «رامز عواد» خبرنگار فلسطینی را در ایست بازرسی نظامی صهیونیستی «عطاره» بازداشت کرده‌اند.

کد خبر 6091430

دیگر خبرها

  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • بازداشت ۸۴۸۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی
  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح
  • حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • فرمانده تحت تعقیب و 26 ساله فلسطینی که عملیات‌های بسیاری در کرانه باختری علیه ارتش اسرائیل انجام داده، کیست؟
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله باحملات اشغالگران