Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق روز یکشنبه بار دیگر از شهروندان کشورش خواست در انتخابات زودهنگام پارلمانی ماه آینده شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، این فراخوان دو هفته قبل از رای گیری که قرار است ۱۰ اکتبر آتی برگزار شود، صادر شد.

الکاظمی در توئیتی خطاب به عراقی‌ها نوشت: "من از شما دعوت می‌کنم برای گرفتن (اخذ) کارت رای الکترونیکی برای آینده خود و آینده فرزندانتان بشتابید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

وی افزود: آرای شما امانتی است که هدر نمی‌شود. هرکس به دنبال اصلاح و تغییر بهتر است باید برای مشارکت گسترده در انتخابات تلاش کند.

الکاظمی در پایان توییت خود نوشت: "صداهای شما آینده عراق است."

کارت مذکور مجهز به یک تراشه الکترونیکی است که حاوی اطلاعات شخص رای دهنده است و رای دهنده حق ندارد رأی خود را جز از طریق آن بدهد.

دور پارلمان فعلی عراق قرار بود سال ۲۰۲۲ به پایان برسد اما احزاب سیاسی پس از برکناری دولت قبلی به رهبری عادل عبدالمهدی در اواخر سال ۲۰۱۹ تصمیم به برگزاری انتخابات زودهنگام گرفتند.

در ماه مه ۲۰۲۰ به دولت جدید به ریاست الکاظمی اعتماد داده شد تا مرحله انتقالی را که منجر به انتخابات زودهنگام می شود ، مدیریت کند.

بر اساس ارقام کمیسیون انتخابات در ۳۱ ژوئیه، ۳،۲۴۹ نامزد از ۲۱ ائتلاف و ۱۰۹ حزب و همچنین افراد مستقل در انتخابات بر سر ۳۲۹ کرسی پارلمان عراق رقابت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

به گزارش "ورزش سه"، مس رفسنجان در شرایطی مقابل پیکان در جام حذفی به میدان رفت که دو بازیکن عراقی این تیم همچون دیدار گذشته در ترکیب نارنجی‌پوشان غایب هستند.

منتظر محمد از 10 روز پیش برای حضور در اردوی تیم زیر 23 ساله عراق به کشورش رفت و همچون دیدار گذشته مقابل فولاد خوزستان در لیگ برتر در بازی امروز با پیکان هم غایب بود.

علی عدنان مدافع باتجربه عراقی نیز به دلیل محرومیت از بازی با فولاد خوزستان چند روزی ایران را ترک کرد و حالا در لیست بازی با پیکان در حذفی هم حضور ندارد. این مدافع عراقی ظاهرا هنوز به ایران برنگشته و به همین خاطر در لیست نفرات مس رفسنجان حضور ندارد.

دیگر خبرها

  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • شرایط عجیب در پورتو؛ سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏
  • سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد