Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث یکشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

رهایی جوان سراوانی پس از ۳ ماه اسارت با دستگیری آدم ربا

با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان سراوان جوان ۲۸ ساله پس از ۳ ماه اسارت از چنگال آدم ربایان آزاد و عامل اصلی آدم ربایی دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در خرداد ماه سال جاری در پی ربایش جوانی ۲۸ ساله در یکی از محلات شهرستان سراوان بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی آن شهرستان وارد عمل شدند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه پلیس و در تحقیقات میدانی از شاهدان عینی، مشخص شد سرنشینان یک دستگاه پژو ۴۰۵ این جوان را که در مسیر حرکت به منزلش بوده ربوده و به سرعت از محل متواری شده اند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده در جریان تحقیقات خود دریافتند که آدم ربایان بلافاصله پس از ربایش این جوان طی تماس با خانواده او در قبال آزاد سازی اش مبلغ ۳ میلیارد تومان وجه نقد در خواست کرده بودند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، به منظور حفظ جان جوان ربوده شده، کارآگاهان پلیس آگاهی تلاش گسترده‌ای را برای رهایی او آغاز و در نتیجه تحقیقات تخصصی خود موفق به شناسایی هویت آدم ربایان شدند.

سردار طاهری با بیان اینکه اینکه علت این آدم ربایی اختلاف مالی ناشی از معاملات ناثواب مواد مخدر بوده است خاطر نشان کرد: سرانجام در پی اقدامات گسترده پلیس، محل اختفاء عامل اصلی این آدم ربایی شناسایی و متهم طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و جوان ربوده شده پس از ۳ ماه اسارت آزاد و صحیح و سالم به آغوش خانواده بازگشت.

فرمانده انتظامی استان با اشاره کشف یک قبضه سلاح کمری در بازرسی مخفیگاه فرد آدم ربا خاطر نشان کرد: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و تلاش برای شناسایی و دستگیری دیگر متهمان متواری پرونده ادامه دارد.


کشف ۵۸۰ هزار قلم دارو، قبل از خروج از کشور

با تلاش پلیس امنیت اقتصادی استان یک باند سازمان یافته قاچاق دارو در شهر زاهدان منهدم و بیش از ۵۸۰ هزار قلم داروی قاچاق قبل از خروج از کشور توقیف شد.

سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان لظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اشراف اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد اعضای یک باند سازمان یافته قاچاق، قصد انتقال غیر قانونی ۲ محموله بزرگ دارویی از تهران به شهر زاهدان و سپس خروج غیر قانونی آن‌ها از مرز‌های شرقی، به خارج ازکشور را دارند.

وی افزود: در این رابطه مأموران با رصد وکنترل نامحسوس تحرکات اعضای این باند، سرانجام روز گذشته قاچاقچیان را که بوسیله ۲ دستگاه کامیون در حال انتقال محوله دارویی به یکی از انبار‌های حومه شهر زاهدان بودند روئیت و آن‌ها را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در بازرسی از کامیون‌های توقیفی بیش از ۵۸۰ هزار قلم انواع اقلام داروی قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع کشف شد.

سردار طاهری خاطر نشان کرد: ارزش اقلام دارویی کشف شده برابر اعلام نظر کارشناسان سازمان غذا و دارو بیش از ۱۱ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به دستگیری ۳ فرد متخلف در این رابطه و معرفی آن‌ها به مراجع قضائی با بیان اینکه پدیده قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی یکی از عوامل اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور است، برعزم جدی پلیس در برخورد با این پدیده شوم تأکید و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس بگذارند

توقیف ۳۱ هزار لیتر بنزین قاچاق در سراوان

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان سراوان کامیون حامل ۳۱ هزار لیتر بنزین قاچاق در ایستگاه بازرسی "گشت" آن شهرستان توقیف شد.

سرهنگ داریوش سرگلزایی اظهار داشت: روز گذشته ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی گشت، در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "گشت - سراوان" به یک دستگاه کامیون سوخت کش مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران پس ازمتوقف کردن کامیون، در بازرسی از آن ۳۱ هزار و ۴۰۰ لیتر بنزین قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان تصریح کرد: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ سرگلزایی با تأکید بر عزم جدی پلیس، در برخورد با پدیده قاچاق کالا، سوخت و سرمایه‌های ملی، به عنوان یکی از عوامل اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور، از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند

اعتراف سارق حرفه‌ای به ۱۶ فقره سرقت قطعات خودرو

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای قطعات خودرو با ۱۶ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ  ابراهیم کوچکزائی  بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات خودرو در سطح شهرستان "چابهار" موضوع شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: تلاش پلیس برای دستگیری ادامه داشت تا اینکه مأموران گشت انتظامی کلانتری ۱۲ شهرستان چابهار در ساعات پایانی شب، هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی فردی را که در حال سرقت باتری یک دستگاه کامیون بود، مشاهده و به او دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: متهم ۳۳ ساله با مشاهده ماموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

سرهنگ "کوچکزائی" با اشاره به کشف ۷ عدد باتری مسروقه خودرو در بازرسی از مخفیگاه سارق خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه بزه انتسابی بود، ولی با مشاهده مستندات پلیس به ۱۶ فقره سرقت قطعات خودرو در سطح شهرستان اقرار کرد.

وی با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: حتی الامکان وسایل نقلیه خود را به ابزار‌های ایمنی از جمله قفل پدال، فرمان و دزدگیر تجهیز کرده و هنگام ترک خودرو از بسته شدن درب آن اطمینان حاصل نمایند و هرگز اموال با ارزش خود را داخل خودرو قرار ندهند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث و انتظامی سارق حرفه ای فرمانده انتظامی استان پس از ۳ ماه اسارت انتظامی شهرستان شهرستان سراوان مراجع قضائی خاطر نشان فقره سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی تالش از وقوع یک فقره قتل در این شهرستان خبر داد و گفت: قاتل ۳۴ ساله که در اختلاف ملکی اقدام به قتل کرده‌بود، در کمتر از ۵ ساعت در حین فرار به یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ محمد رستمی امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم و امنیت تلاش می‌کند و اجازه نخواهد داد مجرمان با اقدامات غیرقانونی موجب برهم زدن نظم و امنیت شوند.

وی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک مورد درگیری منجر به قتل با سلاح گرم در یکی از ییلاقات شهرستان تالش پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد قاتل به علت اختلافات ملکی با استفاده از سلاح شکاری اقدام به شلیک به سمت مقتول کرده و وی را به قتل رسانده است.

این مقام انتظامی افزود: با سرعت عمل پلیس قاتل در کمتر از ۵ ساعت در حین فرار به یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر و از وی یک قبضه سلاح شکاری کشف شد.

سرهنگ رستمی در پایان با اشاره به اینکه قاتل ۳۴ ساله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد، خاطرنشان کرد: نظم و امنیت خط قرمز پلیس است و افرادی که بخواهند آن را خدشه‌دار کنند با برخورد مقتدرانه و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش
  • کشف ۱۳ گوسفند قاچاق در خودرو سواری
  • فوت یک جوان در پی شلیک پلیس در بندرعباس
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین
  • فوت یک جوان در پی شلیک پلیس در بندرعباس +اطلاعیه پلیس
  • فوت یک جوان در پی شلیک پلیس در بندرعباس + اطلاعیه مهم و فوری پلیس
  • دستگیری عاملان نزاع دسته‌جمعی در دلفان
  • کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت
  • کشف ۴۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان