Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با تکمیل واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان مدارس طبق وعده مسئولان آموزش و پرورش تا نیمه پاییز بازگشایی می‌شود و این یعنی کار بهسازی و نوسازی واحد‌های آموزشی باید با جدیت دنبال شود.

در چند دهه گذشته مدرسه سازی همواره یکی از اولویت‌های خیران بوده و با تغییر نیاز‌ها و نگاه‌ها این افراد خیراندیش به سمت احداث آزمایشگاه و کارگاه برای مدارس و کمک به تامین زیرساخت‌های نوین آموزشی پیش رفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال مدارس فرسوده و با عمر زیاد هم کم نیستند و لازم است برای تامین حضور ایمن دانش آموزان به سرعت بازسازی و نوسازی شوند و این یعنی در وزارتخانه گسترده‌ای که بیشتر اوقات با مشکل کمبود اعتبار مواجه بوده خیران باید همیشه پای کار باشند.

بازسازی بیش از دو هزار کلاس در استان اصفهان

سیدمحمد میرپور سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و معاون پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: ۲۷ درصد از مکان‌های آموزشی در استان اصفهان نیازمند بازسازی و مرمت است.

او افزود: در اجرای مصوب مجلس شورای اسلامی برای بازسازی مکان‌های آموزشی فرسوده تاکنون دوهزار و ۷۷ کلاس درس در استان اصفهان بازسازی و به اداره کل آموزش و پرورش تبدیل شده است.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان اظهار کرد: در آستانه سال جدید تحصیلی ۶۵ طرح آموزشی با ۲۸۱ کلاس و مجموع زیربنای ۵۰ هزار و ۵۹۱ متر مربع تحویل آموزش و پرورش شده است.

میرپور اضافه کرد: در مرحله دوم نیز ۵۵ طرح با ۲۸۸ کلاس و مجموع زیربنای ۴۸ هزار و ۹۴۰ متر مربع تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

او با قدردانی از همکاری خیران در احداث، بازسازی، بهسازی و تجهیز مکان‌های آموزشی گفت: این همراهی‌ها در شرایطی که اعتبارات دولتی هم کافی نبوده به ایمن سازی و گسترش تعداد واحد‌های آموزشی منجر شده است.

آجر به آجر، تا بالا رفتن دیوار یک مدرسه

علی اصغر ذاکران معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان به خبرنگار ما گفت: عمرمفید مدارس با توجه به آیین‌نامه‌های به‌روزرسانی شده نیازمند بررسی و بازسازی‌ها طبق مقررات جدید است.

او به شیوه‌های جلب مشارکت خیران برای نوسازی مدارس اشاره کرد و افزود: فضا‌های فیزیکی مدارس کاملا بررسی و تقسیم‌بندی و در سامانه شناسنامه فنی فضا بارگذاری می‌شود و هر خیر می‌تواند با ورود به سامانه در این امر مشارکت کند.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان اظهار کرد: در فاصله سال‌های ۹۶ تا ۹۹ بیش از ۴۳۰ طرح موفق به همت خیران اجرایی شد و تا پایان سال ۱۴۰۰ هم بنا داریم که با تکمیل ۱۶۸ طرح به همت خیران ۸۵۳ کلاس را تحویل آموزش و پرورش بدهیم.

او پویش آجر به آجر را طرحی برای ترغیب مردم به مدرسه سازی و افزایش مشارکت آن‌ها در این زمینه با تکیه بر فرهنگسازی دانست و گفت: در این پویش ملی به نشانی www.ajorbeajor.ir کودکان شش تا دوازده ساله با موضوع نقاشی مدرسه دوست داشتنی شرکت و خیران را به مدرسه سازی تشویق می‌کنند.

پویش ملی به رنگ مدرسه؛ نقاشی برای مدرسه سازی

زهره میردامادیان رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: وظیفه مجمع خیران رفع کمبود فضا و به‌روزرسانی سازه‌ای مدارس و یکی از مباحث هم در این زمینه مقاوم سازی است.

او با اشاره به فعالیت خیران پرشمار در امر مدرسه سازی و رسیدگی به نیاز‌های آموزش و پرورش و دانش آموزان در این زمینه افزود: پویش ملی به رنگ مدرسه از طرح‌های تشویقی جدید است که حامی آن در نظر دارد با هر نقاشی دانش‌آموزان به آن‌ها جایزه داده و کمکی به تجهیز مدارس شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان اظهار کرد: برای احداث یا بازسازی مدارس کارشناسان، درجه‌بندی تخریبی را معین و خیران بسته به توان مالی و مبلغ اهدایی آن‌ها را انتخاب می‌کنند.

میردامادیان اضافه کرد: از خیران محترم تقاضا می‌شود که برای تجهیز کارگاه‌های مدارس بیشتر هزینه کنند تا به گسترش مهارت آموزی دانش آموزان و در نتیجه دستیابی آن‌ها به بازار کار کمک شود.

آنطور که سیدمهدی میربد مدیرکل فقید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان در اسفند سال ۹۹ اعلام کرده بود ۸۵ درصد از طرح‌های مدرسه سازی استان به همت و یا مشارکت خیران در دست اجراست.

موضوعی که نشان می‌دهد چشم دانش آموزان برای تحصیل در مدارسی ایمن، به روز و پویا به دستان پرخیر افراد نیک اندیش است؛ اما از یاد نبریم برای تحقق این هدف لازم نیست سرمایه‌ای کلان داشته باشیم فقط کافی است همتی بلند داشته باشیم تا هر مبلغ به ظاهر ناچیزی هم آجر یک مدرسه شود.

گزارش از ملینا بابایی

انتهای‌پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خیران مدرسه ساز فضای آموزشی توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان اداره کل نوسازی آموزش و پرورش دانش آموزان مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۰۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان گفت: برای ساخت این مدرسه ۶ میلیارد تومان هزینه از آورده خانواده مرحوم حبیب اله شاه ویسی و اعتبارات نوسازی مدارس استان هزینه شده است.

ابراهیم مرادی گفت: مساحت این مدرسه ۴۲۰ متر مربع است.

وی افزود: با اضافه شدن این ۶ کلاس بخشی از نیاز دانش آموزان ابتدایی شهرک بهاران بر طرف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • ساخت ۱۱ مدرسه جدید در سیرجان